Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2013, 10:01
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Hallo iedereen,

Ik zit de laatste tijd met een probleem wat eigenlijk helemaal geen probleem hoeft te zijn; ik zit namelijk in de knoop met mijn lengte, terwijl ik nog geen eens zo klein ben. Ik ben namelijk 1.80 en 15 jaar oud. Maar ik denk dat ik uitgegroeid ben, en dan lig ik onder het landelijk gemiddelde Ik weet dat de helft kleiner dan het landelijk gemiddelde is, maar het probleem ligt volgens mij bij het feit dat ik altijd een van de langere was Nu zal het waarschijnlijk het omgekeerde zijn. Maar ja, wat denken jullie; ben ik al uitgegroeid?

Bij zo'n controle zeiden ze dat ik alle kanten op zou kunnen, maar aangezien ik vroeg begonnen ben (sinds 11 en half baard in de keel) denken ze dat ik niet zo groot word.

O ja, ook nog belangrijk om te weten, ik heb al behaarde benen, en ik heb ook baardgroei (maar het is niet zo dat ik een baard kan laten staan)

edit: En nee, mijn ouders zijn niet zo groot. Beiden zijn 1.70

Laatst gewijzigd op 23-08-2013 om 16:18.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 10:24
Elin3
Elin3 is offline
Je bent 15 en je bent een jongen, dus dat je volledig uitgegroeid bent staat helemaal niet vast, veel jongens groeien nog een eindje op die leeftijd! Maak je er niet te druk om, er zijn zat mensen die heel veel groter of heel veel kleiner zijn dan jij en dat kan een stuk vervelender zijn dan "een beetje onder het landelijk gemiddelde".
Niet onzeker zijn over je lengte, mensen zullen je op basis van alleen je lengte echt niet afkeuren
Oud 23-08-2013, 10:44
bloodyb
bloodyb is offline
Het probleem zit alleen maar in je hoofd zoals je zelf al zegt. 1.80 is een heel normale lengte voor een volwassen man, laat staan voor een 15 jarige jongen.En dat ze zeggen dat je niet zo groot wordt is flauwekul want je bent helemaal niet klein! Zijn je vader en evt. oudere broers groter dan jij? Als dat zo is zou het kunnen dat je nog niet bent uitgegroeid (maar dat hoeft niet per se!). Als je nog groeit zal dat wss een paar cm. zijn maar wat doen nog? Aan jouw lengte mankeert echt niks!
Oud 23-08-2013, 12:32
Verwijderd
Er is een goede kans dat er nog wel een paar cm bij komt, al gaat het niet zo snel meer. Met een vroege groeispurt krijg je idd dat je eerst altijd de langste was en dan ineens niet meer. Maar er is niets mis met 1.80! Lang genoeg om overal bij te kunnen, langer dan de meeste vrouwen, maar niet zo lang dat het een probleem wordt om goed passende broeken te vinden.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 14:33
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
Misschien handig om naar de lengte van je ouders te kijken? Als je lange ouders hebt ga je vast nog meer groeien!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 17:10
Verwijderd
Kleintje.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2013, 19:11
Verwijderd
Lees dit topic eens!

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1881355
Met citaat reageren
Oud 24-08-2013, 21:43
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
mooie lengte
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 09:21
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Je bent 15 en je bent een jongen, dus dat je volledig uitgegroeid bent staat helemaal niet vast, veel jongens groeien nog een eindje op die leeftijd! Maak je er niet te druk om, er zijn zat mensen die heel veel groter of heel veel kleiner zijn dan jij en dat kan een stuk vervelender zijn dan "een beetje onder het landelijk gemiddelde".
Niet onzeker zijn over je lengte, mensen zullen je op basis van alleen je lengte echt niet afkeuren
Dat is helemaal waar

Citaat:
Er is een goede kans dat er nog wel een paar cm bij komt, al gaat het niet zo snel meer. Met een vroege groeispurt krijg je idd dat je eerst altijd de langste was en dan ineens niet meer.
Ik moet zeggen dat ik voor de puberteit ook best wel lang was
Met citaat reageren
Oud 26-08-2013, 10:07
-Hellshooter-
-Hellshooter- is offline
Kans dat je nog wat groeit is erg groot. Ik ben op m'n 20ste nog gaan groeien. Tussen m'n 14de en 20ste bijna niet gegroeit. En op m'n 2oste alsnog. Maar ondanks dat ben ik ook niet erg groot geworden. Ik ben 1.83m, en ben er eigenlijk wel tevreden mee.
Je moet gewoon zo denken: Jij bent jij, en daar veranderd niemand wat aan. Iedereen is mooi zoals hij of zij is
Oud 31-08-2013, 14:26
Bamboestokje
Bamboestokje is offline
Citaat:
Kans dat je nog wat groeit is erg groot. Ik ben op m'n 20ste nog gaan groeien. Tussen m'n 14de en 20ste bijna niet gegroeit. En op m'n 2oste alsnog. Maar ondanks dat ben ik ook niet erg groot geworden. Ik ben 1.83m, en ben er eigenlijk wel tevreden mee.
Je moet gewoon zo denken: Jij bent jij, en daar veranderd niemand wat aan. Iedereen is mooi zoals hij of zij is
Maar hoe lang was je dan op je veertiende?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten