Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Hij/zij doet het juist omdŕt je het niet leuk vindt, je er niets aan kan doen en hij/zij zo macht over je hebt. Macht is adrenaline, en dat is lekker.. Het is de kunst deze macht weg te nemen door : - ze niet de kans te geven (stel je niet kwetsbaar op) - tegengas te geven (toon dat je zelf macht hebt, of vraag hulp van iemand die dat heeft) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het enige wat bij mij altijd duidelijk effect heeft gehad, was een fysieke tegenaanval. Fysiek gaven ze het snel op, ik was sterker dan verwacht. Verder had ik gewoon vrienden en alles, trok ik mijn bek terug open, maar er waren toch een paar meisjes die er nooit genoeg van konden krijgen om kutopmerkingen te maken, ook al was het vrij duidelijk dat ik me daar weinig van aantrok (en dat klinkt tegenstrijdig, maar wat ik bedoel is dat ik heel goed wist dat het kutopmerkingen waren, maar dat ik daar niet naar handelde, ik ging niet huilen, mijn gedrag aanpassen, mijn kleding veranderen... Meestal gaf ik gewoon een grote bek terug). Dat is pas opgehouden toen één persoon van school veranderde. Daarna had blijkbaar niemand nog last met me. Later, op een andere school hielp ook echt helemaal niks. Ze moesten niet alleen mij hebben, een heel aantal mensen moesten het steeds ontgelden en de sfeer was zo kut dat ze onze klas op kamp hebben gestuurd om te proberen er verandering in te brengen, tevergeefs. Zelfs ingrijpen door de aanbeden, stoere, knappe gast van een andere klas, kon haar niet haar bek laten houden. Maar gekeken naar haar gewicht destijds, was ze waarschijnlijk haar eigen onzekerheid op anderen aan het afbitchen. Moet je dan 18 voor zijn. Triest ![]() Mijn advies, probeer het je niet aan te trekken. Zorg voor weerbaarheid. Leer je schouders op te halen over kutopmerkingen en ga door met dingen en mensen die wel leuk zijn. Als ze je fysiek lastig vallen, zorg dan dat je daar een fysiek antwoord op kunt geven. Maar alleen als je dat werkelijk kunt. Ga het niet proberen als je de kans loopt om volledig in elkaar geramd te worden, dát helpt je niet vooruit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit een van de populaire ben geweest en dus bij het 'andere groepje' hoorde. Maar gepest worden, dat is mij nooit echt overkomen. Soms maken mensen die denken dat ze stoer zijn kutopmerkingen naar je, maar dan moet je ook weten dat het kutopmerkingen zijn en dat het niet waar is. En dan kun je een paar dingen doen. Kutopmerkingen terug maken, maar daar schiet je niets mee op. Ik ken een jongen en die maakt constant naar iedereen kutopmerkingen omdat hij anders bang is om gepest te worden en heeft daardoor juist geen vrienden. Je kunt het natuurlijk ook gewoon negeren of doen alsof je het niet hoort. Dat is wat ik eigenlijk altijd deed. Vrienden van mij zeiden nog wel eens: Hoe doe je dat toch? Maar je moet er gewoon niet op reageren. Fysiek toeslaan was voor mij nooit een oplossing; ik hou daar niet van én ik kan dat ook gewoon niet.
![]() Tegenwoordig als er nog eens een kutopmerking wordt gemaakt naar iemand, dan pak ik diegene gewoon verbaal terug. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat: