Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2013, 22:56
meisjexo
meisjexo is offline
Hey!

Ik wil graag mijn pws samen met een vriendin over sport doen. Maarja, wat over sport? Dat is de vraag, wij hebben namelijk niet echt een idee. Nu moeten we komende vrijdag al een onderwerp inleveren, en als jullie iets weten zouden jullie ons echt enorm helpen.
Ohja, we zitten in vwo 6 en mijn vriendin heeft het profiel cultuur & maatschappij + biologie en ik heb natuur & gezondheid.

Onze vraag aan jullie is nu: weten jullie een leuk (uitgebreid) onderwerp met sport voor onze pws dat niet alleen maar over de maatschappij gaat? Misschien ook een onderzoeksvraag en een idee voor een leuk onderzoek?

Alvast bedankt (: x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-09-2013, 22:59
meisjexo
meisjexo is offline
Hey!

Ik wil graag mijn pws samen met een vriendin over sport doen. Maarja, wat over sport? Dat is de vraag, wij hebben namelijk niet echt een idee. Nu moeten we komende vrijdag al een onderwerp inleveren, en als jullie iets weten zouden jullie ons echt enorm helpen.
Ohja, we zitten in vwo 6 en mijn vriendin heeft het profiel cultuur & maatschappij + biologie en ik heb natuur & gezondheid.

Onze vraag aan jullie is nu: weten jullie een leuk (uitgebreid) onderwerp met sport voor onze pws dat niet alleen maar over de maatschappij gaat? Misschien ook een onderzoeksvraag en een idee voor een leuk onderzoek?

Alvast bedankt (: x
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 08:40
Verwijderd
Als je dat niet zelf kunt verzinnen heb je echt helemaal niets op 6 VWO te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 11:18
joeryvg
joeryvg is offline
Best lastig aangezien jullie 2 verschillende profielen hebben.. Ik weet wel iets maar het neigt veel meer naar de N&G kant: Je gaat uittesten of je echt meer energie krijgt van sportdrankjes. Dus de proefpersoon moet bijvoorbeeld een bepaalde afstand hardlopen, 1 keer met en 1 keer zonder sportdrank. Kijken of er een aantoonbaar verschil tussen zit (natuurlijk met meerdere proefpersonen.)De onderzoeksvraag zou dan kunnen zijn: In hoeverre heeft het gebruik van sportdrankjes invloed op de fysieke prestaties van sporters? Helaas zit er niks maatschappelijks in, maar is dit een goed idee? Succes verder!
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 13:19
ThomasJu
ThomasJu is offline
Dat kan je aanvullen met een maatschappelijk iets:

Hoeveel mensen kopen sportdrankjes. En waarom? (Omdat het lekker is of omdat ze echt denken dat het goed is voor je)
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 14:37
Verwijderd
Ja, als je je onderzoeksvraag maakt: welke rol speelt sportdrank, dan kun je in je deelvragen eentje richten op werking en eentje op motivatie/imago, etc. Kunnen jullie ook elk je eigen deelvragen doen.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2013, 17:25
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Als je dat niet zelf kunt verzinnen heb je echt helemaal niets op 6 VWO te zoeken.
Ik ken zat slimme mensen met 0 creativiteit
Met citaat reageren
Oud 16-09-2013, 16:58
Naimin
Naimin is offline
Het gevolg van te hard sporten op gewrichten? Sommige mensen zeggen van ja dat slijt en sommige mensen zeggen van hey dat is helemaal niet het geval..
Reageren

Regels voor berichten