Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-10-2013, 14:08
Nonny
Nonny is offline
Goedemiddag,
Ik heb sinds 4 dagen last van een soort kramp, tinteling-achtig en erg pijnlijk gevoel in de pink en ringvinger van mijn rechterhand. Ik heb een redelijk hoge pijngrens maar dit doet me echt pijn. Het is aanwezig, weer even weg en dan komt het weer terug, dit ongeveer zo'n 20a30x op een dag, dan weer een paar uur aanwezig/afwezig/aanwezig, dan weer een aantal uurtjes helemaal weg en dan weer een periode dat het steeds komt en gaat. Heel af en toe heb ik het ook in mijn duim maar dat is nu in die 4 dagen nog maar een paar voorgekomen.
Ook ben ik al een tijdje erg trillerig, mijn handen met name maar regelmatig ook mijn benen/voeten en ik ben er zo langzamerhand wel een beetje klaar mee.
Wellicht is het verstandig om even naar de huisarts te gaan maar ik dacht, eerst even kijken wat jullie er van zeggen.
Iemand die dit herkent of die een idee heeft wat dit kan zijn?

Groetjess (:
Oud 10-10-2013, 14:39
Pluis
Pluis is offline
Een tintelende pijn in je pink en ringvinger (een beetje alsof er stroom doorheengaat bijvoorbeeld) kan passen bij een beknelling van een van je zenuwen in je arm (als je houdt van googlen, de nervus ulnaris). Leun je veel op je ellebogen of onderarmen? Die zenuw waar ik het over had ligt vrij oppervlakkig in je elleboog (dat is hetzelfde plekje waar je "telefoonbotje zit" Dat botje bestaat helemaal niet maar dat is precies die zenuw).

Als je last blijft houden is het niet gek om eens naar je huisarts te gaan, die kan vrij eenvoudig met wat testjes nagaan of je inderaad een probleem hebt met de zenuwen in je onderarm.
Oud 10-10-2013, 14:56
Nonny
Nonny is offline
Echt extreem veel leunen niet geloof ik, eigenlijk nog nooit op gelet, ga ik deze dagen eens doen, ik zit wel op school en gebruik veel mijn laptop dus lig dan met mijn onderarmen op tafel maar er echt op leunen doe ik niet geloof ik.
Oud 11-10-2013, 10:00
Verwijderd
Ik herken het, maar niet als pijn, meer als dat dode, slaperige, tintelgevoel. Bij mij was het wat Pluis al zegt, die zenuw in mijn elleboog. Die raakte ook 's nachts bekneld bij mij. Links heb ik laten opereren om de zenuw te verleggen, maar dat was geen wondermiddel, ik had er daarna nog steeds af en toe last van en waar ik ben geopereerd is heel lang gevoelig gebleven. Rechts heb ik dus niet laten doen, maar sinds ik mijn overgewicht kwijt ben, heb ik er bijna geen last meer van, dus daar kan het ook mee te maken hebben gehad.

Ik heb het wel iets kunnen verlichten met een andere steun voor mijn onderarmen als ik typte. Ik verhoogde mijn toetsenbord wat en gebruikte een wave (soort kussen) om mijn onderarmen op te laten rusten, dat was zachter en gaf minder druk op de zenuw.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten