Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2013, 19:58
Verwijderd
Als het koud is buiten krijg ik waar het halvemaantje zit licht paarse kleur.
En als het zomer is voelen me handen beetje dik aan, paars kleurige aders in me vingers, sommige plekken zijn geel achtig, roze en donker roze.

Het is niet zo ernstig (zover ik weet)

Waar komt het vandaan?

Laatst gewijzigd op 22-09-2013 om 10:44.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2013, 21:07
Martiño
Martiño is offline
Ik weet niet wat je vader er mee te maken heeft, maar het is normaal dat je handen een beetje paars kunnen worden in de kou, dat komt omdat de bloedtoevoer naar je handen minder wordt omdat de bloedvaten door de kou samentrekken. Als het warm is krijg je het tegenovergestelde effect, hierdoor houden sommige mensen weer wat meer vocht vast waardoor je handen wat dikker kunnen aanvoelen.

Tegen de kou kun je handschoenen dragen. Minder zout eten en je vingers bewegen zorgt ervoor dat vocht kan wegtrekken.
Oud 22-09-2013, 10:46
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet wat je vader er mee te maken heeft, maar het is normaal dat je handen een beetje paars kunnen worden in de kou, dat komt omdat de bloedtoevoer naar je handen minder wordt omdat de bloedvaten door de kou samentrekken. Als het warm is krijg je het tegenovergestelde effect, hierdoor houden sommige mensen weer wat meer vocht vast waardoor je handen wat dikker kunnen aanvoelen.

Tegen de kou kun je handschoenen dragen. Minder zout eten en je vingers bewegen zorgt ervoor dat vocht kan wegtrekken.
Omdat mensen vaak zeggen dat iedereen het heeft, zover ik weet eet ik niet veel zout.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 11:22
Martiño
Martiño is offline
Ah zo. Nouja, het komt wel bij iedereen voor, maar bij de één meer dan de ander. Het kan dus best dat je vader er minder last van heeft dan jij.

En ik geloof gerust dat je niet veel zout eet, maar zout houdt vocht vast. Minder zout eten (kan vaak weinig kwaad, je hebt écht maar een héél klein beetje zout nodig per dag) kan dus helpen, net als masseren (hoewel je denk ik geen wonderen moet verwachten).
Overigens zit zout in meer dan 95% van alle voedingsmiddelen die in een fabriek o.i.d. zijn gemaakt (bijna alles wat in een blikje, pakje of potje zit, van brood tot snoep), dus grote kans dat je ongemerkt toch best wel wat zout binnenkrijgt!
Oud 22-09-2013, 22:23
fxlove
fxlove is offline
Ik heb dit ook wel eens, maar dan een stuk minder (dan hoe jij het beschrijft)
Geen idee, maar volgensmij heeft het inderdaad te maken met het bloed
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten