Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2013, 14:32
Bola
Bola is offline
Hallo

Ik zit nu op het VMBO. Volgend jaar wil ik MBO4-onderwijsassistent gaan doen. Daarna wil ik graag doorstromen naar Leraar Natuurkunde. Maar mijn vraag is: Is het mogelijk om Leraar Natuurkunde te gaan doen als ik op het VMBO geen Natuurkunde heb? Of doen ze daar niet zo moeilijk over. Want bij de toelatingseisen staan alleen MBO-4. Bij HAVO of VWO willen ze wel dat je Natuurkunde hebt

Mvg

Bola
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2013, 15:11
Verwijderd
Het beste kun je even naar de hogeschool bellen om het te vragen! Het zou goed kunnen dat ze willen dat je naast je MBO ook een certificaat natuurkunde op havo-niveau haalt. In dat geval kun je dat prima naast je MBO-opleiding doen. Twee of drie uurtjes per week natuurkunde studeren en je kunt na twee jaar het certificaat halen (als je leervermogen op havo niveau is). Maar misschien is het wel niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 18:48
Tochjo
Tochjo is offline
Neutrale vraag uit oprechte nieuwsgierigheid: hoe kun je inschatten of zo'n studie met veel natuurkunde iets voor je is, als je zelfs geen natuurkunde op vmbo-niveau gehad hebt?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 12:15
Bola
Bola is offline
omdat ik het vorig jaar ook had, en toen gingen de elektrische schakelingen enzo niet goed. En dat kreeg ik weer veel en daar had ik geen zin in + ik doe een sport opleiding. Dus dan hou ik maar 1 keuzevak over waar ik beter in ben. Dat was dus wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 14:00
Em.
Em. is offline
Dus je wilt een hbo-opleinding voor leraar Natuurkunde doen door eerst mbo 4 te doen, en daarna door te stromen?

Misschien kun je ook even de opleiding zelf mailen of bellen over wat het handigst is. ('Hoi, ik ben ... en ik wil graag leraar natuurkunde worden. Ik doe nu vmbo zonder natuurkunde, kan ik als ik mbo4 onderwijsassistent heb gedaan hier instromen?') Wat Sarah eigenlijk zegt, dus. Dan weet je meteen of het mogelijk is, maar misschien kunnen ze bijvoorbeeld ook wel vertellen dat het makkelijker/goedkoper/slimmer is om via havo in te stromen. Zij hebben waarschijnlijk de meeste ervaring met mensen zoals jij en ze kunnen je het best vertellen wat je kan en moet doen.
Reageren

Regels voor berichten