Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-09-2013, 16:46
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Maakt LSD bij iemand die geestelijk verzwakt is en aan paranoia lijd alles erger?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2013, 17:16
Verwijderd
Standaard? Nee.

Maar of je het er daarom maar op moet willen wagen? Gezien mijn ervaring in de psychiatrie en met anderen met psychoses (zelf nooit gehad), is mijn mening: Nee.

Bepaalde drugs hebben invloed op je inschatting van de realiteit. Als je al last hebt met die realiteit, is het niet slim om daar nog meer verstoring in aan te brengen. Evenals wanneer je last hebt met depressies of andere psychische zaken. Je bent er vatbaarder voor, je bent gevoeliger voor verslaving en vluchtgedrag. Als je je slecht voelt, kunnen ze je gevoelens versterken. Mijn advies: gebruik enkel als je goed in elkaar steekt, psychisch en fysiek.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 17:41
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Dus als ik me totaal bagger voel is de kans of fout gaan groter?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 18:16
Verwijderd
https://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 19:32
Verwijderd
Citaat:
Dus als ik me totaal bagger voel is de kans of fout gaan groter?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 20:19
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
En is er met dezelfde geestelijke toestand, hetzelfde gevaar met XTC???
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 20:31
Verwijderd
Drugs beïnvloeden je lichamelijk en/of geestelijk, dus ja, die kans bestaat. Altijd. In mindere mate met iets als nicotine of cafeïne, maar daar raak je dan weer makkelijker en onopvallend verslaafd aan en nicotine heeft genoeg schadelijke gevolgen die je na langere tijd zal gaan merken.

Waarom vraag je dit?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 20:52
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
omdat ik wil weten wat er gebeurt met mijn hoofd-inhoud en ik als er drug bijkomt
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 21:08
Verwijderd
Waarom wil je drugs nemen terwijl je al niet helemaal lekker in je hoofd zit?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 21:20
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Omdat me leven me geen **&%$ boeit en ik weet heus wel dat er mensen zijn die ik pijn doe maar dat kan me ook niet schelen sorry
Met citaat reageren
Oud 22-09-2013, 21:49
Verwijderd
Drugs gaan je daar niet bij helpen. Mij lijkt het verstandiger dat je hulp zoekt en als je al hulp hebt, dat je praat over die drang en die gevoelens die je hebt. Je wil ook geen verslaving of afhankelijkheid of dat de psychoses of rotgevoelens nog erger worden.
En anderen kunnen je misschien niet schelen, maar wees blij dat er mensen om je geven! Wil jij dat iemand jouw ellende moet doormaken? Doe ze dan geen shit aan.

Verder is dit geen discussie voor D&A. Je kunt op Psych terecht om te praten over waar je mee zit, wat drugs betreft lijkt het me hoogst onverstandig dat je wat dan ook maar gaat gebruiken als het leven je geen **&%$ boeit. Grote kans dat het je niet eens plezier oplevert.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 14:38
Verwijderd
Je leven boeit je geen ***$*% maar je wilt wel eerst even weten of drugs slecht zijn voordat je ze neemt?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 16:33
Zoari
Zoari is offline
Meth is je grootste vriend jongen,

Nee even serious, met deze instelling ga je het niet redden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten