Welkom man...
Overigens zegt je advies nog vrij weinig

Laat ik een voorbeeld geven van mezelf :
Ik moest naar mavo/havo gaan. Mijn leraar vond dat ik eigenlijk mavo moest doen maar het ging nog net...
In de 1e was ik 't ''nerdje'' van de klas en had ik maar één 6je voor theater...twee 7ens voor nederlands en tekenen, en de rest was hoe raar ook, een 8 of 9. Qua leer vermogen ontbrak het me nooit en nu nog steeds niet. Inmiddels 3 havo terwijl mijn groep 8 leraar vond dat mavo wel 't hoogste zou zijn voor mij...
In de 2e heb ik wéér een cito gedaan speciaal voor mijn leeftijd. Wat bleek? Dik vwo advies...maja dat is alleen voor de school om ff naar te kijken, doen ze verder niks mee.
Ik denk dat mijn advies vooral is verbeterd door betere docenten, en omdat ik na de brugklas veel begon te lezen. En dat merk ik ook met wat ik voor de Nederlandse taal haalde op de cito toets.
Wat ik wil zeggen, wat voor advies je krijgt boeit niet al teveel. Als jij naar mavo/havo gaat, kan je als je wil makkelijk jezelf optrekken naar vwo. Ik kon dat ook, mijn cijfers in de brugklas waren genoeg om mij naar 2e jaar havo/vwo te laten gaan. En in de 2e kan je als je weer je best doet en je in havo zit, met goed leren en veel aandacht aan school besteden, jezelf ook nog wat hoger krijgen en naar 3e vwo gaan. Not that difficult
Verder veel succes