Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2013, 16:42
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Hallo forumleden

Ik moet tegen maandag een taak maken voor godsdienst, ik moet het ook presenteren voor de klas. Ik moet een antwoord geven op de vraag: "Wanneer ben jij in harmonie met de wereld ?".
Dat betekent eigenlijk wanneer heb je geen problemen, wanneer denk je aan niets, wanneer heb je geen stress,...?

Een voorbeeld van de leraar: toen je nog in de kleuterklas zat, moest je aan niets denken, alleen maar spelen en gelukkig zijn. Maar ik mag dat voorbeeld natuurlijk niet gebruiken.

Kunnen jullie misschien zeggen wanneer jullie in harmonie zijn of waren met de wereld?
Zo krijg ik misschien wel inspiratie.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2013, 08:20
jongenjongen17+
jongenjongen17+ is offline
Ik moet wel snel een antwoord hebben
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 08:29
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Het is een forum, geen chat.

Maar, als je dood bent heb je geen zorgen.
Wat realistischer: ik denk dat mensen vaak een doel hebben in het leven. Sommige mensen willen later graag in Spanje wonen, andere willen graag 2 dochters, weer een ander wil succesvol worden in de zakenwereld. Weer een ander wil graag een huis ergens in het bos. Zo heeft iedereen zijn eigen beeld van de toekomst. Ik denk dat het meest harmonieuse is, dat persoonlijke doel te bereiken.

Voor mij is mega rijk worden niet zo belangrijk, maar iets dat gewoon goed betaald, met een toffe chick als ik thuis kom en leven in gezondheid het belangrijkste. Dat bereiken and my life is good. Daarna ga ik me focussen op minder belangrijke dingen. Goed worden in schaken ofzo. Al heb ik wel een klasgenoot gehad die gewoon later 6 ton per jaar wil gaan verdienen. Voor hem is dat het belangrijkste, daarna focust hij zich wel op kinderen, niet eerder.

Geen idee of dit precies is wat je zoekt, maar zo kijk ik er een beetje tegen aan.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2013, 11:41
DAH
DAH is offline
Als ik na een dag school geen kut hoef te doen en de hele dag kan computeren en/of gitaar spelen.
Reageren

Regels voor berichten