Citaat:
Hallo ik heb al een tijdje een inval mentor op school. Het probleem met haar is dat ze bijvoorbeeld mijn stoel onder mij vandaan trekt en iedereen uitscheld. Weet iemand een site waar je haar voor een keuring op kan geven, en moet ik naar de directeur gaan?
ps bij de hele klas gaan door haar de cijfer van het vak nederlands (waar zij de les in geeft) heel snel omlaag; van een 9.5 naar een 3.5
|
Scholen hebben vaak een vertrouwens persoon (VTP), elke docent weet wie dat is. Je kan vragen over alles bij hen stellen en ze kunnen je adviseren en als je er om vraagt zullen ze (pas) actie ondernemen.
Verder hebben scholen altijd teamleiders, bijvoorbeeld MBO bovenbouw, havo/vwo onderbouw. Wie dat is staat waarschijnlijk in je schoolgids.
Verder is er nog een examencommisie, die kan wellicht in eerste instantie weinig doen, maar ze kunnen je wel verder helpen.
Wellicht is het 't meest verstandigste om het er met je klasgenoten over te hebben en het allemaal kenbaar te maken aan je ouders, vertel je probleem en vraag ze even of ze ook dergelijke verhalen horen van andere ouders van je klasgenoten.
Wij hebben ooit een docent gehad die er zelden was, medische klachten, maar toen het zeuren van de leerlingen om een andere docent niet werkte, werd er merkbaar meer gedaan toen ouders zich er mee gingen bemoeien; nadat leerlingen zich thuis openlijk zaten te ergeren aan weer een tentamen waar maar 1 les voor was geweest.