Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2013, 23:34
Verwijderd
Hee allemaal,

Ik heb zelf een sweater en een tshirt van de Mango gekocht laatst. Maar beide zijn na 1 keer wassen gekrompen, vooral het shirt is heel raar geworden qua vorm

Ik vroeg me af of er wel eens meer mensen hier last van hebben bij kleding van de Mango?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2013, 07:53
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Heb je het op 30 of op 40 graden gewassen? Iemand die ik ken had dat altijd met kleding van The Sting maar waste het op 40 graden. Ik was shirtjes enzo op 30 en ik heb het niet.
Oud 12-10-2013, 08:27
Verwijderd
Mag het überhaupt gewassen worden inderdaad, op welke temperatuur? Hoe heb je ze gedroogd, aan de lijn of in de droger en mogen ze in de droger?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 09:19
Volk
Volk is offline
Ik heb dat probleem niet. Ik denk dat je je kleding verkeerd wast
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 15:06
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn schoonmoeder wast ook altijd alles heel heet en doet veel in de droger (ik heb geen droger) en dan werden vooral m'n mouwen altijd korter.
Oud 12-10-2013, 16:03
Verwijderd
Ik gooi bijna alles in de droger (soms zelfs dingen die niet mogen), maar van krimpende kleding heb ik geen last. Nu heb ik wel amper dingen met lange mouwen, maar goed. En een droger heeft normaal ook verschillende standen.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 21:18
Verwijderd
Mijn moeder heeft het gewassen op 30 graden. En we hebben geen droger, dus daar kan het ook niet aan liggen... :/
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 21:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Maar wat staat er in het wasvoorschrift dan?
Oud 12-10-2013, 22:15
Verwijderd
30/40
Met citaat reageren
Oud 12-10-2013, 23:16
Verwijderd
Misschien moeten de shirts op een fijnwasprogramma ipv met de grote hoop? Ik heb ook een aantal shirts die ik alleen met de hand doe of op een fijn programma in de machine mik, omdAt het heel teer materiaal is.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 23:17
*oma*
*oma* is offline
Ik heb verschillende shirtjes van de h&m die ik kouder heb gewassen dan het label aangeeft en die zijn gewoon gekrompen. De naden trekken ook vaak scheef. Is gewoon goedkope rommel, maar goed.
Oud 16-10-2013, 17:53
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
wat soms wel kan helpen is om het de eerste keer dat je het wast niet in de wasmachine te doen maar gewoon in een emmer met een sopje, daarna laten drogen op de waslijn. Mijn ervaring is dat krimpgevoelige stoffen daarna ook minder krimpen, en het hangt er ook vanaf van welk materiaal een kledingstuk is. Wol krimpt een stuk sneller dan bijvoorbeeld spijkerstof.
Oud 17-10-2013, 13:28
Verwijderd
Nee, ik heb een aantal truitjes van Mango en zijn niet gekrompen. Maar 1 truitje is wel een stuk wijder geworden, dan toen ik het kocht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten