Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-10-2013, 16:45
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Heeey,
Ik ben 14 en word al een jaar ongesteld maar het is nog steeds heel onregelmatig en het duur veel te lang soms 2 weken of 10 dagen en dit keer al bijna een maand..
Hiervoor ben ik al eens bij de huisarts geweest en zij zei dat ik pil 3 maanden moest gebruiken of zo'n ander ding waar ik nu even de naam niet van weet en die moet ik tijdens de ongesteldheid 3x per dag innemen en die gebruik ik nu maar het heeft niet zoveel nut.. mijn moeder zegt dat ik gewoon 3 maanden de pil moet nemen en dan ben ik er van af maar mijn vraag is dus wat zijn de gevolgen of bijwerkingen hiervan? Is er nog een andere optie? Want ik wil de pil nog helemaal niet nemen, ik denk ook nog helemaal niet aan sex of dergelijke en ik wil geen pil slikken.

De toedels x
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 18:11
Em.
Em. is offline
Bijwerkingen staan in de bijsluiter. Als je iets anders wilt, kan je huisarts je daarover adviseren, maar misschien kun je wat je nu hebt beter de voorgeschreven 3 maanden slikken, voor je concludeert dat het niet werkt. Misschien heeft het gewoon nog even nodig voor je het effect merkt. En aan de pil gaan, betekent niet dat je seks moet hebben. Ik heb jarenlang aan de pil gezeten in verband met acne, toen had ik ook geen seks (of intenties daartoe ).
Oud 13-10-2013, 18:35
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ja, je hebt wel gelijk maar de pil gebruiken lijkt me zo raar
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Ja, je hebt wel gelijk maar de pil gebruiken lijkt me zo raar
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 19:24
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Gewoon.. volgens mij gebruikt niemand van mijn leeftijd het
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 19:28
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Wat maakt dat nou uit? En trouwens, zelfs al maakt het wel uit, je hoeft het ook niemand te vertellen. Blijf je liever rondlopen met een probleem?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik was ook vaak twee weken ongesteld toen ik het net was en ben op m'n 14e de pil gaan slikken. Toen ging het beter. Je kan het ook gewoon de tijd geven, dan wordt het vaak ook wel minder naarmate je langer ongesteld bent. Aan jou de keuze.
Oud 13-10-2013, 20:09
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ik ga denk ik toch nog 3 maanden die dinge waarvan ik naam niet weet gebruiken en anders maar de pil.
Dankjewel voor alle reacties! x
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 01:35
arPos
arPos is offline
ja dat onregelmate komt in het begin vaker voor, grote kans dat het met een paar jaar regelmatiger wordt
Oud 14-10-2013, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Mijn vriendin was ook 14....
Met citaat reageren
Oud 14-10-2013, 20:43
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Owh nja ik heb rare logica dan ofzo maar het lijkt me gewoon niet zo prettig
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 02:49
arPos
arPos is offline
Minder prettig dan een spiraaltje, prettiger dan niet gebruiken (vooral bij zeer onregelmatig bloedverlies met buikkrampen en sjaggo koppen)

Denk dat het vooral het idee ervan is wat je tegenstaat, eigenlijk is het gebruik van de pil voor verschillende dingen (van acne tot zwangerschapspreventie tot regelmatige ongesteldheid) behoorlijk 'normaal'
Oud 15-10-2013, 13:15
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Jaah en ik ben ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen.. ik heb net gelezen dat er mensen zijn die na het stoppen met de pil ineens hele erge haaruitval kregen en puisten enzo -_-

Laatst gewijzigd op 15-10-2013 om 13:23.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2013, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Jaah en ik ben ook wel een beetje bang voor de bijwerkingen.. ik heb net gelezen dat er mensen zijn die na het stoppen met de pil ineens hele erge haaruitval kregen en puisten enzo -_-
Dat is meer uitzondering dan regel.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 11:04
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Huh?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 19:22
Em.
Em. is offline
Citaat:
Van haaruitval heb ik nog nooit gehoord, puisten kan misschien, want een pil kan tegen acne werken. Mensen die de pil slikten en na het stoppen ineens acne kregen, hadden waarschijnlijk van zichzelf acne, en de pil hielp daar dan tegen. Haaruitval lijkt me een bangmaaktverhaaltje, het is ook geen bekende bijwerking en ik denk eerder dat iemand stopte met de pil en toevallig door een andere reden haaruitval kreeg, en dat dat verhaal een eigen leven is gaan leiden. Internet kan nu eenmaal een heel erg onbetrouwbare bron zijn, voor echte informatie moet je bijsluiters en/of een huisarts hebben. Die kunnen je vertellen wat de bijwerkingen zijn en hoe groot de kans daarop is. Als je veel last krijgt van bijwerkingen, kun je weer stoppen en dan gaan ze gewoon weer weg.
Oud 18-10-2013, 12:46
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Elk medicijn heeft bijwerkingen, daar kun je niks aan doen. Ik heb ook een aantal soorten gehad voor ik eentje had waar ik me goed bij voelde. Van een soort werd ik misselijk en kwam ik aan, van de ander kreeg ik heel vaak heel veel puisten. Het is gewoon proberen en kijken of het met je meewerkt of niet. Zo niet, dan zijn er heel veel verschillende soorten en verschillende doseringen (je hebt zware pillen en lichte pillen), er is er heus wel een waarbij jij geen last hebt van vervelende bijwerkingen.

Ik snap je associatie met seks wel, de pil is een voorbehoedsmiddel. Maar zoals iedereen al zegt, het is zoveel meer. Ik slik hem nu vooral om zelf te bepalen wanneer ik ongesteld word, dat het een extra bescherming tegen zwangerschap is, is alleen maar mooi meegenomen.
En je hoeft het niet tegen iedereen te vertellen inderdaad, dat gaat niemand wat aan.
Oud 18-10-2013, 15:27
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ben vandaag weer naar de huisarts gegaan en die zei dat het komt door dat m'n lichaam zich nu zit te ontwikkelen (stoppen met groeien, lichaamstemperatuur etc.) en dat het dus niks ergs is, de pil was volgens hem ook niet nodig (Wij hebben zeg maar 2 huisartsen een man en een vrouw & ik ging de vorige x naar die vrouw toe die vond dat dus wel de beste optie) nu heeft de huisarts een ander recept voorgeschreven iets met druppeltjes ofzo die ik dan iedere dag moet innemen M'n probleem is nu wel opgelost dus er kan een slotje op Dankjewel voor alle reacties! xx
Met citaat reageren
Oud 19-10-2013, 10:48
igfy
igfy is offline
Ik ben eigenlijk stiekem wel benieuwd wat voor druppeltjes dat zijn...

Verder gaat het er misschien niet om of het wel of niet normaal is, maar of je er erg last van hebt. Als jij de hele tijd met buikkramp rondloopt, kan het fijner zijn om je ongesteldheid wat lichter te maken. Ik denk dat de vrouwelijk huisarts daar meer op doelde...
Oud 19-10-2013, 14:40
Anoniemxx
Anoniemxx is offline
Ik krijg dinsdag de druppeltjes dan zeg ik wel even wat het is Ik heb overigens tijdens de ongesteldheid niet meer zo'n last van buikkrampen ofja tenminste niet als ik een langere periode ongesteld ben
Met citaat reageren
Oud 21-10-2013, 20:23
Pluis
Pluis is offline
Het enige middel dat ik ken dat je bij overmatig bloedverlies 3 keer per dag moet nemen is tranexaminezuur. Is dat het toevallig?
Oud 21-10-2013, 20:32
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht aan Primolut N maar dat zijn geen druppeltjes

Regels voor berichten