Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2013, 11:08
Marije.O
Marije.O is offline
Hee,

Ik ben Marije en zit met een soort van probleem: Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik een vreemd whatsapp bericht. Ik kon het nummer niet, maar het bleek iemand te zijn die een verkeerd nummer had toegevoegd. Terwijl we na drie zinnen begrepen dat het 'verkeerd verbonden' was, zag ik zijn enorm leuke profielfoto en besloot ik om het gesprek toch maar te verlengen. We begonnen iedere dag te kletsen via whatsapp, facebook etc. Sterker nog, we kregen een soort internetrelatie. We hebben nu een relatie voor ongeveer een half jaar. Er is echter één probleem: we hebben elkaar nog nooit gezien! Persoon X woont in Groningen terwijl ik zelf in Maastricht woon. We hebben tot nu toe nog geen moment gevonden om daadwerkelijk af te spreken. Hij is altijd druk met werk of heeft een familieuitstapje in het weekend. Hierdoor twijfel ik enorm. Ik ken het MTV programma 'Catfish' en ben bang dat ik dadelijk met een zelfde probleem zit. Dit zou dan dus betekenen dat persoon X helemaal niet is wij hij zegt dat hij is.

Nu is mijn vraag: zijn er dames (of heren) die hetzelfde probleem doormaken op dit moment? Ik heb echt de behoefte om te praten met anderen die hetzelfde voelen/ervaren en ik ben benieuwd hoe anderen zo'n relatie aanpakken. Ieder advies is welkom.

xx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2013, 11:42
Elin3
Elin3 is offline
Een relatie, in welke vorm dan ook, hoort gebaseerd te zijn op vertrouwen. Groningen en Maastricht ligt een flink eind uit elkaar, maar het is zeker niet onmogelijk om wat af te spreken. Als je al een half jaar een relatie hebt is het bijzonder vreemd dat je hem nog nooit in het echt hebt ontmoet. Het zou kunnen dat hij inderdaad druk is, maar ook hij heeft vast wel eens een dag vrij of kan een dag vrij nemen. Als zijn vriendin vind ik dat je het recht hebt om hem te zien, daar mag je hem best op wijzen.
Blijft hij weigeren je te zien, dan zou het inderdaad goed mogelijk zijn dat hij niet eerlijk geweest is.

Heel veel succes hiermee, het is een lastige situatie!
Oud 17-10-2013, 11:43
Verwijderd
als jullie al een half jaar lang een "internetrelatie* hebben en elkaar nog niet gezien hebben, tja.. word niet te verliefd zou ik zeggen, zeg eens een keer dat jullie een datum NU gaan prikken voor in de periode, bijvoorbeeld 1 tot 10 november en dat hij 1 datum moet prikken waarop die naar jouw komt. Zo niet leef gewoon lekker je eigen leven, ga verder, zoek iemand die echt is
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 12:12
bierkoning
bierkoning is offline
en spreek de eerste keer af op een drukke plek. en vraag evt of hij eerst online wil cammen. dan kun je hem zien. vertel iemand dat je op date gaat en waar je zit. succes
Oud 17-10-2013, 16:08
Verwijderd
Hebben jullie überhaupt al geskyped of via een webcam elkaar gezien?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 16:28
Verwijderd
Ik heb geen idee wat katvissen te maken hebben met je verhaal maar ik begrijp het probleem dan ook niet zo goed. Spreek met hem af of niet, en doe het inderdaad op een publieke plaats ergens in Utrecht oid.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2013, 19:36
Verwijderd
Catfish is een film en een daarop gebaseerde tv-show over internetrelaties en mensen die nepprofielen hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 09:27
Marije.O
Marije.O is offline
We hebben niet geskyped maar wel gebeld enzo.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 10:49
Verwijderd
Dat zegt niks. Je weet dus niet of hij werkelijk de persoon is die hij zegt te zijn, want je hebt hem nog nooit gezien, niet op een cam en niet in het echt (foto's kunnen van overal komen). Als je Catfish kent, heb je dan al iets geprobeerd van foto's te Googlen? Relaties zijn gebaseerd op vertrouwen, ok, maar je twijfelt al en hij staat ook niet te springen om een ontmoeting. Voor je nu iets gaat regelen, afdwingen en eventueel ver reizen om teleurgesteld te worden, doe wat onderzoek. In het programma gaan ze ook pas op pad nadat ze dat hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 14:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ja, en dat programma is vast volledig realistisch. Het is immers niet alsof wat spanning de kijkcijfers ten goede zou kunnen komen.

Internetrelaties zijn suf zonder real life contact, helemaal als je niet eens weet hoe iemand eruit ziet etc. Maar het merendeel van de mensen op internet zijn gewoon wie ze beweren. Als hij niet wil afspreken, ongeacht of hij zich anders voordoet of niet, kun je je afvragen of dat voor jou überhaupt wel voldoende is voor een.. relatie.
Oud 18-10-2013, 14:39
Verwijderd
Dat sowieso, maar ze is bang dat haar dat gaat overkomen, dan kan ze dat toch al uitsluiten, niet?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 14:46
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als ze bang is dat hij niet is wie hij zegt dat hij is, dan moet ze actie ondernemen.

Ik zou catfish alleen niet al te serieus nemen en daardoor bang worden.
Oud 18-10-2013, 15:22
Verwijderd
Vraag om een foto met jou naam om op een blaadje!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten