Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2013, 22:00
Featherbirds
Featherbirds is offline
Hooi allemaal!!

Sorry dat dit mijn derde topic in twee dagen is, maar ik heb nu in één keer heel veel vragen omdat ik al zo lang niks meer hierop heb gedaan. En ik heb het echt even nodig.

Dus.. We hebben een nieuwe klas, sinds het nieuwe schooljaar, en het gaat allemaal heel slecht. Ik ben niet ingedeeld bij mijn goede vriendinnen, maar wel bij degene waar ik ookal lang bevriend mee ben, maar niet wauw ofzo. En.. Ik weet niet goed wat ik moet, want deze vriendinnen zijn niet echt 'belangrijk' in de klas, ze zij heel lief enzo.. Maar niet echt mijn type, ze zijn heel stil en durven weinig zal ik maar zeggen. Maar ik weet dat één van hen vorig jaar in de steek is gelaten door een vriendin, en ze dat heel erg vond, en dat wil ik haar niet aandoen.
Ik ga ook heel veel om met andere mensen uit de klas, die meer mijn type zijn, maar het probleem is dus dat ieder zijn eigen groepje heeft, en ik een beetje overal bij hoor. Niet helemaal dus, maar half, dat is zal ik maar zeggen mijn eigen keuze.
Nou heeft een groepje met de 'populairdere' (of hoe je het ook wil noemen) mensen afgesproken, deze avond, en toen ben ik dus niet uitgenodigd. Ze hadden een groepsapp en daar zou ik nog in komen, alleen dat is er in de vakantie niet meer van gekomen. Ik voel me er best wel rot over, aangezien ik ook goed bevriend ben met hen.

Wat ik me dus af vraag.. Moet ik mijn oude, wat minder leuke, vriendinnen loslaten om echt goed bevriend te raken met die andere? Moet ik perse voor één groep kiezen? En.. Waarom zou ik niet uitgenodigd zijn?

Groetjes, Merel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2013, 22:06
Verwijderd
Je moet doen wat je wilt en geen problemen maken van dingen die geen probleem zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 07:38
hookee
hookee is offline
Soms zit je even tussen wal en schip, maar zoals ik het begrijp ben je zeer populair. Waarom zou je je "wauw" vriendinnen kwijt zijn? Omdat je in een andere klas zit? Misschien toch niet zo "wauw" als je dacht?
Het lijkt erop dat je alleen wegens je afwezigheid in de groepsapp nog niet bent uitgenodigd. Lijkt me prio 1 om je aan te melden en voor de aankomende gelegenheid even voorzichtig bij de organisator vragen of je ook mag komen. (hoe weet je trouwens van die afspraak?)
Met citaat reageren
Oud 18-10-2013, 16:32
arPos
arPos is offline
je moet gewoon met zo veel mensen die de moeite waard zijn vriendjes zijn, waarom zou jij jezelf in een groepje plaatsen als je blijkbaar met heel veel mensen overweg kan.
Oud 19-10-2013, 21:55
Featherbirds
Featherbirds is offline
Citaat:
Soms zit je even tussen wal en schip, maar zoals ik het begrijp ben je zeer populair. Waarom zou je je "wauw" vriendinnen kwijt zijn? Omdat je in een andere klas zit? Misschien toch niet zo "wauw" als je dacht?
Het lijkt erop dat je alleen wegens je afwezigheid in de groepsapp nog niet bent uitgenodigd. Lijkt me prio 1 om je aan te melden en voor de aankomende gelegenheid even voorzichtig bij de organisator vragen of je ook mag komen. (hoe weet je trouwens van die afspraak?)
Ik ben mijn vriendinnen, die nou in een andere klas zitten, niet kwijt, alleen ik ga er helaas steeds minder mee om. Want ook hun maken nieuwe vrienden, en hun zijn wel alle drie bij elkaar ingedeeld. Ik ben bij wat minder goede vriendinnen ingedeeld, dat bedoel ik. Ik ben juist niet populair, gewoon tussen in, zal ik maar zeggen. Sowieso vindt ik al dat populairiteits gedoe onzin, maar.. Tja.
Ik weet het trouwens omdat ik foto's op twitter zag, het daarna vroeg aan één iemand, en die het toen zei. Waarbij ze vroeg of ik de volgende keer ook kwam, dus dat zit denk ik wel goed nou

Citaat:
je moet gewoon met zo veel mensen die de moeite waard zijn vriendjes zijn, waarom zou jij jezelf in een groepje plaatsen als je blijkbaar met heel veel mensen overweg kan.
Ja, dat is waar. Dat doe ik ook wel, maar daardoor krijg ik het gevoel dat ik eigenlijk nergens écht bij hoor. Iedereen heeft zijn afgesloten groepje (ik weet het, vreselijk) en.. ik kom overal voorbij huppelen, dus ik word niet écht opgenomen in een groep. Iedereen heeft bijvoorbeeld iemand voor wie hij kiest als het erop aankomt, en op zo'n moment zal denk ik niemand mij kiezen.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2013, 00:56
arPos
arPos is offline
Tis maar net wat je belangrijk vind.
Oud 22-10-2013, 15:07
Heer Wil
Heer Wil is offline
Als ze vragen of je ook wil komen en je wilt komen zit het pas goed als je hebt geantwoord dat je ook wilt komen. Ik denk dat je wel degelijk met meerdere groepen om kan gaan, het is alleen dat je vaak moet kiezen waar je heen gaat en uiteraard nooit bij de harde kern hoort van mensen die er altijd bij zijn. maar desalniettemin kunnen alle groepjes het leuk vinden als jij dan toch weer eens een keer komt opdagen en kunnen ze je wel degelijk als een vriend zien als jij hen ook zo ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten