Advertentie | |
|
![]() |
|
je moet leren de kernwoorden te vinden...
verschillende mensen hebben verschillende leermethoden die bij ze passen jij moet de jouwe nog vinden... De meeste mensen (en met name mensen MBO denkniveau) zijn niet goed in leren van "lappen" daarom zijn de meeste lesboeken ook niet zo ingedeeld; zijn ze dat wel dan moet je voor jezelf dus gaan uitmaken wat belangrijk is en wat niet anders geef je je brein te veel informatie om te onthouden in een te korte tijd met het gevolg dat je het meeste vergeet. Een samenvatting is daar een voorbeeld van maar ik heb een betere; steno, in mijn lessen maritiem engels was het tempo dusdanig hoog dat niemand kon meeschrijven een hoop leerlingen kwamen in de problemen door niet het advies "steno" op te volgen, schrijf volzinnen in enkele worden op die doormiddel van associatie in je hoofd blijven steken. dus voor je begint te leren vraag jezelf eerst af: wat probeert men me hiervan te laten onthouden, en richt je aandacht eerst daarop en ga pas als je tijd over hebt de tekst analyseren in volgorde nog een tip die voor mij in elk geval altijd heeft gewerkt: stop met leren minimaal 1 uur voor naar bed gaan en geef je hersenen dan tijd om de informatie rustig te verwerken, anders onthoud je alleen het laatste wat je geleerd hebt.
||
Citaat:
Wat mij altijd werd verteld was de titel, eventueel vet gedrukte tekst, kop van elk alinea gaan lezen en de belangrijkste, eerste en laatste zin van elk alinea zijn altijd de belangrijkste, die moet je dus zeker lezen of samenvatten want die beschrijven wat de hele alinea zegt. Voor meer trucks zou ik gewoon eens op interenet kijken hoe je goed grote teksten samen kunt vatten of eventjes bij je leraar nederlands of engels langs gaan en daar vragen, vragen is gratis en doet geen kwaad ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeite met leren Johankuif | 10 | 24-04-2016 18:36 | |
Studeren |
Hoe leer ik alles ? KawaiiPluzzle | 4 | 16-11-2014 00:59 | |
Liefde & Relatie |
moeite met contact? xLumos | 6 | 19-08-2013 20:16 | |