Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2013, 08:41
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Hallo,
Ik zou graag bij de Korps Marinier willen en zit op vmbo-basis en daardoor ga ik niveau 2 doen. Alleen heb ik een paar vraagjes over dit beroep:
* Is het waar dat je niet veel thuis bent
* is het gevaarlijk werk? (sommige die ik ken zeggen van wel)
* na hoeveel jaar ga je ook naar het buitenland? Of is dat al meteen in het begin.
Ik hoop dat ik antwoord krijg, binnekort ga ik op een opendag kijken. Maar ik was even benieuwd over de mening van anderen. Bedankt alvast!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2013, 09:02
Verwijderd
Het grootste gevaar lijkt me je geestelijk welzijn. Onderschat de impact van een conflictsituatie niet. Je zal veranderen. Dingen zien en meemaken waar je zelfs vrij makkelijk aan onderdoor kan gaan. Men doet vaak onterecht casual over posttraumatisch stress-syndroom, met name binnen de landmacht.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 16:54
Kevin1255
Kevin1255 is offline
Hmm.. Oke.
Ik snap dit eigelijk ook wel, maar
word je bij de korps vaak uitgezonden? Want op sommige site's staat weer wel en op andere dat dat niet zoveel gebeurt en je meer bezig bent met training etc
Met citaat reageren
Oud 30-10-2013, 17:42
Verwijderd
Citaat:
* Is het waar dat je niet veel thuis bent
Hangt van wat je als niet veel ziet en eventuele missies af. Soms ben je maanden van huis, ja. Soms niet.
Citaat:
* is het gevaarlijk werk? (sommige die ik ken zeggen van wel)
Wat. Denk. Je. Zelf.
Citaat:
* na hoeveel jaar ga je ook naar het buitenland? Of is dat al meteen in het begin.
Je hebt eerst een training die ook in het buitenland plaatsvindt. Zodra je die training hebt afgerond wordt je ingezet waar je nodig bent. Be it in Nederland, be it in het buitenland.
Citaat:
Ik hoop dat ik antwoord krijg, binnekort ga ik op een opendag kijken. Maar ik was even benieuwd over de mening van anderen. Bedankt alvast!
Je kan ook gewoon op de site van defensie kijken voor dit soort simpele vragen.
Citaat:
Hmm.. Oke.
Ik snap dit eigelijk ook wel, maar
word je bij de korps vaak uitgezonden? Want op sommige site's staat weer wel en op andere dat dat niet zoveel gebeurt en je meer bezig bent met training etc
Daar valt niets over te zeggen natuurlijk. Je wordt ingezet waar nodig. Als er niets aan de hand is in de wereld waar NL bij betrokken is zal je minder worden uitgezonden dan wanneer er all out war is.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2013, 19:52
ThomasJu
ThomasJu is offline
Je wil graag bij het Korps Mariniers.
Als je daar zit ben je marinier. (zonder korps)

Marinier zijn is iets heel anders dan werken in een kantoor. Daar weet je dat je voor de komende 5 jaar altijd om half 7 thuis bent. Bij het korps gaat dat er wat anders aan toe. Daar ga je op training voor een week, of misschien wel een maand! Ook kan je worden uitgezonden. Dit kan een week duren (even heen en weer om bijvoorbeeld een Osama bin laden te doden) maar het kan ook een half jaar duren.

Als je marinier wil worden moet je dit als positief zien. Je moet blij zijn om een maand in de jungle te slapen. Als je daar nu al tegen op ziet is het niet goed.

Je moet natuurlijk fit zijn om toegelaten te worden. Maar wat nog veeeel belangrijker is, is je geestelijke gesteldheid. Dat is het zwaarste. Als je gemotiveerd ben en een beetje traint ben je zo fit genoeg. Daarna begint het echte werk. (niet thuis zijn, niet in een bed slapen maar in een hangmatje in de jungle)
Met citaat reageren
Oud 04-11-2013, 18:21
Pimzsky
Pimzsky is offline
Ik raad je aan de documentaire 'De uitverkorenen' te kijken! Gaat over de opleiding tot marinier, zo zie je meteen hoe geestelijk en fysiek zwaar het is. Je moet weten dat maar 20 of 30 procent doorgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten