Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-10-2013, 09:44
Bright Blue
Bright Blue is offline
Hallo!

Zoals het onderwerp al zegt, heb ik (minder dan) twee jaar geleden mijn HAVO diploma behaald. Ik heb na mijn havo één tussen jaar gehad, en begin nu aan mijn tweede tussenjaar.

Nou zou ik graag willen weten hoe dat zit als ik volgend jaar nog mijn VWO wil gaan halen. Of dat mogelijk is op een middelbare school.

Heb al wel gezien dat je via internet veel kan bereiken, maar dat kost uiteraard veel geld.

Er is nog een klein probleem, door mijn dyslexie heb ik er voor gekozen om geen vreemde taal in mijn havo pakket te doen. Maar nou is één moderne vreemde taal verplicht als je VWO doet. Klopt het dat daar sowieso een uitzondering zit als je dyslexie hebt?

Veel vragen, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Oud 28-10-2013, 10:05
Verwijderd
Ehmm nee. Of je dyslexie hebt of niet een vreemde taal is verplicht en anders zou ik gewoon naar de school gaan die je wil en het daar bespreekbaar maken die hebben mischien ook betere antwoorden op de vragen die je hebt,

Suc6xx
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 11:25
Verwijderd
1. Zoek naar een VAVO bij jou in de buurt.
2. Leg je verhaal uit.
3. Richt je vragen tot hen.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2013, 13:09
Shenron
Shenron is offline
Bij mij op het VWO zitten er paar jongens die dyslexie hebben en zij hebben geen extra vreemde taal naast Engels.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2013, 12:45
Rckw
Rckw is offline
Je kunt ook nog staatsexamen doen. Dat heeft als voordeel dat je je zelfstandig of met de hulp van bv. de NHA of een vavo kunt voorbereiden, zodat je niet naar school hoeft maar tegelijkertijd kunt werken of wat je wil, en dat je niet alle examens in één keer hoeft te doen. Zo kun je dit jaar een paar vakken doen waar je goed in bent (gewoon voor 31 december inschrijven op https://www.duo.nl/particulieren/sta...at/default.asp ) en extra tijd nemen voor andere vakken, zoals die extra vreemde taal. Als je alle examens hebt gedaan, wissel je de 'deelcertificaten' die je voor elk vak gekregen hebt, in voor een vwo-diploma.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2013, 20:08
Robbie112
Robbie112 is offline
Doen wat reverend zegt, ik doe nu ook vavo vwo na 3 jaar geleden havo te hebben gedaan, altijd doen !

Knowledge is power zeggen ze toch ?

Hard leren , zweten , goed eten slapen en drinken, en het doel voor ogen houden . Dan lukt het wel !

Focus je op een studie die je met vwo graag wil doen, dat zorgt voor veel motivatie.

Eyes on the price zeggen we dan.

Veel geluk !

Ps : vreemde taal : Engels is verplicht verder niets , voor dyslexie is er altijd wat te regelen in de vorm van bijles en extra tijd op toetsen bij een goede vavo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten