Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat er een heleboel mensen zijn die niet weten wat ze willen. Dan kiezen ze een studie, maar haken naar een aantal maanden al af omdat ze er geen zin meer in hebben. Of ze zien het nut er niet van in om die studie te voltooien. Er kunnen een heleboel redenen zijn. En niet alleen op het WO en HBO. Ken ook mensen die MBO doen en dit probleem hebben.
Daarom: doe eens iets geks. Ga een wereldreis maken. Doe een aantal weken vrijwilligerswerk in het buitenland. Bijv. hier. http://www.siw.nl/. Neem een tussenjaar waarin je allemaal toffe dingen gaat doen. Leer jezelf kennen en doe dan pas een studiekeuze. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik had net hetzelfde, wist helemaal niet wat te volgen of wat te doen en heb dan uiteindelijk gekozen om in het buitenland te studeren voor een semester.. Had via een beurs informatie gevonden over wat er mogelijk was en voor hoe lang en ben toen op easy languages gekomen.. via hen heb ik 4 maanden nabij londen gestudeerd, was super tof en kan het iedereen aanraden! Heb er een superleuk gastgezin gehad en nu nog steeds heb ik veel contact met hen..
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Beetje zonde van je tijd en geld als je zomaar een willekeurige studie kiest. Ook al heb je wel zin in verder studeren. Als je de studie na een maand niet meer leuk vind, heb je heel veel motivatie nodig om dat eerste jaar nog door te komen. Kan je beter even wachten en iets anders doen tot je het echt weet, toch? En nee, vrijwilligerswerk doen in het buitenland is niet vakantie vieren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Niet weten wat ik voor opleiding wil doen Hippie :peace: | 9 | 16-12-2010 13:48 | |
Studeren |
hbo of vwo bloemlaura | 24 | 02-09-2009 08:47 | |
Algemene schoolzaken |
jaar na middelbare school iets anders doen... Jessiiie | 7 | 23-06-2009 08:50 | |
Studeren |
Tips: hoe maak je een keuze Silk-and-Satin | 25 | 31-01-2007 20:56 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Exacte vakken in de vijfde. *ABC* | 7 | 06-11-2004 23:12 | |
Algemene schoolzaken |
Niet weten wat je wil.. freakinaround | 28 | 15-03-2004 18:21 |