Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2008, 13:47
Verwijderd
N.a.v. Ecnelis' briljante ''verdulleme cs''.

Vragen als richtlijn:
Welke scheldwoorden en -namen gebruik je zelf vaak?
Wat zijn meest orginele scheldwoorden scheldnamen die je kent?
Zijn er scheldwoorden en/of -namen waar je je aan ergert?
Scheld je wel eens in een andere taal dan Nederlands of Engels?
Enz enz.

Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 14:20.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2008, 14:27
Swlabr
Swlabr is offline
Potverdikkeme.
Oud 04-06-2008, 14:42
Lethe
Lethe is offline
Ik zeg weleens kut, fuck, godver en klote. Tegen mijn broertje zeg ik soms debiel, als hij stom doet. Ehm originele scheldwoorden... In het wat-zijn-jouw-stopwoordentopic stond blafkanker, daar moest ik wel om lachen. Aan de andere kant vind ik kanker een van de ergste scheldwoorden. Kankerwijf, -hoer, -mongool bijvoorbeeld, dat vind ik echt heel erg. Tering vind ik ook een vervelend scheldwoord.
Oud 04-06-2008, 15:37
Verwijderd
Citaat:
N.a.v. Ecnelis' briljante ''verdulleme cs''.

Vragen als richtlijn:
Welke scheldwoorden en -namen gebruik je zelf vaak?
Wat zijn meest orginele scheldwoorden scheldnamen die je kent?
Zijn er scheldwoorden en/of -namen waar je je aan ergert?
Scheld je wel eens in een andere taal dan Nederlands of Engels?
Enz enz.
Fedomme, godver, tering (sorry allure ) en nog wel meer maar dat weet ik nu even niet.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 15:44
TopDrop
TopDrop is offline
Als iets heel erg niet lukt ofzo 'stervendehoerenkankerkachel' :')

En anders gewoon 'stervendehoeren'. Dat vind ik niet zo heel erg, want gewoon als uiting van frustratie beledig je er niemand mee.

En verder de standaard dingen die niet interessant genoeg zijn om op te noemen.
Oud 04-06-2008, 16:13
Swlabr
Swlabr is offline
Ships.
Oud 04-06-2008, 17:54
Verwijderd
Ik had pas nog het Grote Scheldwoordenboek geleend. Staan leuke woorden in, en ook waar ze vandaan komen.

Ik zeg vaak flikker, kutkind en kutwijf/trut/slet als ik me erger aan mensjes die in de weg staan, asociaal zijn, niet stoppen voor een zebrapad enzo, of ik zeg dan tering (hé)

Ik doet weleens in het Cabo schelden, vooral stupta(idioot) en iets wat afgeleid is van Jezus, maar geen idee hoe ik het zou moeten spellen.

Oh en als ik me ergens tegen aan stoot, ik laat iets vallen, iets lukt niet of iets dergelijks, dan zeg ik godver, kutzooi, tering (hé), alle hoeren op een stokstaartje. Die laatste zeg ik ook als ik 'verbaasd' ben of iets geks zie.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:00
flyaway
flyaway is offline
Ik ben nog steeds fan van de forummer die zei 'pretentieuze anusdraak'
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:08
Verwijderd
Ik zeg vaker dan ik wil ''kut'' en ''kutzooi''. ''Godverdomme'' gooi ik er ook nog wel een doorheen. Verder ''Damn(it)'', heel soms ''shit''en ''Jassesmaria (klemtoon op de a ipv de ia.) wat waarschijnlijk afgeleid is van Jezus-Maria.

Dingen met kanker erin vind ik erg vervelend om te horen. Homo als scheldwoord vind ik té dom en iemand hoer noemen vind ik ook niet echt kunnen. Iets als ''auwhoer'' gaat dan weer wel. Mja, gevoelsmatig.

Het leukste vind ik ''bugger'' (als je dat überhaupt zo schrijft...) en van die maffe aaneenaschakelingen zoals Ecnelis ze in het stopwoordentopic noemde. Mijn moeder zegt vaak ''klut'' (om kut te omzeilen) en dat vind ik altijd erg schattig klinken.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:08
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Meestal als ik gefrustreerd ben of het ergens mee oneens, roep ik gewoon "NIET!". Ik vind het trouwens wel heel leuk als mensen dingen als 'truttebel' of 'druiloor' of 'onnozele gans/hals' zeggen.
Ik scheld mensen niet zo vaak uit, hooguit voor vlegel, schavuit, truttebel of druiloor. Als ik echt boos ben, ga ik gewoon weg.

Ik vind dingen als kanker inderdaad naar. Als ik met een ziekte scheld, zeg ik meestal ook gewoon 'ziekte'. Of 'diarree' of 'buikgriep' of 'kinkhoest' ofzo.

Oh en als ik op dingen scheld, zeg ik meestal 'Rubbish' maar dan het liefst uitgesproken als 'Wabbish'.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:13
TopDrop
TopDrop is offline
Het is eigenlijk vreemd dat het ontspant om eens flink wat nare scheldwoorden rond te strooien als iets niet lukt.
Oud 04-06-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Het is eigenlijk vreemd dat het ontspant om eens flink wat nare scheldwoorden rond te strooien als iets niet lukt.
Waarom is dat vreemd? Het is toch gewoon een vorm van ventilatie? Net als gaan hardlopen/heel hard huilen/iets kapot gooien/harde muziek/goedmaakseks lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:17
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Waarom is dat vreemd? Het is toch gewoon een vorm van ventilatie? Net als gaan hardlopen/heel hard huilen/iets kapot gooien/harde muziek/goedmaakseks lijkt me.
Jamaar waarom moet dat met 'schokkende' woorden? En waarom worden scheldwoorden 'steeds schokkender'? Vroeger was het 'kwajongen, schavuit en rapalje' enzo. En tegenwoordig is het teringhoer en weetikwat.
Oud 04-06-2008, 18:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Oh en Hegkewief zeg ik vaak. Een Limburgs scheldwoord voor een ongehuwde moeder.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:27
Swlabr
Swlabr is offline
Wat een mooi woord.
Oud 04-06-2008, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Jamaar waarom moet dat met 'schokkende' woorden? En waarom worden scheldwoorden 'steeds schokkender'? Vroeger was het 'kwajongen, schavuit en rapalje' enzo. En tegenwoordig is het teringhoer en weetikwat.
Die woorden waren in die tijd net zo schokkend als de moderne woorden nu. Bijvoorbeeld ''deugniet''. Daar lach je nu om, maar vroeger betekende dat gewoon echt ''je deugt niet'' en dat was ongeveer het ergste wat je zeggen kon.

Op die eerdere vraag heb ik geen antwoord. Er is vast onderzoek naar gedaan.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik geloof dat ik het echt schelden af begin te leren, ik zeg steeds vaker Jeetje en Potver in plaats van jezus en godver(domme). Ik gebruik wel veel kut. (no pun intended)
Ik vind het leuk als Engelsen schelden. Tosser, wanker, twat, poof(ter), fairy. Jesus bollocking shite! Bollocks is leuk. En shite ook. En om de een of andere reden vind ik het leuk als Engelsen met Jesus schelden.
Ik noem mensen wel eens fascists, à la Rick in the young ones. Veel nederlandse scheldwoorden zijn niet leuk. Homo alleen als het op een heel vreemde manier uit wordt gesproken, "hôhmôh!" Ik vind het verder stom als mensen vloeken in een taal die vrijwel niemand verder verstaat. In het Fins, of Japans, of zoiets. Ik vind het niet leuk als mensen schelden met kanker om niks. Ik vind blafkanker dan ook te erg, ik zeg in plaats daarvan blaftyfus. Omdat dat meestal niet zo dicht bij anderen staat, denk ik.
Mijn broer roept vaak hoerenkots, in plaats van kut of verdomme. Ik haat het als mensen iemand een Sjonnie of een Tsjappie noemen. Dat zijn echt kutwoorden.
Ik heb nog nooit iemand horen vloeken met 'Kwak(je)!' maar zou het grappig vinden als mensen dat deden, denk ik.

Incompetente zak hooi vind ik een heel mooie, ik weet niet meer welke forumer die in zijn sig had.
Oud 04-06-2008, 18:39
Verwijderd
Schelden is beter voor je dan bidden. Werd verteld in Onder de Tram.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:40
Verwijderd
Schelden doe je niet als je happy bent, in principe, dus ga je ook niet dingen als 'fee' of 'chocoladefontijn' roepen, lijkt me. :')
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 18:46
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Die woorden waren in die tijd net zo schokkend als de moderne woorden nu. Bijvoorbeeld ''deugniet''. Daar lach je nu om, maar vroeger betekende dat gewoon echt ''je deugt niet'' en dat was ongeveer het ergste wat je zeggen kon.

Op die eerdere vraag heb ik geen antwoord. Er is vast onderzoek naar gedaan.
Ja, maar na een tijdje raken scheldwoorden kennelijk 'ingeburgerd'. Als in, ze verliezen na een tijdje hun impact. En dan gaan mensen kennelijk opzoek naar (op dat moment) schokkendere scheldwoorden.
Oud 04-06-2008, 19:05
handschoen
handschoen is offline
Als ik erover nadenk, scheld ik eigenlijk helemaal niet veel (wat saai) Maar ik denk dat ik dan wel het meest vaak 'fuck' gebruik.

Ik gebruik eigenlijk nooit scheldwoorden die zijn afgeleid van geloof, ookal ben ik zelf helemaal niet gelovig. Ik heb 2 vriendinnen die redelijk gelovig zijn en daardoor heb ik het volgensmij helemaal afgeleerd ofzo. Ik vind het wel heel krom en storend dat 1 ervan redelijk vaak dan vervolgens wel "wat een homo.. blablabla" roept. Op de een of andere manier vind ik dat gewoon zo ontzettend krom, omdat hier wel uit blijkt dat ze homo's gewoon echt niet als gelijkwaardige mensen ziet. Ze geeft wel echt een bepaalde lading aan het woord mee.

Je moet respect hebben voor iemand die gelooft (en terecht!), maar het valt me wel op dat sommige gelovigen dan vervolgens niet respect hebben voor mensen die dan toevallig een wat andere lifestyle hebben.

Naja, blablabla, dat was dan wel even mijn frustratie.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 19:22
Verwijderd
Ik vind Homo ook maar dom als scheldwoord. Dat is bij mij op school helemaal in, vooral onder vmbo'ers die zelf alleen maar roze shirts dragen.

Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 19:29. Reden: Vail!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 19:26
handschoen
handschoen is offline
Oh, ik snapte even niet wat voor scheldwoord dat nou was ''hé, hoho!"
Maar wel stom inderdaad!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 19:34
Verwijderd
Ik gebruik regelmatig aids, vooral als het om muziek gaat. Wat is dat een aidsband. Verder scheld ik niet veel, omdat ik een heel rustig persoon ben. Ik gebruik wel woorden als "neerflikkeren" in plaats van "neerzetten", et cetera.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 19:45
arPos
arPos is offline
ik combineer ze in vele vormen.
Oud 04-06-2008, 19:47
Verwijderd
O, en ik zeg altijd Dang in plaats van damn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Incompetente zak hooi vind ik een heel mooie, ik weet niet meer welke forumer die in zijn sig had.
Dat stond in de sig van Mutant.

Ik scheld niet zo veel, maar ik zeg wel best vaak 'kut'. Als iets niet wil lukken zeg ik 'klote', 'godverdomme' of 'tering(zooi)'. Als ik verbaasd ben zeg ik 'Jezus' en heel soms 'holy shit'/'holy moses'.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar na een tijdje raken scheldwoorden kennelijk 'ingeburgerd'. Als in, ze verliezen na een tijdje hun impact. En dan gaan mensen kennelijk opzoek naar (op dat moment) schokkendere scheldwoorden.
Daar is echt pas geleden nog iets over geschreven in een krant, over culturele verschillen in schelden en vloeken (Nederlands schelden graag met ziektes; kanker, tyfus etc, in andere landen is het veel meer met hel en god, of juist meer met poep en pies). Ik zal eens zoeken

edit: ah, ik kan alleen dit vinden, wat ik me kon herinneren was interessanter klik

OT: ik vloek vooral met 'fuck', geloof ik, maar niet overal. 'Jezus' komt er ook nog wel eens uit.

Laatst gewijzigd op 04-06-2008 om 20:11.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Schelden doe je niet als je happy bent, in principe, dus ga je ook niet dingen als 'fee' of 'chocoladefontijn' roepen, lijkt me. :')

In mijn familie is het kanker wat de klok slaat. Ze verzinnen de gekste combinaties. Eigenlijk is het 'kankah'. Ik zeg dat niet zo vaak, behalve als ik zwaar over de zeik ben of te lang met ze ben opgetrokken. Het is ook een stukje haagse cultuur zal ik maar zeggen

Ikzelf gebruik tering, kut, kak, bitchhoerslet en sinds ik DGK regelmatig zag zeg ik ook vaak 'dat is toch fakking niet normaal?!'
Ik zeg ook vaak gompie maar dat vind ik niet echt een scheldwoord.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:26
Verwijderd
Ik zei net 'aaaarhg, daar heb ik het een týfushekel aan!' toen internet wegviel. Dus kennelijk zeg ik ook dingen met tyfus
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:32
Verwijderd
de meeste woorden die ik gebruik mag ik hier niet posten
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:34
Verwijderd
Citaat:
de meeste woorden die ik gebruik mag ik hier niet posten
Zure kut?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2008, 20:53
Uice
Uice is offline
Ik zeg vooral 'godverdomme' en 'aah, kut'. Als ik mensen uitscheld dan meestal voor mongool, soms ook teringlijer of retard. Niet dat ik mensen vaak in hun gezicht uitscheld, maar dan zeg ik dingen als 'hij is zo'n retard' tegen iemand anders. Als ik iemand echt haat is het een kankermongool.
Ik zeg ook weleens kanker in het normale taalgebruik, maar ik gebruik het spaarzaam omdat ik wil dat het zijn shock value houdt. Ik gebruik het daarom alleen als het ongepast is.
Oud 04-06-2008, 23:34
TopDrop
TopDrop is offline
'Sars'. Als in, 'Krijg sars!'.
Oud 04-06-2008, 23:44
Verwijderd
Citaat:
Daar is echt pas geleden nog iets over geschreven in een krant, over culturele verschillen in schelden en vloeken (Nederlands schelden graag met ziektes; kanker, tyfus etc,
Dat zal dan toch enkel 'Nederlands Nederlands' zijn. In Vlaanderen hoor ik nooit zaken als kanker, tyfus of tering. Verder hebben wij, geloof ik, wel een rijke vloekcultuur, met hier en daar invloeden uit het frans. Zo gebruik ik 'Meirde' (schrijfwijze weet ik niet zeker) wel eens bij een teleurstelling. Maar dan zo echt uitgerekt: Ha mèèèèèèèrde .

En verder komen de drie K's ook vaak voor: kut, kak en klote.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 01:10
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik vloek met alles wat los en vast zit. Liever niet met kankah, al heb ik dat er afgelopen weekend wel iets te vaak doorheen gegooid. Ik schaamde me er meteen kapot om.

Favorieten zijn 'grafteringhoerenzooi' en 'graftakketyfuslijer'.
In het Engels: 'arseingcuntwankbollocks' en 'fucking fucksticks'.

verder scheld ik ook wel met 'potverdorie' (op een kinderenvoorkinderen manier uitgesproken) en roep ik bij jammere dingen vaak 'bummer'. Maar dat is geen schelwoord.
Oud 05-06-2008, 01:27
trophus
trophus is offline
"Godverdekanker fuck fuck fuck" lucht heerlijk op vanwege de heerlijke felheid, en voor personen "lijer", soms een "he verdomme" en heeeeeel zelden een "shit"
verder vloek ik niet echt
Ik vloek sowieso vrij weinig.... vind ik

stoor me ook niet echt aan scheldwoorden
Maarja vroeger thuis werd er nooit echt gescholden, mn moeder schold nooit en mn vader (een Zwitser) gebruikte altijd "Scheisse" "Sauhund" "Sau" en "Aarschlog" als ie vloekte
Oud 05-06-2008, 08:03
Uice
Uice is offline
'Kankerteringtyfusgodverdomme!' zeg ik ook weleens als ik mijn hoofd stoot.
Oud 05-06-2008, 08:41
Verwijderd
Godver Sars
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 09:28
Verwijderd
Citaat:
en sinds ik DGK regelmatig zag zeg ik ook vaak 'dat is toch fakking niet normaal?!'
Dat zegt echt iedereen tegenwoordig wtf is DGK?

Ontopic: uhh. Dingen die ik vaak zeg zijn "Aaaaaarghh" of af en toe kut of shit of fuck oid. Damnit, what the ..., idiot, moron, jerk, jackass. (sneaky) bastard, en als ik in een lollige bui ben zeg ik ook cocksucker en pissface en zo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 10:12
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Dat zegt echt iedereen tegenwoordig wtf is DGK?
De Gouden Kooi.

En ot; ik scheld voornamelijk met kut en fuck, omdat dat over het algemeen best prettige dingen zijn en je er niemand kwaad mee doet. Kutwijf vind ik dan ook geen belediging, het zou pas wat zijn als je een wijf was zonder kut. Oh en als ik ergens geschokt over ben is het meestal Christus.
Oud 05-06-2008, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Dat stond in de sig van Mutant.
Die heb ik ooit eens ge-uit in een discussie over errrrr hmm. Mutant België naamzoek.

Laatst gewijzigd op 18-04-2014 om 06:56.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 14:18
Verwijderd
Citaat:
Zure kut?
Daar hadden we toch een forumbaas voor
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:15
capibara
capibara is offline
Kenker, de tering, krijg de blafkanker, goddomme, lepra dit lepra dat, maaghond, schurftige zooi.
Oud 05-06-2008, 17:29
Verwijderd
Veel kut, fuck (off), hoer, enzovoorts. Vaak vieze hoer ipv gewoon hoer.

Oh en soms ook gewoon woorden ter frustratie, zo heb ik een een tijd kutfabriek gezegd. Of gewoon stomme fabriek.

Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:31
Verwijderd
Ik herinner me ineens dat ik vroegâh (like, toen ik twaalf, dertien was) heel vaak ''curry'' ipv kut zei. Géén idee waar dat vandaan kwam. Beetje lomp achteraf.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:46
DanielC
DanielC is offline
"godverdegodverkut" doet het bij mij altijd goed.
Oud 05-06-2008, 18:05
Verwijderd
Oh, 'pannekoek' is ook leuk ipv sukkel ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 18:19
Azaelia
Azaelia is offline
Ik probeer echt om erge dingen te omzeilen.
Mijn huidige stop-wat-ben-jij-dom-zeg-woord is 'bobbanaan' of 'bobbanaal'.
Verder randdebielen, sukkels, eikels, leeghoofden, aso's en de nieuwste sinds ohmyguido: vieze guido.
Oud 06-06-2008, 11:56
Verwijderd
Ik roep vaak kut!, godverkut!, godver! en Jezus Christus!

En anderen uitschelden doe ik niet heel ernstig, alleen maar met woorden als oelewapper, snoodaard, mutskwaf, sukkel(tje), blupski en dòske. En soms trutje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten