Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2013, 22:22
x_naom
x_naom is offline
Heyhoi
Ik heb bij mijn vagina afscheiding en het is best sapachtig en het droogt daarna op en het stinkt echt. Ik doe elke dag een inlegkruisje in waardoor het niet in mijn onderbroek komt maar dat helpt natuurlijk niet. En het voelt ook soms alsof ik in mijn broek plas. (Net als als je ongesteld bent dat gevoel) Hoe kan ik dit laten stoppen? Of is het natuurlijk...

En nog iets
Als ik met mijn benen over elkaar zit. Word het nogal warm daar beneden, Ik ruik dan best een vieze geur (vooral op school ofzo zeg maar als ik een beetje zenuwachtig ben vooral denk ik.) Ik spuit wel eens deo op mijn broek dus niet op mijn vagina. Maar dat helpt niet.

Xxx meisje van 14
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 04:27
bierkoning
bierkoning is offline
dit past beter op lichaam en gezondheid. ik ga je even verplaatsen. een beetje afscheiding is wel normaal. mocht je je echt zorgen maken moet je even je huisarts bezoeken.
Oud 11-12-2013, 10:32
Vowel
Vowel is offline
Nou, afscheiding is heel normaal en het is ook normaal dat je vagina zichzelf vochtig houdt en soms komt daardoor inderdaad iets in je onderbroek terecht. Daarvoor hoef je ook geen inlegkruisjes te gebruiken hoor. Ik denk zelfs dat de geur daardoor sterker wordt omdat er dan ook minder lucht bij kan.

Verder weet ik niet, aan de hand van wat jij schrijft, of het écht stinkt, of dat jíj vindt dat het stinkt. De vagina (en de afscheiding) hebben nu eenmaal een geurtje, daar ga je niets aan veranderen. Die geur hoort niet écht vies te zijn als er niets aan de hand is (maar goed, dat heeft ook weer te maken met meningen, want iedereen vindt iets anders vies ). Pas als er echt iets mis is, zoals bijvoorbeeld met een schimmelinfectie gaat het echt anders ruiken (en de afscheiding verandert) en dat heb je dan ook wel snel door.

Ik zie je niets zeggen over wat je precies doet om je vagina schoon te houden (ook van geurtjes) maar ga er alsjeblieft geen chemische onzin bij gebruiken (dus ook geen zeep!) want dat is juist slecht voor je vagina. Een vagina houdt zichzelf schoon - vandaar ook de afscheiding - en als je dat gaat verstoren met zeep, of deo, of whatever, dan loop je alleen maar het risico infecties op te lopen.

Als je echt zeker wilt weten of er niets aan de hand is kun je altijd even naar de huisarts gaan, maar ik kan me nog herinneren dat ik in het begin ook vond dat het allemaal een beetje naar was, dat natte en die afscheiding en dat je het eruit voelt lopen (zoals ongesteld zijn inderdaad), dus wellicht is er niets aan de hand en moet je het gewoon gaan accepteren, want het is heel normaal. Er is een ontzettend grote kans dat het in je hoofd allemaal erger is dan je denkt, want waarschijnlijk heeft niemand anders het door en je moet onthouden dat alle andere meisjes precies hetzelfde ervaren.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 15:56
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat Vowel zegt

Maar probeer ook eens katoenen ondergoed te dragen, als je dat nog niet doet. Katoen neemt vocht op en 'ademt'. Synthetisch ondergoed is al snel zweterig/broeierig en daardoor een goede basis voor eventuele schimmels (die veroorzaken onder andere jeuk, irritatie en een naar geurtje). Sowieso zou ik geen inlegkruisjes meer gebruiken, dat is namelijk ook nogal broeierig.

Dit betekent natuurlijk niet dat je 'lelijke oma onderbroeken' moet gaan dragen. Bij onder andere de Hema, H&M en de Zeeman is heel leuk katoenen ondergoed te koop.
Oud 12-12-2013, 17:07
Elin3
Elin3 is offline
Wat de anderen al zeggen

En het zweet tussen je benen kan ook meerdere oorzaken hebben. Bijvoorbeeld de stof waar je broek, panty, legging of rok van gemaakt. Als deze synthetisch is zweet je meer, katoen ademt en is daarom prettiger. Deo op je broek gaat niet helpen, zelfs anti-transpirant niet, je broek zelf zweet immers niet. Het geeft alleen een andere geur bovenop je natuurlijke geur.
Het kan soms ook helpen je broek, rok of panty regelmatig in de was te gooien als je dat nog niet deed. Geurtjes kunnen in je kleding blijven hangen en bij warmte vrij komen.

Als je benen echt nat zweterig zijn zou je wat natuurlijke trucjes kunnen proberen. Bijvoorbeeld:

Citaat:
Doop een watje in een mengsel van citroen en appelazijn en breng dit direct op de okselhuid aan. Tip: Om de smaak hoef je het niet te doen, maar als je regelmatig van dit mengsel drinkt, zul je wat afvallen. Verdun het echter wel met water voordat je ervan drinkt.
Breng wat poeder van zuiveringszout aan onder je frisgewassen en gedroogde oksels. Het zuiveringszout zal de vorming van bacteriën tegengaan en bovendien transpiratie op natuurlijke maar effectieve wijze absorberen.
Een andere snelle, simpele en natuurlijke methode om de hele dag door fris te blijven, is het gebruik van verse citrusvruchten. Citrusvruchten hebben namelijk een verfrissende en antibacteriële werking. Onder citrusvruchten behoren o.a. limoen, sinaasappel, citroen, mandarijn, stervrucht en grapefruit. Snijd een schrijfje uit een citrusvrucht naar keuze, en ga hiermee enkele keren langs je frisgewassen en droge oksel. Je zult merken dat je de hele dag door fris blijft. Bron.
Oud 18-12-2013, 15:40
FM-Lover
FM-Lover is offline
Ik heb hier ook last van. GEEN inlegkruisjes dragen want die broeien alleen maar meer.
Draag katoenen slipjes en als het erg stinkt, speciale maandverbandjes (always enzo)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten