Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2013, 18:40
Deox
Deox is offline
Heya Scholieren,

Op mijn gemakje ben ik nu nog bezig met het eindexamen jaar van 5 HAVO. Ik heb nog geen idee wat ik wil gaan doen en daarom wil ik graag nog vwo gaan doen NADAT ik mijn HAVO diploma heb gehaald dit jaar. Ook omdat ik nu vrijstelling van bepaalde vakken heb en vind dat een vwo diploma beter op je cv staat.

Tot en met de vierde klas heb ik VWO gedaan, alleen ben ik in de vierde blijven zitten omdat ik naar mijn mening de overgang van de derde naar de vierde te groot vond waardoor ik geheel andere leertechnieken moest aanleren.

Echter twijfel ik of het mogelijk is: ik heb nu namelijk geen duits meer en op VWO is het verplicht als vreemde taal. Maar, ik heb 4VWO helemaal afgerond met (maar) 2 tekorten (hoewel ik toch bleef zitten), dan zou ik toch nog wel naar 5VWO kunnen na mijn Havo examen?

Ik ga het morgen overleggen maar ben zo benieuwd haha.

Is dit mogelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-11-2013, 07:51
DAH
DAH is offline
Ik zou het overleg afwachten, maar je moet je duits/frans wel bijspijkeren, als je het nu nog niet hebt. Volgens mij kun je geen vwo doen zonder duits of frans.
Oud 22-11-2013, 13:38
Schrödinger
Schrödinger is offline
Voor je cv hoef je het overigens niet te doen - een middelbareschooldiploma heeft op je cv geen enkele waarde. Het gaat om je vervolgopleiding.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2013, 22:05
MirandaNHL
MirandaNHL is offline
Ik zou eerst goed bedenken wat je na de middelbare school wilt gaan doen.
Ik heb eerst op het VWO gezeten, en ben op 0.1 gezakt. Ik wilde HBO gaan studeren,
en had echt geknokt voor het VWO. Doordat ik mijn studie al vastgesteld had voor mezelf heb ik besloten het jaar daarop Havo examen af te leggen. Dus eigenlijk deed ik het anders om, maar wat ik ermee wil zeggen is als de vervolgstudie die je voor ogen hebt op de Universiteit is zou ik er voor gaan
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 21:15
Tink*
Tink* is offline
Dit hoort op studiekeuze thuis. Ik verplaats het voor je.
Oud 15-12-2013, 23:58
Moncpier
Moncpier is offline
Als je een universitaire opleiding wilt doen zou ik het zeker doen. Ik weet niet of je dan in VWO6 weer een pws moet doen, want je kan ook je hbo-p halen en naar uni gaan
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 16:38
Silvano08
Silvano08 is offline
Volgens mij moet je opnieuw een PWS doen als je van 5HAVO naar 5VWO gaat, maar dat zou nog best wel eens per school kunnen verschillen.
Daarnaast hangt de beoordeling van jou capaciteiten om het VWO goed te doorlopen volgens mij vooral af van je eindexamen, en niet of je 4VWO met tekorten hebt afgerond. Maar dan moet je wel in je laatste jaartje havo je docenten weten te overtuigen (met bijv. onder andere je eindexamen) dat je VWO aankan.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 08:22
Julia93
Julia93 is offline
Het is inderdaad niet mogelijk om vwo te doen zonder een van de twee talen. Dan zou je volgens mij apart een examen nog moeten doen voor dat vak om uberhaupt naar vwo te kunnen. Je zou eventueel een half jaartje ertussenuit kunnen gaan en na te denken over je studie dat je daarna een hbo studie oppakt. En mocht je het eventueel willen daarna een WO opleiding. Maar eerst maar even afwachten wat je decaan overleggen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten