Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2014, 16:57
Verwijderd
Hai!

Ik zit nu in het 2e jaar van Toegepaste Psychologie (HBO), en heb net gesolliciteerd via skype voor een stage in Engeland de eerste helft van 2015 bij human resources, een superbaan die precies past bij de theorie etc van mijn opleiding, een enorme uitdaging, engels leren praten wat ik echt wilde leren maar...

- Het is een half jaar van huis weg, ik weet niet hoe/of ik dat red. Ik laat vrienden en familie achter
- Ik krijg er niks voor betaald, ik moet er zelfs 3500 euro voor het halve jaar betalen voor huisvesting (dit is wel inclusief gas/water/licht, eten, drinken en activiteiten (excl alcohol)). Mijn ouders zijn bereid dit te betalen maar het knaagt wel aan mij - hoewel ze dan geen geld besteden aan mij qua eten en drinken omdat ik dan uit huis ben is het een flink bedrag en investeren ze in mij terwijl ik zelf ook nog licht twijfel
- De afgelopen 4 maanden heb ik last gehad van mijn keel, hoewel ik sinds 2 weken in behandeling ben bij een logopedist en er al voortgang in zit (doordat ik voorheen verkeerd mijn stem gebruikte) ben ik bang dat er zoiets/andere blessure in het buitenland gebeurt.

Het is zo gaaf, een onwijze uitdaging, maar nu dat de kans zo dichtbij is weet ik het even niet meer.

Edit: oeps! had voor studentenlevenforum moeten kiezen, niet studiekeuze!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-01-2014, 17:23
Verwijderd
Gewoon gaan! Met je ouders kan je evt. afspreken dat je later (wanneer je wel geld hebt) een deel terugbetaalt, ik snap dat het een beetje knaagt maar als ze het zelf voorstellen zou ik het wel weten. Daarnaast is zoiets altijd leerzaam en goed voor je op allerlei vlakken, dus fijn dat je ouders dat ook stimuleren. Je vrienden en familie zie je daarna wel weer, een half jaar is zo voorbij. En je keel komt denk ik ook wel goed, als het alleen vanwege verkeerd stemgebruik is.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 19:03
Verwijderd
Je ouders zullen er samen echt wel hebben overlegt voordat ze dit aan jou voorstelden om te betalen! wat kippekont zegt is wel een goeie, dat je er duidelijke afspraken over kunt maken om ze het eventueel later terug te betalen!
Dit is een ervaring waar ik absoluut geen nee tegen zou zeggen hoor! Ik zou het doen, tis je gegunt!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 20:18
Verwijderd
Klopt, klopt.. Dank voor de support! Het voelt alleen rot aan dat ze 3500 euro betalen, iets wat ik er niet voor zou over hebben eerlijk gezegd, mede omdat ik een heel slecht beeld heb van geld en wat het waard is... Klopt dat ze overlegd hebben, en ze hebben het niet krap qua geld (daar gaat het minder over, ze hebben het geld niet zo erg nodig) maar ik heb geleerd altijd voor mijn geld te werken en nu dat ze dat doen voel ik me rot om dat aan te nemen, maar ik zou niet zelf de 3500 betalen

Anyway, ik moet eerst weten of ik aangenomen ben, dat komt pas over een week, en het interview ging niet erg goed maar ja omdat de kans kwam dat ik aangenomen word zat ik alsnog te twijfelen omdat het puur er in zit dat ik 800 uur werk, ik zou die 3500 moeten verdienen in plaats van moeten betalen! maar jullie hebben gelijk
Met citaat reageren
Oud 29-01-2014, 22:38
Verwijderd
ja ik snap wel wat je bedoelt denk ik. mijn ouders hebben nu twee studies voor me betaald en zouden me daarna niet meer financieel ondersteunen. Maar ik heb een éénjarige studie gevonden die ik na dit jaar graag zou willen volgen. Zelf kan ik dat niet betalen, maar het is wel goed voor mijn toekomst, dus mijn ouders hebben ook besloten het te betalen.
Hier voel ik me ook een beetje mwa over, dus ik ga er ook wel echt alles aan doen om zelf een zo groot mogelijke bijdrage te betalen, of ze evt. later (een deel) terug te betalen. Al is het maar als waardering voor wat ze voor me willen doen.

Maar buiten dat vind ik dat ook wel een beetje een zorg van later. Eerst maar eens zien dat je aangenomen wordt. Dan die stage zo goed mogelijk doen, en dan evt. kijken hoe je iets terug kan doen.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 15:07
Verwijderd
Oké, ja dat kan ik wel begrijpen, dankje voor je reactie!

En klopt, dat zijn inderdaad wel goede prioriteiten
Met citaat reageren
Oud 31-01-2014, 15:44
arPos
arPos is offline
Ik was voor mijn stage 350 dagen in het buitenland...

En je hoeft je niet vreselijk te voelen over dat je ouders mee betalen, dat is de bedoeling volgens de wet.
Sterker ik had dat niet en daardoor is het bij tijd en wijlen enorm lastig geweest door te gaan met school (ik doel dan specifiek op een fout van de IBG toentertijd).

Er komen ongetwijfeld nog momenten waarin je je ouders terugbetaald, door de studie te halen, succesvol te worden en waarschijnlijk materieel ook wel.

Citaat:
ik 800 uur werk, ik zou die 3500 moeten verdienen in plaats van moeten betalen!
Mja... je werkt niet, stage is een onderdeel van de opleiding; ze hoeven niet te betalen, persoonlijk vind ik dat ze best een paar honderd per maand mogen geven aan je voor je bijdrage, in de praktijk ben je toch waardevol binnen een bedrijf maar dat is natuurlijk niet hoe het wettelijk geregeld is.
Oud 31-01-2014, 20:53
Verwijderd
3500 euro voor zes maanden huur, gas/water/elektriciteit en voedsel is op zich ook al een prima prijs. Als je nu denkt "dat ga ik er nooit aan uitgeven" krijg je ooit nog een probleem En dan krijg je er nog coole ervaring voor ook!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2014, 20:59
Verwijderd
Dank voor de reacties! Jullie hebben wel gelijk, ik denk dat ik dat geknaag van die 3500 euro achter me moet laten
Met citaat reageren
Oud 03-02-2014, 13:43
vivianvaals
vivianvaals is offline
Gaan inderdaad, je zult er meer uithalen dan dat er op dit moment obstakels lijken te zijn, trust me. Dat geld komt wel goed, het is jammer een ervaring te laten varen wanneer je er nog van kan profiteren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten