Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-11-2013, 22:46
c798
c798 is offline
Ik zit in 4 VMBO-TL en moet zo onderhand eigenlijk gaan bedenken wat voor opleiding ik wil gaan doen. Probleem is: veel opleidingen en er lijkt niet echt iets tussen te zitten wat me leuk lijkt, en bovendien heb ik het gevoel dat zo'n keuze nogal bindend is. Ik ben al naar een MBO-avond geweest en daar zat dus ook niet echt veel leuks tussen... En ik heb nog maar een maand of 4 de tijd voordat ik ingeschreven moet staan bij een MBO, en tijd gaat eigenlijk veel te snel.

Ik heb al een complete waslijst aan studiekeuzetests, interessetests, beroepskeuzetests en allerlei andere dingen ingevuld en er kwam de hele tijd 3 keer niks uit.

Moet ik nu wanhopig gaan zijn of heeft iemand hier nog andere ideeën?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-11-2013, 22:48
Verwijderd
Heb je de mogelijkheid om hierna naar de Havo te gaan? Dat zou je twee jaar extra bedenktijd opleveren en bovendien meer keuze-opties!
Met citaat reageren
Oud 16-11-2013, 09:37
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Heb je de mogelijkheid om hierna naar de Havo te gaan? Dat zou je twee jaar extra bedenktijd opleveren en bovendien meer keuze-opties!
Dit inderdaad.
Heel veel oud-klasgenoten van mij hebben dat gedaan toen ze niet wisten wat ze wilde gaan doen.
Oud 16-11-2013, 10:26
c798
c798 is offline
Citaat:
Zou op zich kunnen, maar ik doe al een jaar extra over TL dus dan zou ik 7 jaar op deze school zitten, en het lijkt me een klein beetje aan de lange kant (daarnaast lijkt het me logisch dat docenten me ook een beetje zat worden).
Met citaat reageren
Oud 17-11-2013, 19:41
Verwijderd
Dan ga je naar een andere school. Volwasseneonderwijs, bijvoorbeeld. Scheelt je meteen irrelevante vakken.

En je docenten hebben helemaal niets te zeggen over hoe lang je daar op school zit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2013, 11:38
MicheSpade
MicheSpade is offline
Ik heb daar ook echt enorm last van, en ik zit inmiddels al in m'n tweede leerjaar van een MBO. Het is echt verschrikkelijk en ik ben simpelweg eventjes radeloos. Je bent dus niet de enige <'3
Met citaat reageren
Oud 24-12-2013, 10:29
Verwijderd
Heee, Het is altijd lastig om een goede opleiding te kiezen als je nog jong bent, dat was mijn probleem ook toen ik VMBO-TL deed, ik zit nu op een opleiding die totaal niet bij me past, en ga waarschijnlijk in februari er mee stoppen en een andere opleiding doen, dan heb ik dus maar ee half jaar 'weggegooit'. Ik heb even voor je gezocht op internet, en misschien dat dit je kan helpen: http://www.tkmst.nl/opleidingen/alle/mbo#study Hier staan alle mbo opleidingen van A-Z. Heel veel succes in elk geval
Met citaat reageren
Oud 25-12-2013, 14:11
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Zou op zich kunnen, maar ik doe al een jaar extra over TL dus dan zou ik 7 jaar op deze school zitten, en het lijkt me een klein beetje aan de lange kant (daarnaast lijkt het me logisch dat docenten me ook een beetje zat worden).
Je hebt ook scholen(weet zo niet hoe die heten) het is in elk geval geen vavo, maar die hebben van alle niveau's alleen de bovenbouw. Ik ken mensen die dat na het vmbo zijn gaan doen dan kom je eigenlijk op een normale middelbare school terecht maar er zitten alleen bovenbouw klassen en veel van je klasgenoten hebben dus ook eerst vmbo gedaan bijvoorbeeld of zijn halverwege geswitcht omdat het op hun andere school niet beviel.
Dan zit je dus wat meer bij leeftijdsgenoten denk ik zonder dat je volwassenenonderwijs volgt
Oud 03-01-2014, 20:31
nathalie02
nathalie02 is offline
Kijk eens wat voor hobbie's je hebt, misschien kan je daar je werk van maken.
Heb ik ook gedaan toen ik het totaal niet wist, ik mag graag koken, dus heb ik de richting compsumtief gekozen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten