Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2014, 21:32
American Psycho
American Psycho is offline
Hallo

Ik zit in 5 havo, binnenkort zijn de examens en ik heb het gevoel dat ik het nogal moeilijk ga krijgen. schoolwerk boeit me namelijk te weinig. Ik wil dit veranderen. Ik ben niet onverschillig Ingesteld (ik heb een baan en ik doe sport) maar aan school doe ik helemaal niks. Afgelopen se week heb ik geen goede cijfers gehaald en ik moet hard mn best gaan doen om dit weg te werken. Blijven zitten is geen optie. kan iemand me wakker schudden en me duidelijk maken dat dit realiteit is en me tips geven om deze onverschilligheid te stoppen.

-American Psycho
Oud 01-01-2014, 23:18
bloodyb
bloodyb is offline
*AP stevig tegen kont schopt*
Oud 02-01-2014, 00:57
Verwijderd
Waarschijnlijk ken je het standaard verhaaltje wel:
'Je zit hier voor jezelf dus je verpest het voor jezelf'
'Als je er zo'n hekel aan hebt zou ik als ik jou was maar eens flink m'n best gaan doen want anders zit je alleen maar een jaar langer vast aan school en de rommel eromheen die jouw interesse niet wekken'.
'Jaar blijven zitten = jaar later afgestudeerd = jaar later aan het werk = het mislopen van een jaar salaris'
'Je vrienden uit de klas zijn allemaal geslaagd en jij zit dr nog een jaar bij een vreemde klas'
'Bij zitten blijven moet je alles overdoen, ook de dingen waar je wel tijd in hebt gestoken wanneer je pech hebt'

Standaard zinnetjes werk(t)en bij mij ook niet. Je moet zelf bedenken waarom je iets voor school moet doen (wat wil je doen, waarom zit je hier?, wat voor een stomme gevolgen heeft het wanneer je blijft zitten? Etc.) Als dat niet werkt dan kun je kiezen: of zitten blijven of doorbijten dn dat gene doen waar je totaaaal geen zin in hebt: blokken. Verstand op 0 en proberen het toch te halen..

Succes!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:04
American Psycho
American Psycho is offline
wat je zegt heeft me wel aan het denken gezegd. ik hoop dat als school weer begint ik het allemaal serieuzer ga nemen.
Oud 02-01-2014, 17:40
Verwijderd
Hey AP, ik moet zeggen, dat ik me er wel een beetje in herken. Ik hou mezelf gemotiveerd om te bedenken dat als ik zou blijven zitten, ik het jaar over zou moeten doen. Ik heb veel vrienden in mijn klas zitten en ik wil dus niet blijven zitten. Ik bedenk mezelf ook dat ik er toch mee bezig ben; dus ook het beste er uit zou moeten halen. Dat doel probeer ik dus na te streven.

Succes met het leren en je examens!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 11:49
keepdreaming
keepdreaming is offline
Hey AP, ik herken mezelf er ook wel een beetje in. Ik raakte pas echt gemotiveerd toen een leraar eigenlijk liet blijken dat ik het HAVO niet zo kunnen halen en dat ik beter naar MBO kon gaan. Ik maakte me best wel boos omdat degene zo snel het vertrouwen opgaf dat ik daarna (bijna) alleen nog maar goede cijfers haalde.

Wat ook wel werkte was een vriend die ooit zei 'tja je zit er toch op school, dus dan kun je er maar beter wat van maken'. Toen ben ik ook gaan nadenken van misschien moet ik af en toe maar een tandje bijzetten, want juist door tijdens de lessen actief mee te doen leer je ook veel.. Ik ben er nu toch dacht ik steeds.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2014, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Hey AP, ik herken mezelf er ook wel een beetje in. Ik raakte pas echt gemotiveerd toen een leraar eigenlijk liet blijken dat ik het HAVO niet zo kunnen halen
Dit dus. Bij mij kwam dit een 3 weken geleden dus.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2014, 16:45
Vivien12
Vivien12 is offline
Ik herken mezelf hier ook wel in, alleen ben ik ook daadwerkelijk blijven zitten en eigenlijk boeit dat me ook niet heel veel. Ik heb nog steeds contact met oude vrienden, heb nu een gezellige klas en hoef niet veel te doen aan vakken waar ik vorig jaar geen moeite mee had, maar dat moet je natuurlijk niet horen.
Jij hebt motivatie nodig

Persoonlijk denk ik dat het zou helpen als je gaat nadenken over wat je later wilt gaan doen. Ikzelf heb geen flauw idee welke studie, of überhaupt welke richting ik later wil doen en ik denk dat als je een studie vind die je erg leuk lijkt, je ook gemotiveerder op school bent.

Dus ja, um..

DOE JE BEST

graag gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten