Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2013, 15:11
DBaart
DBaart is offline
Hoi allemaal,

De afgelopen jaren heb ik verschillende vakantiebaantjes gehad. Ik heb een zomer gewerkt in een lokaal kassengebied en was vorige zomer medewerker van een snackbar (die buiten het vakantieseizoen gesloten is). Deze baantjes waren om het principe van werken te leren kennen, maar ik ben de afgelopen periode meer en meer geld gaan uitgeven en heb nu werk nodig.

Ik ben echter op zoek naar een baan waar ik niet telkens met tegenzin heenga (vakkenvuller, afwasser etc.), maar iets wat aansluit bij mijn interesses en talenten. Zo zou ik graag als freelancer of schrijver aan de slag willen gaan. Mijn leeftijd (16) en opleiding (gymnasium 5) zijn een obstakel bij de baantjes die ik op internet tegen ben gekomen.

Heeft iemand tips?

Bij voorbaat dank,

Dirk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2013, 15:18
Verwijderd
Een lokaal kassengebied? Het Westland toevallig?

Voor onze leeftijdscategorie is het gewoon moeilijk om echte leuke uitdagende baantjes te vinden. Ik werk ook in de kas, maar ik werk er al vier jaar en ik heb nog groeipotenties. Ik krijg wel steeds meer verantwoordelijkheden en kan mijn eigen ding doen. Andere scholieren controleren de boekhouding, ik werk in de kas. Maar misschien is mijn bedrijf wel een uitzondering op de regel.

Als je bijvoorbeeld M&O in je pakket hebt, kun je dat gebruiken bij een sollicitatie ("Ik heb een beetje verstand van boekhouden, ik kan wel de debiteuren controleren etc en ik ben bereid om bij te leren").

Verder zou ik het ook niet echt weten. Wat lijkt je leuk om te doen? Kijk of je iets in die richting kan proberen.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 15:48
DBaart
DBaart is offline
Ik zou iets richting de journalistiek willen doen, ik heb op dit moment mijn eigen muziekblog bijvoorbeeld. Een baan die ik erg leuk zou vinden is redactielid bij Scholieren.com, Seven Days Jeugdkrant e.d.Ik heb alleen geen enkel idee hoe je daar precies binnen komt. Ik heb op dit moment wel contact met een lokaal radiostation, maar dat is een vrijwilligersbaan.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2013, 17:01
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Als freelancer of schrijven op jouw leeftijd is gewoon wel heel erg lastig. Wat wellicht wel leuk is, is bij bijvoorbeeld een bowling centrum, of een bedijf dat activiteiten bied voor groepen (waterskieen, quad rijden, boogschieten). Kan me voorstellen dat dat stukken leuker werken is dan in de afwas. Wellicht een sportcentrum of sport vereniging leuk. Die zijn vaak wat kleiner dus kan je veel meer doen dan enkel afwassen. Je hebt bij al die dingen wat meer interactie en bewegingsvrijheid.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 15:58
dutchguy2014
dutchguy2014 is offline
Het is een beetje jammer dat je nog geen 18 bent. Ik heb een hele leuke bijbaan, helemaal zelfstandig dus geen baas waar je verantwoording aan moet afleggen, waarbij ik ook nog eens flink meer overhoud dan de gemiddelde bijbaan (gemiddeld 700-1000 euro per maand). In Health en Beauty sector. Maar helaas wel pas vanaf 18 jaar...
Ik had zelf nooit verwacht dat deze sector mij zou kunnen interesseren, maar overweeg nu zelfs om er mijn hoofd beroep van te maken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 15:59
jacobine99
jacobine99 is offline
Hallo allemaal,
Weet er iemand soms een leuk bijbaantje in de buurt van Bruinisse??
Het maakt niet uit wat het is.
Alvast bedankt!
Oud 19-01-2014, 03:14
Verwijderd
Citaat:
Het is een beetje jammer dat je nog geen 18 bent. Ik heb een hele leuke bijbaan, helemaal zelfstandig dus geen baas waar je verantwoording aan moet afleggen, waarbij ik ook nog eens flink meer overhoud dan de gemiddelde bijbaan (gemiddeld 700-1000 euro per maand). In Health en Beauty sector. Maar helaas wel pas vanaf 18 jaar...
Ik had zelf nooit verwacht dat deze sector mij zou kunnen interesseren, maar overweeg nu zelfs om er mijn hoofd beroep van te maken.
Deur-aan-deur shampoo verkopen, ja?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2014, 09:05
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
Citaat:
Deur-aan-deur shampoo verkopen, ja?
Oud 19-01-2014, 19:13
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
Weet er iemand soms een leuk bijbaantje in de buurt van Bruinisse??
Het maakt niet uit wat het is.
Alvast bedankt!
je kunt beter even een eigen topic aanmaken.
Reageren

Regels voor berichten