Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tjah je hebt er gevoel voor of je hebt het niet
Maar je kunt je zelf altijd het beste trainen door veel Duits te lezen Je kan dan hele Duitse boeken gaan lezen, maar dat is niet bepaald motiverend. Misschien dat je deze site leuk vindt : http://www.spiegel.de/politik/ Je hebt dan korte artikelen, dus is beter te begrijpen dan langdradige boeken! Veel succes met de voorbereidingen! |
![]() |
|
![]() |
Als je niet een woordenboek mag gebruiken, leer dan veel voorkomende (signaal)woorden, onder andere hier te vinden:
http://www.woordjesleren.nl/questions.php?chapter=89443 Als je wel een woordenboek mag gebruiken maar je woordenschat vrij klein is, dan raad ik je ook aan woorden te leren - als je bijna geen woorden kent dan ben je de hele tijd bezig met het opzoeken van woorden, en dan ben je dus 10 minuten verder voordat je de eerste vraag hebt beantwoord. Daarnaast herhaal ik even wat de poster boven mij al zei - het gaat je makkelijk af, of je vindt het gewoon heel moeilijk, dat verschilt per persoon. Je kan leesvaardigheid niet echt leren, maar je kan het wel trainen. Als je elke dag een (simpel) Duits artikel leest en begrijpt (zoek woorden die je niet kent op), dan zijn teksten een stuk simpeler te lezen na een paar maanden. Onthoud dat Duits best op Nederlands lijkt - als je een paar woorden een beetje verandert, dan kom je er (meestal) uit. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Moeite met extra vakken kiezen Anoniem>< | 33 | 13-03-2016 14:51 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[DU] Leestoets Duits Moncpier | 3 | 06-02-2012 13:19 | |
Studeren |
Frans of Duits bij Profiel E&M ScholierAccount | 8 | 26-03-2011 11:43 | |