Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2014, 18:09
armando22
armando22 is offline
Heey guys and women,

Ik zit even met een vraag waar ik al paar dagen tegenaan loop. Het gaat namelijk over het schrijven van een plan van aanpak.
Dat van mij gaat over het inzetten van online marketing. Maar goed, 1 aspect van het PVA is het theoretisch en conceptueel kader. Althans bij mijn opleiding wordt hierop beoordeeld.
Het theoretisch kader snap ik maar het conceptueel kader niet echt. Voor m'n idee is het zo dat je een theoretisch model of modellen moet kiezen die als een rode draad uiteindelijk door je scriptie loopt en bepaalt welke factoren je onderhand onderzoekt. Oftewel de structuur.
Maar nu zie ik bij heel veel andere scripties, die o.a. te vinden zijn op hbo.kennisbank.nl, dat voornamelijk de volgende structuur wordt aangehouden:

inleiding, probleem analyse, hoofd- en deelvragen, onderzoeksverantwoording, onderzoeksresultaten, conclusie en aanbevelingen.

Oftewel, geen conceptueel model te bekennen. Snap ik het bovenstaande nou gewoon gruwelijk verkeerd of zou dit kunnen liggen aan de eisen per opleiding/ scriptie???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2014, 20:42
Pluis
Pluis is offline
Het is logisch dat een scriptie begint met een inleiding, een beschrijving van het probleem en daarna jouw onderzoek, de analyse daarvan en het antwoord. Het conceptuele model gaat over de inhoud van je onderzoek. dus de daadwerkelijke onderzoeksvragen, hoe die met elkaar in verband staan (op inhoud) en hoe je daarmee tot je conclusie komt.
Reageren

Regels voor berichten