Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2014, 21:02
callmelinc
callmelinc is offline
--

Laatst gewijzigd op 09-09-2014 om 22:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2014, 21:03
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor vavo is het niet nodig om een diploma te hebben. Dat doen juist veel mensen die gezakt zijn op één of twee vakken die niet meer fulltime naar school hoeven. Volgens mij hoef je ook niet persé volwassen te zijn. De dochter van m'n collega doet het ook omdat ze op één vak gezakt was voor haar havo examen dus die was 17 toen ze daar begon. Ik zou dat eerst wat beter uitzoeken, dat is in elk geval een goedkopere optie dan Luzac.
Oud 14-01-2014, 21:04
callmelinc
callmelinc is offline
Weet iemand een school die dit aanbiedt? Het liefst in Noord Holland (rond Amsterdam of Alkmaar).

Laatst gewijzigd op 18-01-2014 om 09:00. Reden: dubbele tekst verwijderd
Met citaat reageren
Oud 14-01-2014, 21:07
callmelinc
callmelinc is offline
Ik heb al geïnformeerd bij het vavo in mijn stad, maar die heeft duidelijk verteld dat ze geen leerlingen uit 4 Vwo aannemen, behalve als je bent blijven zitten, wat ik niet ben.

In ieder geval bedankt voor het reageren!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 14:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Het Luzac is vooral nuttig wanneer je erg weinig discipline hebt en een vwo-diploma wil "kopen"; je wordt er dusdanig aan het handje gehouden dat zelfs de grootste debiel een vwo-diploma kan halen. Als je die 20.000 euro niet hebt weet ik niet of er verder nog opties zijn. Je zou kunnen informeren of andere (normale) middelbare scholen je wel willen helpen om 5 en 6 vwo in één jaar te doen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 15:19
Em.
Em. is offline
Waarom maken de redenen niet zoveel uit? Ik vraag me af waarom je 20.000 euro over hebt voor 1 jaar eerder aan hbo of wo beginnen (als je toch 20.000 wil lenen en aan school uitgeven, bewaar het dan tot die tijd ) en of er geen andere oplossing is voor het probleem (?) dat je hebt met nog 3 ipv 2 jaar naar het vwo.
Oud 17-01-2014, 09:14
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
20.000 euro zou ik zeker weten niet doen, en ook niet lenen, want dat geld kun je veel beter gebruiken/lenen voor je studie.
Ik weet niet in hoeverre je in aanmerking komt voor thuisstudie? Is er ook geen andere middelbare school die op redelijke afstand(eventueel met het ov) van je woonplaats ligt waar ze het wel aanbieden?
Oud 17-01-2014, 16:05
callmelinc
callmelinc is offline
Ik heb geen idee. Ik heb veel gezocht maar op t luzac bieden ze echt intensieve begeleiding. Als jij nog een school weet..? Ik woon in Alkmaar/amsterdam
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 09:01
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
In Amsterdam zijn genoeg middelbare scholen lijkt me, er zit er vast wel eentje tussen waar je het wel in 1 jaar kunt doen.
Verder heeft volgens mij iedere school een studiekeuzeadviseur en die weet waarschijnlijk ook meer hierover, misschien kun je daar eens een gesprek mee aanvragen?
Oud 18-01-2014, 09:01
Verwijderd
De twee topics hierover (G&R en AS) zijn samengevoegd.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 09:46
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ik heb geen idee. Ik heb veel gezocht maar op t luzac bieden ze echt intensieve begeleiding. Als jij nog een school weet..? Ik woon in Alkmaar/amsterdam
Wat ik onprettig vind aan het Luzac is dat je zodanig wordt begeleidt, dat je de vaardigheden mist om daarna echt door te gaan met je vervolgopleiding. De bovenbouw van het VWO is niet alleen kennis - het gaat ook over zelfstandigheid, initiatief en de vaardigheden om te werken met de kennis die je hebt. Op je bek gaan is een van de belangrijkste dingen in de bovenbouw, want anders gebeurt dat in je WO opleiding en dat is veel duurder.
Oud 18-01-2014, 14:48
arPos
arPos is offline
Ik denk niet dat er een verstrekker is die een niet gediplomeerde middelbare scholier zonder onderpand een lening van 20000+ gaat verstrekken.

Of je moet connecties in italië hebben.

Ik denk dat je beter vanaf het vervolgonderwijs kan doorwerken naar een hoger niveau, dat kan gewoon via stufi.
Oud 04-02-2014, 21:32
Rckw
Rckw is offline
Als je school niet wil meewerken, kun je staatsexamen doen. Je moet dan misschien vrijstelling van de leerplicht krijgen, wat lastig is, maar als je in overleg gaat met je leerplichtambtenaar, dan kun je bijvoorbeeld afspreken dat je een paar dagen per week op school zit en de rest zelfstandig werkt. Een voordeel is dat je je vakken niet allemaal in één jaar hoeft af te ronden. Als je voor een paar vakken extra voorloopt, dan kun je die examens gewoon eerder maken. Je krijgt uiteindelijk een normale diploma.
Ik zit in een vergelijkbare situatie (enkele jaren overgeslagen/meerdere in één jaar gedaan) en dit is voor mij een hele goede aanpak geweest. Maar je moet wel heel erg zelfstandig zijn en zelf voor alle voorbereiding zorgen. Ik zou aanraden om in ieder geval voor de moeilijkere vakken begeleiding te nemen, bijv. door bijles of extra examentraining. Dat kost wel wat, maar het is veel goedkoper dan een privéschool.
Ik zou het wel aanraden om te overwegen de vierde en vijfde in één jaar te doen, i.p.v. de vijfde en zesde. Dan heb je in je laatste schooljaar wat meer tijd voor je examenvoorbereiding en is er minder stress om alles vóór mei af te krijgen.
Succes ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten