Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk niet dat er een verstrekker is die een niet gediplomeerde middelbare scholier zonder onderpand een lening van 20000+ gaat verstrekken.
Of je moet connecties in italië hebben. Ik denk dat je beter vanaf het vervolgonderwijs kan doorwerken naar een hoger niveau, dat kan gewoon via stufi.
|
![]() |
Als je school niet wil meewerken, kun je staatsexamen doen. Je moet dan misschien vrijstelling van de leerplicht krijgen, wat lastig is, maar als je in overleg gaat met je leerplichtambtenaar, dan kun je bijvoorbeeld afspreken dat je een paar dagen per week op school zit en de rest zelfstandig werkt. Een voordeel is dat je je vakken niet allemaal in één jaar hoeft af te ronden. Als je voor een paar vakken extra voorloopt, dan kun je die examens gewoon eerder maken. Je krijgt uiteindelijk een normale diploma.
Ik zit in een vergelijkbare situatie (enkele jaren overgeslagen/meerdere in één jaar gedaan) en dit is voor mij een hele goede aanpak geweest. Maar je moet wel heel erg zelfstandig zijn en zelf voor alle voorbereiding zorgen. Ik zou aanraden om in ieder geval voor de moeilijkere vakken begeleiding te nemen, bijv. door bijles of extra examentraining. Dat kost wel wat, maar het is veel goedkoper dan een privéschool. Ik zou het wel aanraden om te overwegen de vierde en vijfde in één jaar te doen, i.p.v. de vijfde en zesde. Dan heb je in je laatste schooljaar wat meer tijd voor je examenvoorbereiding en is er minder stress om alles vóór mei af te krijgen. Succes ermee! |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic #159 kroot | 480 | 08-12-2010 15:37 | |
Werk, Geld & Recht |
Probleempje met geld Tinkie | 51 | 10-05-2008 21:22 | |
Werk, Geld & Recht |
Ik kan niet naar school (Reiskosten) Thanatios | 55 | 10-02-2008 10:25 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Enquete] Winkelen (verslag voor school) VanillaCream | 32 | 31-01-2006 16:28 | |
Werk, Geld & Recht |
geld probleem!! shameonme | 13 | 17-12-2004 08:20 | |
Werk, Geld & Recht |
GEEN GELD MEER< me ouders ook niet HelpMePlease | 54 | 09-10-2003 16:00 |