Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-02-2014, 09:44
Xavus
Xavus is offline
Beste allemaal,

Ik zit nu in mij laatste jaar van het MBO Marketing & Communicatie niveau 4. En als alles volgens plan gaat haal ik mijn diploma in juni . Maar ik ben zeer aan het twijfelen wat ik hierna ga doen en wil daarbij jullie meningen graag horen.

Ik zit daarom met een dilemma want of ik wil fulltime gaan werken in de bouw (ik kan bij mij broer aan de slag begin september dit jaar). Ik vind het leuk om met mijn handen te werken en ik ben ook best handig. Werk al 4 jaar in een fietsenwinkel als fietsmonteur/verkoper.

Of ik ga verder studeren op het HBO commerciële economie. Wat mij ook leuk lijkt omdat het een uitdaging is en ik toch wel het studentenleven wil ervaren. Probleem is dat de opleiding 4 jaar duurt en je weinig kan werken i.v.m. tijd. En ik wil volgend jaar het huis uitgaan.

Dus ik ben echt aan het twijfelen of ik nu ga werken en daar in verder wil gaan groeien. Of 4 jaar studeren en daarin verder groeien.

Graag jullie meningen of ervaringen.

M / 20jaar

Laatst gewijzigd op 04-02-2014 om 12:45.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-02-2014, 19:52
Pluis
Pluis is offline
Als je alleen maar wilt studeren om het studeren, en je wil niks met je diploma doen dan zou ik het niet doen. Studeren is een leuke ervaring, maar het levert je ook een behoorlijke studieschuld op als je niet oppast. En waarom zou je je in de schulden steken voor een diploma waar je niks mee doet?

Denk eens na over wat je eventueel tot je 70e zou willen doen: met je handen werken in de bouw of in de marketing werken? Overigens hoef je niet in 1 keer door met studeren, je zou bijvoorbeeld ook een jaar kunnen werken om te zien hoe het is, en dan eventueel alsnog gaan studeren.
Oud 04-02-2014, 20:03
Verwijderd
^dat inderdaad. Maak je trouwens niet al te erg druk over een tussenjaar en dat je dan denkt dat je ouder bent dan de meesten in je klas bij je studie; op HBO zijn er onwijs veel anderen die via andere opleidingen etc zijn doorgestroomd.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 10:03
mercurius70707
mercurius70707 is offline
Ik zou geen commerciële economie gaan studeren echter. Als je besluit om dat te studeren. Momenteel is het crisis, en er zijn niet veel banen in te vinden.

Overigens geld dit ook met verder studeren. Studeren kost geld, maar geen baan hebben kost nog meer geld. Ik zou dus eerst op zoek gaan naar een baan, blijkt dat dit moeilijk is, dan kan je altijd nog gaan studeren. En wat leeftijd betreft, daar hebben ze hierboven gelijk in. Op het HBO lopen veel verschillende types rond, sommige wat ouder, sommige broekies die net van de middelbare school afkomen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 09:53
Xavus
Xavus is offline
Ja, ik zat ook echt te kijken naar een tussenjaar, lekker een jaartje werken wat geld sparen etc. Maar het lijkt mij dan wel heel moeilijk om van een fulltime baan met elke maand een lekker inkomen naar een volledige studie met weinig inkomen te gaan.

En ook zat ik te denken over in de bouw werken omdat het wel leuk is maar je het maar tot een bepaalde leeftijd kan doen. En met een kantoorbaan kan je makkelijker tot je 70e te werken.

Dus ja het leukste zal zijn tot me 40e-50e in de bouw werken en daarna kantoorbaantje. Maarja makkelijker gezegd dan gedaan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten