Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2014, 14:21
DePeer
DePeer is offline
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje op zoek naar een bijbaantje. Ik solliciteer me suf, maar steeds wordt ik niet aangenomen. Ik denk dat dit komt omdat ik weinig werkervaring heb, maar hoe kan ik die opbouwen als ik nergens een baan krijg? Heeft iemand tips of suggesties over hoe en waar ik een bijbaantje moet zoeken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2014, 17:29
Pluis
Pluis is offline
Op wat voor vacatures solliciteer je? Je mag best vragen waarom je het niet geworden bent zodat je er wat van leert.
Oud 01-02-2014, 11:31
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Je cv is wel belangrijk, maar je motivivatie is belangrijker. Dat moeten ze zien; dat je komt, het leuk vind, in het team past en niet zeurt.

Je mag je cv best annoniem maken (straat en adres naar schoolstraat 1, abcd 12 te Amsterdam oid). Mochten er echt groffe fouten in je cv zitten dan zullen mensen die hier wel opmerken. Maar houd er rekening mee, dat als je bijvoorbeeld beld naar een supermarkt, dat je niet moet antwoorden van "ik wil geld verdienen", maar beter kan praten over hoe je graag wat werkervaring wil opdoen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2014, 15:20
DePeer
DePeer is offline
Heel erg bedankt voor de tips.

Ik heb bij verschillende supermarkten gesolliciteerd, via internet en door er gewoon binnen te lopen. Meestal hoorde ik daarna niks meer. Ik zal zeker mijn motivatie gaan herschrijven zodat ik misschien wat meer kans krijg (niet dat ik er in had staan dat het me alleen om het geld o.i.d. ging)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2014, 22:14
igfy
igfy is offline
Het kan soms helpen om ergens achteraan te bellen, als je bijvoorbeeld anderhalve week niets hebt gehoord. Zo laat je zien dat je echt geïnteresseerd bent en een proactieve houding hebt...
Oud 01-02-2014, 22:20
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
ff in de spiegel kijken voordat je gaat solliciteren (letterlijk en figuurlijk).
Bij sollicitatie ethousiast, maar ook kunnen luisteren en begrijpen.

Niets hoeft, alles mag.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2014, 21:54
Verwijderd
Lachje opzetten, beleeft aanspreken van de gene met wie je een gesprek hebt en diegene een hand geven om je voor te stellen. Bedenk van te voren alvast een beetje wat je zou kunnen antwoorden op de standaard vragen (waarom wil je hier graag werken, vertel eeNs iets over jezelf, etc.)
Als je twijfelt over je cv kun je altijd even een voorbeeld cv googlen, dat heb ik zelf toen ook gedaan. Deze kun je downloaden en gewoon invullen naar eigen gegevens.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 15:59
Verwijderd
Motivation is the key; het maakt niet altijd uit als je iets niet kan of weet, als je laat zien dat je motivatie hebt om alles wel te kunnen en weten wat vereist is voor de baan, en gemotiveerd ben 100% te geven, is dat bij de meeste baantjes van je leeftijd wel prima
Met citaat reageren
Oud 05-02-2014, 16:38
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Duidelijk praten, recht op zitten, open houding.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 12:00
vivianvaals
vivianvaals is offline
Van tevoren ergens langs gaat, CV opsturen, dan nog een keer nabellen... altijd opvolgen! Plak eens een fotootje bij een CV of zet er een gek lettertype of opvallende afwijkende kleur op. Zorg dat je iets hebt waardoor je onthouden wordt, al is het maar iets kleins
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten