Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2014, 00:32
hoppie100
hoppie100 is offline
Heey!

Ik ben echt een snoeperd en daardoor ben ik flink aangekomen. K kan niet zonder suiker, maar toch wil ik afvallen.
Is het mogelijk gewicht te verliezen door helemaal niet meer te snoepen?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 06:38
Verwijderd
Ja, als je daardoor minder calorieën uit voedsel haalt dan je verbruikt op een dag.

Sowieso het proberen waard, want het zal er op z'n minst voor zorgen dat je minder aankomt.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2014, 13:20
hoppie100
hoppie100 is offline
Thanks!
Hebben andere hier ervaring mee?
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 14:37
Verwijderd
Citaat:
Heey!

Ik ben echt een snoeperd en daardoor ben ik flink aangekomen. K kan niet zonder suiker, maar toch wil ik afvallen.
Is het mogelijk gewicht te verliezen door helemaal niet meer te snoepen?
Iets minder snoepen en meer bewegen? val je zeker van af.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2014, 19:44
Janssen108
Janssen108 is offline
ga eens hardlopen
Met citaat reageren
Oud 08-02-2014, 15:43
Verwijderd
Niet 'iets minder snoepen'. Als je aan één koekje begint, vreet je er zo een heleboel. Je kan beter gewoon beginnen met één dag per week niet snoepen, en dat dan uitbreiden tot je bijvoorbeeld nog maar één dag per week wél snoept.

Suiker werkt verslavend. Als je maar blijft snoepen, blijf je er ook naar verlangen. Stop er gewoon eens een weekje mee en kijk hoe je je dan voelt. Dat kan je wel, want een weekje is heel kort, zeker als je je voorhoudt dat je daarna weer mag snoepen.

Sporten is natuurlijk ook geen slecht idee.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 20:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Helemaal niet snoepen is natuurlijk een mooi streven, maar iets helemaal verbieden maakt het ook de Verboden Vrucht en dat kan voor sommigen juist extra verleidelijk werken. Ideaal zou zijn, jezelf een of twee keer per dag een kleine portie lekkers (twee koekjes, een handje dropjes, een klein schaaltje chips) toe te staan en verder gezond en gevarieerd te eten. De rest van de dag kun je dan makkelijker de lekkere dingen laten staan omdat je de dag erna toch weer iets lekker of iets anders lekkers mag. Als je het moeilijk vindt om niet het hele pak koekjes leeg te eten, kun je bijvoorbeeld voorverpakte koeken (sultana, evergreen, smoeltjes, kapitein koek) kopen. Dit werkt natuurlijk niet voor iedereen, maar veel mensen zijn meer gebaat bij zich matigen dan bij van het ene naar het andere extreem zwiepen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 22:33
Verwijderd
Citaat:
Helemaal niet snoepen is natuurlijk een mooi streven, maar iets helemaal verbieden maakt het ook de Verboden Vrucht en dat kan voor sommigen juist extra verleidelijk werken. Ideaal zou zijn, jezelf een of twee keer per dag een kleine portie lekkers (twee koekjes, een handje dropjes, een klein schaaltje chips) toe te staan en verder gezond en gevarieerd te eten. De rest van de dag kun je dan makkelijker de lekkere dingen laten staan omdat je de dag erna toch weer iets lekker of iets anders lekkers mag. Als je het moeilijk vindt om niet het hele pak koekjes leeg te eten, kun je bijvoorbeeld voorverpakte koeken (sultana, evergreen, smoeltjes, kapitein koek) kopen. Dit werkt natuurlijk niet voor iedereen, maar veel mensen zijn meer gebaat bij zich matigen dan bij van het ene naar het andere extreem zwiepen
Ik weet zelf van mezelf, dat als ik chips haal, ik niet "een handje" chips kan nemen en dan de zak wegzetten. (of niet weer uit de kast te vissen) Net zo met snoep/drop en koek net zo.

Dus ik koop het gewoon niet meer. Ik heb alleen extra pure chocolade in huis en ontbijtkoek en bakje van die snoeptomaatjes. Het motto: "als je het niet in huis hebt, kan je het ook niet opeten" werkt voor mij erg goed. Misschien het proberen waard.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2014, 23:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat werkt inderdaad het beste, maar sommige mensen kunnen zich gewoon echt niet inhouden (in de supermarkt dus al niet). Dan zijn die apart verpakte koekjes wel een goede oplossing. Mijn vader haalde wel eens een zak met kleine zakjes chips, dat is ook een optie. Dan moet je natuurlijk niet 3 zakjes leeg eten (zoals mijn vader deed ), maar gewoon 1. Zelfbeheersing is vaak het hele probleem.
Oud 10-02-2014, 08:46
Verwijderd
Het makkelijkst is inderdaad het in de winkel al gewoon laten liggen, loop gewoon niet langs de schappen met snoep en chips. Bij mij werkt 1 koekje ook niet, die koekjes liggen in de kast en dan worden het er dus zo 2, 4, heel pak... In het weekend maak ik bv tiramisu of een (kleine) taart. Dat is dan extra lekker!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 12:06
vivianvaals
vivianvaals is offline
Suikers zijn wel problematisch als je wilt afvallen. Is het geen idee om meer te wennen aan andere soort snacks? Pak wat vaker donkere chocola ipv iets zoets, en ander doe de grote tip van mijn moeder; vries een bakje druiven in. Als je zin hebt in een snoepje, pak je een bevroren druif. Klinkt raar, is super lekker....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 20:08
Verwijderd
Citaat:
Suikers zijn wel problematisch als je wilt afvallen. Is het geen idee om meer te wennen aan andere soort snacks? Pak wat vaker donkere chocola ipv iets zoets, en ander doe de grote tip van mijn moeder; vries een bakje druiven in. Als je zin hebt in een snoepje, pak je een bevroren druif. Klinkt raar, is super lekker....
Cool! Eh ja ook letterlijk. Lol. Ga ik proberen. Niet dat ik te zwaar ben overigens. Maar ik heb mn tandarts nu wel genoeg gesponsord...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2014, 20:42
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In fruit zitten ook veel zuren en suikers die ook niet echt bevorderlijk zijn voor je gebit, zeker niet als je de hele dag door dat soort dingen snoept.
Oud 11-02-2014, 09:41
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik weet zelf van mezelf, dat als ik chips haal, ik niet "een handje" chips kan nemen en dan de zak wegzetten. (of niet weer uit de kast te vissen) Net zo met snoep/drop en koek net zo.

Dus ik koop het gewoon niet meer. Ik heb alleen extra pure chocolade in huis en ontbijtkoek en bakje van die snoeptomaatjes. Het motto: "als je het niet in huis hebt, kan je het ook niet opeten" werkt voor mij erg goed. Misschien het proberen waard.
Maar bij ontbijtkoek en donkere chocolade lukt het je wel? Dan lukt het je ook bij die andere dingen kwestie van blijven oefenen en consequent zijn met jezelf. En niet denken: 'nu heb ik toch een koekje teveel op, ik begin morgen wel opnieuw', maar weten dat je op elk moment kunt stoppen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten