Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2014, 09:56
noor18
noor18 is offline
Hallo (;
Ik ben noor en ik zit in het 5de middelbaar. Ik heb faalangst en het word altijd maar erger. Ik durf nu zelfs niet meer naar school te gaan. Ervoor had ik ook wel faalangst maar dat was nooit zo erg als nu. Ik studeer voor mijn testen en dan blijf ik thuis omdat ik ziek word door mijn stress. Ik ga ook naar een psychologe en ik vind niet dat het echt helpt. Ik heb altijd het gevoel dat ze alles aan mijn leerkrachten verteld dus vertel ik haar niet veel. Maar ik ben al zo vaak afwezig geweest op een test en moet ze telkens inhalen. Ik vind dat echt niet meer leuk. Maar het wordt telkens maar erger. Mijn klasgenoten roddelen over mij. En denken dat ik helemaal geen faalangst heb. Ze begrijpen mij niet en de leerkrachten ook niet. Wat moet ik doen ?
(:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2014, 10:17
Verwijderd
Ik heb je topic even verplaatst naar Psychologie, daar past het beter denk ik.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 15:13
Pluis
Pluis is offline
Jouw psycholoog mag helemaal niet zomaar dingen doorvertellen aan je leraren op school. Die heeft namelijk geheimhoudingsplicht. Dus de volgende keer dat je daar komt, zou je dat eens kunnen controleren ("vertel je deze dingen ook aan mijn school?") Die psycholoog kan je namelijk het beste helpen als je eerlijk tegen haar bent en ook de moeilijke dingen vertelt. Mooi weer spelen gaat je daar niets opleveren. Mocht je het vertrouwen in haar echt niet terug kunnen krijgen, dan kun je ook om een andere psycholoog vragen.
En het is ook niet iets dat zoals met een pijnstiller hop werkt, en dat je dat dan merkt. Je voelt je niet van de een op de andere dag heel anders, dat gaat heel geleidelijk. Jij blijft gewoon jij, maar als je blijft knokken voor die toetsen, dan zal het uiteindelijk steeds iets beter gaan. En dat heeft echt tijd nodig.
Wel superrot dat je klasgenootjes zo stom doen, die zullen zich wel niet kunnen inleven. Het is voor andere mensen heel lastig om je voor te stellen hoe het is om faalangst te hebben als je het zelf niet hebt of nooit gehad hebt. Ik heb zelf ook een angststoornis gehad en ik had me voor die tijd ook niet voor kunnen stellen hoe dat zou zijn.
Mijn advies is: kop op, en blijf knokken! het is heel stoer dat je er hulp voor hebt gezocht en gekregen, en je hoeft je er absoluut niet voor te schamen!
Oud 20-03-2014, 21:55
Verwijderd
Ik vind het heel rot voor je meid!
Je kunt evt ook eens naar de zorg coördinator of vertrouwenspersoon van je school gaan. Een meid uit mijn oude klas kon via de zoco in aanmerking komen voor een cursus die vanuit school wordt aangeboden bij ons om te leren om stap voor stap verder te komen in je proces om uit eindelijk minder last te hebben van faalangst. Misschien hebt dat beter dan een psycho waar je je niet op je gemak voelt. En daarbij wat pluis zegt: ze heeft zwijgplicht en daar mag je gewoon naar vragen als je t niet vertrouwd want het is belangrijk dat je durft uit te spreken waar het om gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 00:20
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Je vraag is wat je moet doen? => Feiten boven water halen.
Oftewel gesprek voeren mat een goede hulpverlener.

Als je het hier op het forum wilt houden: begin maar: Leeftijd, m/v. waar woon je. Wat zijn exact je cijfers. Wat is je profiel. VWO/HAVO? Beroep vader, beroep moeder. Broers zussen. Waar ben je bang voor te falen .... etc etc etc etc.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 09:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
VWO/HAVO?
In haar openingspost heeft ze het over het 5de middelbaar, wat betekent dat ze uit Vlaanderen komt. Qua niveau is dit ongeveer wat we hier 5 vwo noemen.
Reageren

Regels voor berichten