Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-09-2005, 10:36
The_fairy_queen
The_fairy_queen is offline
Sinds een halfjaar geleden ben ik helemaal weg van mijn lerares. Ik weet niet of het verliefdheid is, maar zo voelt het wel steeds meer. Ik heb nu geen les meer van haar maar elke keer als ik haar zie lopen begint mijn hart harder te kloppen. Er is niets speciaals aan haar ofzo, ze is gewoon ontzettend aardig en knap. Hiervoor ben ik ook nog nooit verliefd geweest op een vrouw dus het is sowieso raar. Ik heb haar een anoniem mailtje gestuurd om haar mijn gevoelens te vertellen. Ze stuurde me een mailtje terug waarin stond dat ze niet boos op me was en dat ze er graag met me over wou praten. Nu elke keer als ik haar zie wil ik haar aanspreken om te zeggen dat ik het ben, maar op de een of andere manier kan ik het niet. Ik loop dan ook steeds samen met vrienden en zij weten het niet, dat maakt het allemaal moeilijker, want ik kan moeilijk op haar afstappen om het te vertellen als er vrienden bij staan. (ik wil ook niet dat zij dit weten) Ik heb nu geen idee meer wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik ontzettend graag met haar praten maar aan de andere kant heb ik zoiets van 'laat maar'. Maar ik moet op de een of andere manier van deze gevoelens af en dat lukt me denk ik niet zonder met haar te praten. Heeft iemand tips, of heeft iemand hier misschien iets soortegelijks meegemaakt?
Oud 07-09-2005, 11:13
Verwijderd
Is het bewondering of verliefdheid?
Oud 07-09-2005, 11:21
The_fairy_queen
Het zit toch echt meer aan de kant van verliefdheid. Het is het gevoel dat ik ook heb als ik gewoon op een jongen van mijn leeftijd verliefd ben, alleen vele malen sterker.
Oud 07-09-2005, 11:29
Verwijderd
Ze heeft al aangegeven dat ze er graag met je over wilde praten. Dat lijkt mij dan ook een goed iets om te doen. Je hoeft haar natuurlijk niet in de gang aan te spreken als je dat niet wilt. Je kunt ook aan het einde van een les naar haar toe gaan in dat lokaal. Moet je wel even uitvissen waar ze zit natuurlijk. Je kunt haar ook een mailtje sturen waarin je vraagt wanneer het haar uitkomt.

Bedenk wel dat zij niet ineens zal zeggen dat zij ook van jou houdt. Sterker nog, dat mag ze niet eens. Een relatie met een leerling is de grootste no-no die er is voor een leraar. Wees dus niet teleurgesteld.

Succes!
Oud 07-09-2005, 12:30
Verwijderd
-> liefde & relatie
Oud 07-09-2005, 12:38
ExiledAgony
ExiledAgony is offline
Het gebeurd vaker dat jongeren van jouw leeftijd in deze periode 'experimenteren met gevoelens' en zien uit te vogelen wat ze nou precies willen.
Het is dus ook totaal niet raar dat je verliefd wordt op een vrouw/meisje. Dat het een lerares is kan liggen aan het feit dat het een persoon is die toch een bepaald gezag over je heeft, dat is iets bewonderenswaardig.
Maar ze heeft in ieder geval gezegd dat ze het er eens met je over wilt hebben.
Ga anders een keer na je lessen bij der langs, of in de pauze even 'naar de wc'.
Oud 07-09-2005, 13:37
elledc
elledc is offline
Ik zou er dus no way met haar over praten.
Het is misschien een opvliegenheid die snel weer voorbijgaat.
Zij is waarschijnlijk veel ouder enzo, en wat interesseren haar de gevoelens van iemand van 15.

Laatst gewijzigd op 07-09-2005 om 13:40.
Oud 07-09-2005, 14:19
Nyawa
Heel erg herkenbaar helaas . Ik vind het heel erg dapper van je dat je haar hebt gemaild en haar alles hebt verteld, ook al was het dan anoniem. Dat had ik nooit gedurfd. Het lijkt me goed om met haar te praten. Niet om te horen dat het niet wederzijds is, want dat wist je al toen je merkte dat je meer voor haar voelde, maar gewoon om je gevoelens kwijt te raken. Als je dit voor je moet houden - ik neem aan dat je er met niemand echt over kunt praten omdat je niet wilt dat je vrienden het weten, behalve hier - word je er gek van en maak je het gevoel alleen maar groter. Want ook al is het niet rationeel, er blijft toch altijd een kleine gedachte bij van 'maar er is een kansje van 0,00001% dat ze toch...'. Door een gesprek met haar haal je die gedachte weg en kun je je gevoel beter loslaten. Wees niet bang dat het haar niet interesseert, haar mail geeft al aan dat dat wel zo is. En een leraar die zich niet interesseert voor leerlingen is imo geen goede leraar.

Heel veel mensen worden trouwens wel een keer verliefd op iemand van hetzelfde geslacht, de één wat heviger dan de ander. Dit hoeft dus niet meteen te betekenen dat je biseksueel of lesbisch bent. Ik vind het niet zo vreemd dat het een lerares is. Een lerares is vaak toch wel een voorbeeld, mensen die in het voortgezet onderwijs werken hebben vaak een sterke persoonlijkheid. Dat je veel bewondering voor zo iemand hebt is niet zo gek, en dat kan makkelijk uitgroeien tot verliefdheid.

Je mag me trouwens altijd PM'en als je nog hulp nodig hebt of je verhaal kwijt wilt .
Oud 07-09-2005, 15:15
The_fairy_queen
Ik weet dat het niets kan worden ja, ze is tenslotte 24, heeft een vriend en woont samen. Vandaag liep ze langs me op en ze lachtte heel onzeker me, iets wat ze anders nooit deed. Ik ben bang dat ze het weet, maar ik hoef natuurlijk nergens bang voor te zijn omdat ik ze het toch wel te weten komt. Ik ga vandeweek een mailtje sturen om te vragen wanneer ze tijd heeft.

Bedankt voor jullie reacties
Oud 07-09-2005, 17:00
Verwijderd
Graag gedaan.

Veel succes
Oud 07-09-2005, 19:17
Ostentation
Ostentation is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2005 @ 13:30 :
-> liefde & relatie
Ik vond het ook wel goed passen tussen Psychologie hoor. Waar zij in zit is namelijk een soort periode van ontdekking o.i.d.

Je moet het hoe dan ook aan iemand vertellen. Als ik iets naars heb gedroomd, vertel ik het altijd, ook al is het echt ernstig, aan mijn moeder. Dan ben ik er van af. Vertel het daarom aan iemand die je goed kent.

Het is een verliefdheid, maar verliefdheid slijt op den duur. Nu denk je vast, jaja, maar bij mij is het ook gesleten. Geniet van elk moment dat je je verliefd voelt, praat er met iemand over, maar laat het daarbij. Een relatie tussen docent een leerling mag niet, en dus is het onbereikbaar.

Veel succes,

liefs iemand die onbereikbare liefde wel kent.
Oud 07-09-2005, 22:08
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Je kunt gewoon er met haar over praten. Als haar reactie in die mail al zo goed was, kun je het er heus wel met haar over hebben over je gevoelens! Succes!
Oud 12-03-2014, 14:40
LoveYourLife
LoveYourLife is offline
Wow!
Ik heb dus precies het zelfde. Ik ben ook verliefd op een lerares. Ik had haar in groep 8 en ik zit nu in de 1e van de middelbare. Als ik haar zie dan springt mijn hart bijna uit mijn lijf lijkt het wel, ik heb dan de neiging om haar te volgen en dan tot haar huis tot ik weet wara e woont en dan iets posten naar haar. Ik fiets nog elke dag langs haar lokaal op, soms zwaait ze en dan zwaai ik terug. Ik ga ook wel eens bij haar langs, als ik mijn rapport heb gekregen en nog tussendoor weleens. Ik durf het ook niet tegen iemand te vertellen, en al helemaaal niet tegen mijn vrienden/ vriendinnen ik ben bang dat ze me zullen laten vallen want hun hebben allemaal al een relatie, ze vinden het toch al gek dat ik nog geen relatie heb, ik zeg altijd tegen hun dat ik dat nog niet wil maar ik wil wel een relatie! Toch weet ik dat het niks wordt maar dan houd ik nog een heeel klein beetje hoop, 0,00000001% ik vindt het ook erg dapper dat jij een mailtje hebt gestuurd, wel anoniem maar je hebt het wel gedaan, en dat ze dan ook nog glimlacht naar je, tegen mij knipoogde ze tegen me. Weet je wat dan nog het meest raar is... ik heb laatst zelfs 3 of 4 nachten achter elkaar over haar gedroomd. Echt gek. Misschien heb je niks aan deze info maar ik wou alleen zeggen dat ik dit ook heb en dat ik goed zou nadenken voor dat ik naar haar toe zou gaan... ik durf het eerlijk gezegd ook niet hoor! Suc6 verder nog en je kunt altijd wat bij me kwijt want mij overkomt precies het zelfde!!

Greetzz, LoveYourLife
Oud 12-03-2014, 15:34
TheHunter
TheHunter is offline
uhm ik denk dat je het uit je hoofd moet zetten LoveYourLife, je zit in de puberteit, hormonen etc... heeft iedereen wel 'ns last van.
Oud 14-03-2014, 07:41
bierkoning
bierkoning is offline
gezien dit topic negen jaar oud is en je al een eigen topic hebt gooi ik deze dicht.

Regels voor berichten