Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-12-2013, 18:28
Utrecht1310
Utrecht1310 is offline
Hoi,

Ik vind facesitting en stikken door een plasticzak bijvoorbeeld echt heel lekker.
Eerst deed me vriendin het maar dat is nu uit.

Wat vinden jullie hier van en heeft iemand er ervaringen mee?

Laatst gewijzigd op 17-12-2013 om 18:41.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 18:41
Pluis
Pluis is offline
Het lijkt mij vooral levensgevaarlijk.
Oud 17-12-2013, 19:37
love-in-the-air
love-in-the-air is offline
kots
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 19:41
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het lijkt mij vooral levensgevaarlijk.
+1
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 19:52
Verwijderd
Dat heet breathplay. Misschien kun je je 'ns verdiepen in BDSM en Femdom. Houd er wel rekening mee dat hoe 't gaat in jouw fantasie niet per se is hoe 't gaat in 't echt. Deze blog is een goed begin.

Levensgevaarlijk is het niet, zelfs niet als je zo ver gaat dat iemand echt flauwvalt uit zuurstofgebrek. Tenminste, voor zo ver ik weet blijkt dat niet uit de relevante wetenschappelijke studies. Wel moet je 1) goed weten wat je doet, 2) niet in je eentje gaan zitten klooien, 3) met redelijke zekerheid weten dat je vriend(in) niet stiekem moordplannen heeft.

En het alleen doen als jullie 't allebei leuk vinden, natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 20:11
Verwijderd
Bedankt voor je altijd nuttige bijdragen, Paranoide! Fijn dat je onderstreept dat het niet levensgevaarlijk is, mits je weet waar je mee bezig bent natuurlijk. Maar dat lijkt me voor heel veel dingen gelden, zoals kipfilet snijden (scherpe messen!) of autorijden. Dat soort dingen.
Jammer dat love-in-the-air zo kinderachtig moet reageren.

Ik vind breathplay/facesitting in de rol van ontvanger niet zo fijn. Maar als gever vind ik het heel leuk. Maar ik ben vooralsnog niet opzoek naar vrijwilligers
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 20:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Jammer dat love-in-the-air zo kinderachtig moet reageren.
Ehm, Pip, ze is 14 ofzo.
Oud 17-12-2013, 20:43
Verwijderd
Natuurlijk mag ze dit weerzinwekkend of goor vinden, maar denk dat ze dat ook anders kan zeggen of anders gewoon kan zwijgen.

Niet alleen haar topics over hoe je moet vingeren hebben hier bestaansrecht.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 20:43
Verwijderd
Ik vind het belachelijk en heb er geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 21:00
Verwijderd
Zou je een meisje ook niet een beetje de keel willen dichtknijpen, Rev? Is onderliggend bijna 't zelfde.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Zou je een meisje ook niet een beetje de keel willen dichtknijpen, Rev? Is onderliggend bijna 't zelfde.
Wow.. waarom zou hij dat willen?
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 22:09
Verwijderd
Ik wil dat wel bij meerdere mensen, maar niet tijdens seks
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Macht.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2013, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Macht, controle, dominantie, superioriteitsgevoel, dierlijk instinct, intimiteit door intensiteit, gewone ordinaire spanningzoekerij, er kunnen zo veel redenen zijn.

Waarom specifiek hij 't eventueel zou willen ga ik uiteraard niet uitleggen, al is het omdat ik misschien gelijk heb. Zou jij graag met je psyche op een openbare dissectietafel belanden, onder 't mes van iemand die goed is in zulke dingen zien?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 08:54
hookee
hookee is offline
Ik vraag me wel eens af hoe dit soort dingen ontstaan; "Goh, ik zag laatst op TV dat er een meisje verkracht en vermoord was. Dat wil ik ook wel eens meemaken, wil je dat ook eens (bijna) met mij doen?"
De combinatie sex en moord zie ik liever niet gemaakt worden. Eigenlijk een heleboel dingen met moord niet..
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 11:17
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik vraag me wel eens af hoe dit soort dingen ontstaan; "Goh, ik zag laatst op TV dat er een meisje verkracht en vermoord was. Dat wil ik ook wel eens meemaken, wil je dat ook eens (bijna) met mij doen?"
De combinatie sex en moord zie ik liever niet gemaakt worden. Eigenlijk een heleboel dingen met moord niet..
Verkrachting? Moord? Waar haal je dat nu weer vandaan?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 11:34
hookee
hookee is offline
Citaat:
Verkrachting? Moord? Waar haal je dat nu weer vandaan?
Dat is mijn associatie met iemand die een ander laat stikken middels wurgen of een plastc zak. (evt. in samengaan met sexuele handelingen).
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 12:13
Verwijderd
Citaat:
Ik zou niet weten waarom?
Citaat:
Macht, controle, dominantie,
Allemaal al lang bevestigd voordat we het bed in duiken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Macht.
Ok..

Citaat:
Macht, controle, dominantie, superioriteitsgevoel, dierlijk instinct, intimiteit door intensiteit, gewone ordinaire spanningzoekerij, er kunnen zo veel redenen zijn.

Waarom specifiek hij 't eventueel zou willen ga ik uiteraard niet uitleggen, al is het omdat ik misschien gelijk heb. Zou jij graag met je psyche op een openbare dissectietafel belanden, onder 't mes van iemand die goed is in zulke dingen zien?
Ok.. en waarom reageer jij als door een wesp gestoken?? Ik was nogal verbaasd over je reactie. Maar jullie kennen hem dan waarschijnlijk.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Ok..

Ok.. en waarom reageer jij als door een wesp gestoken?? Ik was nogal verbaasd over je reactie. Maar jullie kennen hem dan waarschijnlijk.
Ik ken Reverend niet en was dus benieuwd naar zijn antwoord. Daarom wilde ik graag dat hij de vraag zou beantwoorden zoals ik 'm heb gesteld, en niet zoals jij 'm stelt, met je 'wow'.

Citaat:
Ik zou niet weten waarom?

Allemaal al lang bevestigd voordat we het bed in duiken.
Ah ja, natuurlijk. Nouja, 't had gekund.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 16:01
love-in-the-air
Citaat:
Ehm, Pip, ze is 14 ofzo.
Haha ik mag toch mijn mening over facesitting ofzo zeggen?
btw, ben 15
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 16:01
Verwijderd
Over haar heen plassen terwijl je het oogcontact niet verliest lijkt me trouwens veel effectiever.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Volgens die logica is vrijwillige seks ook hetzelfde als verkrachting. En wat te zeggen van mensen die Dexter kijken! Die associëren moord met vermaak! Wat een zieke beesten.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 17:06
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Haha ik mag toch mijn mening over facesitting ofzo zeggen?
btw, ben 15
dat mag. maar de manier waarop is nogal bot. zo kun je mensen misschien onnodig kwetsen. zeg dan bijv....goh dat lijkt mij nou niets. dat klinkt wat vriendelijker...
Oud 18-12-2013, 18:00
Patataap
Patataap is offline
kots
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 18:23
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
kots
beste reactie tot dusver.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Dat is mijn associatie met iemand die een ander laat stikken middels wurgen of een plastc zak. (evt. in samengaan met sexuele handelingen).
Als die ander de seksuele handelingen graag wil op dat moment, met die persoon en op die manier, is het geen verkrachting he. En als die ander niet doodgaat (en ik ben geen expert maar dat lijkt me niet de bedoeling) dan is het natuurlijk ook geen moord.

Ontopic: niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 18:32
Verwijderd
Citaat:
Over haar heen plassen terwijl je het oogcontact niet verliest lijkt me trouwens veel effectiever.
Hangt van 't meisje af. Of de jongen, natuurlijk. En ook van 't soort dominantie dat je wil overbrengen. Daarnaast moet de ander maar net willen blijven zitten - en moet je dus zelf ook iemand zijn die dat interessant vindt. Sommigen vinden dat saai of inefficiënt gedoe en gaan liever meteen voor de hand op de keel.

Maar we hadden 't niet over de effectiefste manier om dominantie te communiceren, ik vroeg me door jouw heftige 'belachelijk!' alleen af of ik een effectieve parallel kon trekken.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 19:13
Verwijderd
Citaat:
En als die ander niet doodgaat (en ik ben geen expert maar dat lijkt me niet de bedoeling) dan is het natuurlijk ook geen moord.
En het is geen verkrachting zolang je een condoom gebruikt!
Citaat:
Maar we hadden 't niet over de effectiefste manier om dominantie te communiceren, ik vroeg me door jouw heftige 'belachelijk!' alleen af of ik een effectieve parallel kon trekken.
Dat begreep ik.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 19:26
love-in-the-air
Citaat:
kots
Hahaaa naa apeerrrrrr
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 19:26
love-in-the-air
Citaat:
dat mag. maar de manier waarop is nogal bot. zo kun je mensen misschien onnodig kwetsen. zeg dan bijv....goh dat lijkt mij nou niets. dat klinkt wat vriendelijker...
Sorry
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 20:24
Verwijderd

Citaat:
Botte of kortzichtige reacties mogen best, moralistische censuur werkt (zoals we zien) alleen maar averechts. Neemt niet weg dat die reacties dom staan, natuurlijk, maar het is aan Patataap en love-in-the-air of ze dat belangrijk vinden.

Zolang OP naast het gekots ook andere feedback krijgt zie ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 21:45
Verwijderd
Citaat:
En het is geen verkrachting zolang je een condoom gebruikt!
Nee de voorwaarden voor geen verkrachting beschreef ik in de zin ervoor. Mijn redenering mbt moord zou eerder vergelijkbaar zijn met "het is geen verkrachting zo lang er niemand seks heeft".

Laatst gewijzigd op 18-12-2013 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Ik ken Reverend niet en was dus benieuwd naar zijn antwoord. Daarom wilde ik graag dat hij de vraag zou beantwoorden zoals ik 'm heb gesteld, en niet zoals jij 'm stelt, met je 'wow'.

Ah ja, natuurlijk. Nouja, 't had gekund.
Neem me niet kwalijk hoor, wist niet dat je kwaad werd. Ik stelde hem overigens geen vraag, maar jou. En dat mag toch? Ik vind jouw reactie nog steeds onbegrijpelijk gepikeerd, want mijns inziens was mijn reactie echt niet zo raar. Mag ik verder je voorstel betreffende mijn psyche beleefd afslaan? Ik heb overigens niet tegen mensen die het topic interessant en/of geil vinden. Vrijheid blijheid.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Neem me niet kwalijk hoor, wist niet dat je kwaad werd. Ik stelde hem overigens geen vraag, maar jou. En dat mag toch? Ik vind jouw reactie nog steeds onbegrijpelijk gepikeerd, want mijns inziens was mijn reactie echt niet zo raar. Mag ik verder je voorstel betreffende mijn psyche beleefd afslaan? Ik heb overigens niet tegen mensen die het topic interessant en/of geil vinden. Vrijheid blijheid.
Ik ben gepikeerd noch kwaad. Hooguit mild geďrriteerd als algemene levenshouding.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Ik ben gepikeerd noch kwaad. Hooguit mild geďrriteerd als algemene levenshouding.
Ok bedankt, dan weet ik dat.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 07:28
hookee
hookee is offline
Citaat:
Volgens die logica is vrijwillige seks ook hetzelfde als verkrachting.
Van een verkrachting gaan mensen niet dood, van verstikking wel, zelfs als dat vrijwillig gebeurt.
Citaat:
En wat te zeggen van mensen die Dexter kijken! Die associëren moord met vermaak! Wat een zieke beesten.
Iedereen doet maar wat 'ie leuk vindt maar mijn partner in een positie brengen waarin ze bijna dood gaat lijkt mij niks.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 07:43
Verwijderd
Citaat:
Van een verkrachting gaan mensen niet dood, van verstikking wel, zelfs als dat vrijwillig gebeurt.
Iedereen doet maar wat 'ie leuk vindt maar mijn partner in een positie brengen waarin ze bijna dood gaat lijkt mij niks.
Als het je niks lijkt hoef je het uiteraard niet te doen. Maar wie heeft het over doodgaan? Ga jij ook dood elke keer dat je je adem inhoudt onder de douche?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 08:18
hookee
hookee is offline
Citaat:
Als het je niks lijkt hoef je het uiteraard niet te doen. Maar wie heeft het over doodgaan? Ga jij ook dood elke keer dat je je adem inhoudt onder de douche?
Dat doe ik helemaal zelf en sinds ik m'n 4e levensjaar gepasseerd ben vind ik dat niet zo spannend meer...
Je weet zelf dat de spanning zit in het tot het uiterste gaan, anders is het niet opwindend (genoeg). Dus waarom doen mensen dit? Omdat ze de spanning van het doodgaan willen doorgaan (vlak voordat de partner je keel weer loslaat).
Of zou TS een G-spot in z'n keel hebben die alleen gestimuleerd wordt bij zuurstofgebrek?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 08:41
Verwijderd
omdat het geil is als je keel wordt dichtgeknepen omdat je dan slap wordt, sterretjes ziet en iemand macht over jou heeft en alle controle heeft. Er is geen seconde aan dat ik dan denk van oei wat spannend ik balanceer nu op het randje van de dood.
Als het goed is, is die partner ook geen moordlustige psycho maar iemand die zeer veel verantwoordelijkheid op zich heeft en alles scherp in de gaten moet houden en te allen tijde jouw veiligheid bewaakt (en dus op tijd loslaat) en uiteraard moet die persoon weten wat hij doet, dus zich van te voren hebben geďnformeerd.

Dit is dan ook niet iets wat je even zomaar met iedereen kan doen.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 09:39
Verwijderd
Citaat:
Dat doe ik helemaal zelf en sinds ik m'n 4e levensjaar gepasseerd ben vind ik dat niet zo spannend meer...
Je weet zelf dat de spanning zit in het tot het uiterste gaan, anders is het niet opwindend (genoeg). Dus waarom doen mensen dit? Omdat ze de spanning van het doodgaan willen doorgaan (vlak voordat de partner je keel weer loslaat).
Of zou TS een G-spot in z'n keel hebben die alleen gestimuleerd wordt bij zuurstofgebrek?
De spanning zit helemaal niet in 't tot het uiterste gaan. Waar haal je dat vandaan? De spanning zit 'm in de spanning. En mensen doen het omdat ze 't spannend vinden, hurr durr. Het gaat verder niet om werkelijk gevaar, dat is niet waar spanning om draait. Er is geen dramatische psychologische verklaring. Wat dit betreft is er geen fundamenteel verschil tussen een horrorfilm, een achtbaan, een bokswedstrijd en een seksueel machtspelletje: het zijn allemaal spannende dingen die gevaar simuleren maar niet gevaarlijk zijn.

Hoewel, de bokswedstrijd kan dat wel zijn. Mensen lopen geroutineerd botbreuken en hersenschuddingen op door boksen. Permanente schade komt ook regelmatig voor. En gek genoeg is dát algemeen geaccepteerd. Maar owee als je je chick graag bij 'r keel tegen de muur zet terwijl je haar zoent, dan ben je opeens een psychopaat en zij levensmoe volgens hookee de seksexpert. Ik vind dat gek.

Nogmaals: je hoeft 't niet zelf te doen. Je mag het zelfs heel dom of onaantrekkelijk vinden. Maar met 't luidkeels extrapoleren van andermans motivaties moet je wel uitkijken, want dat gaat niet meer over jouzelf.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 10:34
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar owee als je je chick graag bij 'r keel tegen de muur zet terwijl je haar zoent, dan ben je opeens een psychopaat en zij levensmoe volgens hookee de seksexpert.
Je draaft een beetje door...
Ik noem niemand een psychopaat, doe gewoon wat je lekker vindt. Ik vind 't niks, aan beide kanten. En dat zeg ik zonder het ooit geprobeerd te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 10:42
Verwijderd
Ik overdrijf een beetje, maar je hebt 't toch zelf voortdurend over moord en doodgaan?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 10:55
hookee
hookee is offline
Ik zei dat ik luchtwegen afsluiten associeër met een poging tot moord. Dat het als opwindend ervaren wordt in een vertrouwenssituatie kan ik me wel enigzins voorstellen maar dat verandert niets aan mijn eerste zin. Da's alles.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 11:01
Verwijderd
Maar moord heeft er dus weinig mee te maken. Als jij in een achtbaan gaat is dat toch ook geen poging tot een verkeersongeluk?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 13:05
hookee
hookee is offline
Citaat:
Maar moord heeft er dus weinig mee te maken. Als jij in een achtbaan gaat is dat toch ook geen poging tot een verkeersongeluk?
Ik denk als ik op straat ga vragen waar mensen aan denken als ik zeg: plastic zak over het hoofd heen trekken of de keel dichtknijpen, ze niet meteen antwoorden met: "opwindende sexspelletjes". Maar misschien is dat omdat openbaar over sex praten nog steeds een beetje taboe is.
En v.w.b. de vergelijking van de achtbaan; de spanning zit grotendeels in dat je eruit kan vallen (en dood gaat) daarom is het eng, spannend en opwindend, net als hard rijden. Ik ben van mening dat een goede achtbaan je continue laat denken dat het verkeerd afloopt. En toch zou niemand mij bij een soortgelijke vraag als hierboven antwoorden met "verkeersongeluk, gevaarlijk, dodelijk".
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 13:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Ik denk als ik op straat ga vragen waar mensen aan denken als ik zeg: plastic zak over het hoofd heen trekken of de keel dichtknijpen, ze niet meteen antwoorden met: "opwindende sexspelletjes". Maar misschien is dat omdat openbaar over sex praten nog steeds een beetje taboe is.
En v.w.b. de vergelijking van de achtbaan; de spanning zit grotendeels in dat je eruit kan vallen (en dood gaat) daarom is het eng, spannend en opwindend, net als hard rijden. Ik ben van mening dat een goede achtbaan je continue laat denken dat het verkeerd afloopt. En toch zou niemand mij bij een soortgelijke vraag als hierboven antwoorden met "verkeersongeluk, gevaarlijk, dodelijk".
:')

Ligt er ook een beetje aan hoe je het formuleert he. Als ik bijvoorbeeld 'in een wagen keihard naar beneden storten en meerdere keren over de kop gaan' zeg zul je niet snel aan entertainment denken. Als ik 'met een enorme snelheid uit een vliegtuig naar de grond storten' denk je misschien niet meteen aan parachutespringen. En als ik begin over 'tussen gevaarlijke dieren zoals moordlustige haaien zitten met een relatief kleine hoeveelheid zuurstof tot je beschikking' denk je misschien ook niet aan duiken. Maar hee, al deze dingen lijken hun risico's te hebben en toch is dat wel 'algemeen geaccepteerd'!

Verder zou ik overigens ook niet graag met een plastic zak in de weer gaan, maar het punt wat jij probeert te maken is redelijk triest wat mij betreft.
Oud 19-12-2013, 14:13
Pluis
Pluis is offline
het schijnt ook dat mensen makkelijker klaarkomen als ze hun adem inhouden. Dat draagt dan ook nog wel bij aan het pplezier.
Oud 19-12-2013, 14:49
hookee
hookee is offline
Citaat:
..maar het punt wat jij probeert te maken is redelijk triest wat mij betreft.
Welk punt bedoel je precies? Dat ik iets associeër met een daad van moord?
Als dat al triest is vind ik dat best triest.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2013, 20:40
Verwijderd
Citaat:
het schijnt ook dat mensen makkelijker klaarkomen als ze hun adem inhouden. Dat draagt dan ook nog wel bij aan het pplezier.
Adem inhouden helpt ook als je last hebt van paruresis. Maar dit terzijde.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten