Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2014, 21:34
Verwijderd
Hoi,
Ik ben een jongen van 14. Ik ben verliefd op een meisje in mijn klas. Alleen... Ik ben nogal verlegen...
Elke keer als zij wat tegen mij zegt, dan reageer ik weer heel kort en vaag. En soms zelfs heel ongeïnteresseerd terwijl ik juist wel geïnteresseerd wil zijn. Ik snap er niks van. Ik verpest het echt iedere keer.
Ze weet trouwens dat ik haar leuk vind, en ze vind mij geloof ik ook wel aardig. Ik wil haar dus een keer mee uit vragen om haar beter te leren kennen. Maar omdat ik zo verlegen ben, en mezelf zo voor schut zet bij haar, gaat dat nogal lastig...

Heeft iemand tips voor deze dingen. Dat zou waarschijnlijk heel erg helpen.

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2014, 21:36
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Vraag haar nummer via een vriendin van dr! En ga dan beetje praten met haar. Dan leer je haar wel kennen en dan wordt je vanzelf wel minder verlegen!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:37
Barca1
Barca1 is offline
Heb je haar nummer? Je kan haar altijd via WhatsApp of zoiets uitvragen? Het uitvragen heb je heel veel oplossingen voor.

Tegen die verlegenheid weet ik niet echt wat je kan doen. Maar ben je verlegen omdat er meer mensen omheen zijn? Of echt puur het praten tegen haar?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:40
Verwijderd
Ik ben sowieso al verlegen. Maar bij haar is het alleen maar erger... Haar nummer heb ik. Het punt is dat ik whatsapp wel beter met haar kan praten, maar in het echt niet. En alleen via whatsapp praten komt nogal laf over
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:44
Verwijderd
En is uitvragen eigenlijk niet raar als ik niet eens normaal kan antwoorden enzo. Dat vind ze bast super vreemd
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:44
Barca1
Barca1 is offline
Dat hoeft niet per se laf te zijn? Je kan haar daar makkelijk uitvragen. Anders spreek je op een plek af, waar je je zelfverzekerd voelt? Misschien dat dat helpt?

En anders kleine gesprekjes in het echt? Of samen huiswerk maken? Heb je altijd een onderwerp waarop je terug kan vallen, als je het even niet meer weet.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:46
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
En is uitvragen eigenlijk niet raar als ik niet eens normaal kan antwoorden enzo. Dat vind ze bast super vreemd
Nu twijfel je aan jezelf, maar wat heb je te verliezen? Ik kan je als advies geven, dat je het beter gewoon kan vragen. Of op whatsapp of echt, maakt niet uit, maar vraag het.

Ik kan uit eigen ervaring vertellen, dat je later spijt krijgt als je het niet doet. En je hebt niks te verliezen. Zegt ze nee, heb je het in ieder geval geprobeerd en krijg je later geen spijt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:53
Verwijderd
Heel erg bedankt voor je tips. Je hebt gelijk. Ik kan haar beter gewoon vragen. Er kan inderdaad bijna niks gebeuren. Maar ik ben vooral bang dat ze het dan aan iedereen door gaat vertellen. En als ze dat doet terwijl ze nee heeft gezegd. Is dat Nogal gênant.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 21:56
Barca1
Barca1 is offline
Als ze het door vertelt, zegt dat meer over haar, dan over jou. Maar je hebt het dan wel geprobeerd. Maar waarom zou ze t door vertellen? Het is toch alleen maar leuk/speciaal als iemand je uit vraagt?

Ik zou me nergens zorgen om maken. Hoe je haar misschien kan uit vragen: dat je bijvoorbeeld 2 kaartjes voor de film hebt, maar dat je nog iemand zoekt, of dat zij mee wilt? Dan heb je niet het date-date idee, wat het voor haar misschien makkelijker maakt om ja te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:04
Verwijderd
Oké. Heel erg bedankt voor je reactie. Je hebt me overtuigd, bedankt. Ik ga haar binnenkort wel vragen.
Dat bios idee os wel goed, maar ik doe liever iets waarbij ik meer met haar kan praten ofzo zodat dat misschien minder gênant wordt en zodat ik haar beter leer kennen.
En als ik nou zeg dat dat is waarom ik haar uitvraag, Werkt dat? Of niet?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:09
Barca1
Barca1 is offline
Je kan het ook nu doen he! Nu voel je je zeker, morgen misschien niet meer. En je stelt het niet uit, waardoor je niet hoeft te stressen.

Maar opzich kan dat een goede reden zijn. En op een date kan je ook zien of het klikt. Je kan ook eventueel samen beslissen wat een leuke date zou kunnen zijn. Weet niet wat haar interesses zijn? Maar dat je daar een beetje op inspeelt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:18
Verwijderd
Samen beslissen was sowieso al wel mijn plan. Maar nu is het al zo laat. Ze slaapt waarschijnlijk al.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:20
Barca1
Barca1 is offline
Je kan haar altijd nu aanspreken? Zoiets als: Hee, ben je nog wakker?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:24
Verwijderd
O ja, goeie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:25
Barca1
Barca1 is offline
Als ze reageert kan je het vragen en anders altijd morgen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:30
Verwijderd
Ze reageert!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:32
Barca1
Barca1 is offline
Goed zo! En nu al je moed verzamelen en doen wat je moet doen! Succes!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:53
Verwijderd
Gedaan. Maar ze zei nee. Jmmr....
Ze vond het wel goed dat ik het probeerde maarja..
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:55
Barca1
Barca1 is offline
Heeft ze wel gezegd waarom ze nee zei?

Jammer man.. Maar je hebt het geprobeerd. Daar gaat het om.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 22:58
Verwijderd
'Vind wel goed dat je probeert, alleen ben niet verliefd op je ofzo dus sorry'
Dat stuurde ze

Maar Ja, idd. Daar ben ik wel blij om. Heel erg bedankt voor je hulp
Met citaat reageren
Oud 27-06-2014, 23:02
Barca1
Barca1 is offline
Je hebt helaas niet veel aan m'n hulp gehad vrees ik. Maar je weet nu wel waar je aan toe bent.

Je bent nog jong, je vindt wel een leuk meisje!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 08:12
Verwijderd
Ja hopelijk wel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 15:03
sebastiaan133
sebastiaan133 is offline
Nu komen de ongemakkelijke situaties als je elkaar tegen komt.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 15:39
Verwijderd
Dat waren ze al
Met citaat reageren
Oud 28-06-2014, 17:00
Verwijderd
Dapper Volgende keer beter. Nu zal het ook wat makkelijker gaan in het vervolg. Ongemakkelijk wordt het alleen als jij het ongemakkelijk laat worden, dus negeer die smileydwaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-06-2014, 18:00
Verwijderd
Haha! Bedankt! Ik den idd dat het wel makkelijker zal gaan de volgende keer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten