Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2013, 16:31
Britse_Anoniem
Britse_Anoniem is offline
Heei,

Ik kreeg vandaag random shag van een klasgenoot omdat ik zwaar deprissief ben. En ik heb ook wat Malboro Light liggen. (en 4 pak Meharis) Ik vroeg me af wat beter voor je is kwa zwaarte en nicotine.

groetjes Britse_Anoniem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2013, 16:36
Verwijderd
Beter? Geen van beide. Je gaat aan allebei kapot.

In principe zou je kunnen denken dat je beter af bent met Light, maar dat is vaak flauwekul gebleken omdat mensen meer gaan roken omdat het minder zwaar is en omdat mensen altijd dat gevoel blijven hebben dat ze 'gezond/er' bezig zijn als er maar Light op staat. Maar ik denk wel dat het in de verste verte wel 'minder erg' is dan shaggies roken.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 17:08
Verwijderd
Citaat:
Late reactie, maar tis me vriendin. IK rook sws niet maar ze komt niet ver aangezien jullie tips x
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 18:52
Britse_Anoniem
Die vriendin is niet ver gekomen. Maarja. Ik denk toch dat de verleiding te groot is ;p
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 18:52
Britse_Anoniem
voor mij
Met citaat reageren
Oud 16-12-2013, 23:39
Patataap
Patataap is offline
Meharis sigaren?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 00:17
Prospect
Prospect is offline
Wat Mutant al zegt: Het is allebei slecht.

Als je rookt en je zorgen maakt of shag of sigaretten gezonder voor je zijn, kun je misschien maar beter helemaal stoppen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2013, 11:05
Verwijderd
Als je depressief bent gaat roken niet helpen, je kan beter hulp zoeken.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 21:21
danny1997
danny1997 is offline
hoeveel heb je te besteden shag rokers vind meestal sigaretten te duur
Met citaat reageren
Oud 22-01-2014, 22:22
Verwijderd
Je rookt geen shag omdat het zoveel goedkoper is, de smaak van shag is nu eenmaal voller en sterker. Het is maar wat je dunkt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2014, 15:03
Prospect
Prospect is offline
Citaat:
Je rookt geen shag omdat het zoveel goedkoper is.
Voor veel mensen die overstappen van sigaretten op shag is dit wel zo, heb zelf ook een tijd shag gerookt en scheelt veel geld inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 13:13
TheHunter
TheHunter is offline
het is allemaal teringtroep
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 20:42
Verwijderd
Citaat:
Je rookt geen shag omdat het zoveel goedkoper is, de smaak van shag is nu eenmaal voller en sterker. Het is maar wat je dunkt.
Eh, veel mensen, waaronder ik, roken shag omdat het goedkoper is.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2014, 21:08
Verwijderd
Citaat:
Eh, veel mensen, waaronder ik, roken shag omdat het goedkoper is.
Mensen die ik ken doen het weer voor de smaak. Kan je ze net zo goed schieten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 21:04
danny1997
danny1997 is offline
@koningcarl geschoten sigaretten smaakt anders en kost veel tijd als jij ergens buiten bent kun je nooit schieten. met shag kun je altijd vouwen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 21:20
Verwijderd
Smaak moet je aan wennen natuurlijk. En tijd tjah, als je het een beetje kan heb je makkelijk tien peuken in 5 minuten. Daarnaast kan je ook wat tabak in een leeg shag pakje doen, voor als je peuken op zijn. Fantasie in de vrije loop laten wordt dat genoemd.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2014, 22:26
DAH
DAH is offline
Mijn vader rookt shag, maar volgens mij toch vooral om zijn verslaving zo goedkoop mogelijk te maken. Een paar jaar geleden rookte hij nog Camel (of hoe de sigaretten met een kameel heten).
Oud 28-01-2014, 00:04
huntingyade
huntingyade is offline
Citaat:
Mijn vader rookt shag, maar volgens mij toch vooral om zijn verslaving zo goedkoop mogelijk te maken. Een paar jaar geleden rookte hij nog Camel (of hoe de sigaretten met een kameel heten).
op de pakjes van camel staat eigenlijk geen kameel maar een dromedaris

en over zelf heb/zie ik eigenlijk altijd wel dat de peuken niet helemaal goed gevuld zijn bij het zelf schieten. dat probleem heb ik een stuk minder met gewone shag en zelf draaien. en zelf had ik ook altijd het probleem dat die bussen tabak redelijk snel uitdroogde terwijl ik toch redelijk veel rook.
Oud 28-01-2014, 02:57
Verwijderd
Citaat:
@koningcarl geschoten sigaretten smaakt anders en kost veel tijd als jij ergens buiten bent kun je nooit schieten. met shag kun je altijd vouwen
Turlijk wel, kloten als een malloot en vooral je pot niet open op de grond laten vallen
Maar als je zelfklik rookt, dan bereid je je normaal gezien ook gewoon voor. Als ik een weekend ging larpen, uurtje bezig met er zo'n 200 voor te bereiden.
Citaat:
op de pakjes van camel staat eigenlijk geen kameel maar een dromedaris

en over zelf heb/zie ik eigenlijk altijd wel dat de peuken niet helemaal goed gevuld zijn bij het zelf schieten. dat probleem heb ik een stuk minder met gewone shag en zelf draaien. en zelf had ik ook altijd het probleem dat die bussen tabak redelijk snel uitdroogde terwijl ik toch redelijk veel rook.
Kwestie van oefenen. Draaien met vloei moet je ook leren.

En dromedaris en kameel hebben een gedeelde vertaling. Engels maakt geen onderscheid.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 08:26
Verwijderd
Citaat:
en zelf had ik ook altijd het probleem dat die bussen tabak redelijk snel uitdroogde terwijl ik toch redelijk veel rook.
Daar zijn een aantal dingen voor, Bv een tabaksteentje. Paar druppels water overheen en bij je tabak leggen, dan schijnt het 'nat' te blijven.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 08:50
Verwijderd
Ik heb overigens nog nooit een bus uitgedroogde tabak gehad. En ik deed er 1.5 week tot 2 weken mee. Wel dat ik onbruikbaar gruis overhield en dat kiepte ik bij elkaar, maar dat was niet wat vochtiger te krijgen om beter te kunnen schieten.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2014, 15:35
vivianvaals
vivianvaals is offline
In ieder geval sigarette of shag zonder troepzooi er in. Zonder additieven dus, that's how I roll.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 15:43
nikooo
nikooo is offline
Sigaretten zijn gezonder dan Shag want er zit een filter voor
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 19:05
Prospect
Prospect is offline
Die filter doet niet zo veel volgens mij, behalve zorgen dat je geen shag in je mond krijgt
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 19:13
nikooo
nikooo is offline
Nee dat is niet waar, de filter zorgt ervoor dat de schadelijke stoffen worden verminderd en blijven in het filter zitten. Vandaar heet het ook een filter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2014, 20:44
Prospect
Prospect is offline
Maar uiteindelijk neem je van een sigaret diepere hijsen dan van shag omdat het lichter rookt, dus dat maakt het niet minder schadelijk
Met citaat reageren
Oud 20-04-2014, 22:42
nikooo
nikooo is offline
Tssja daar kan ik niet tegen op
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten