Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-04-2014, 21:13
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
Hallo, ik wil de VEVA gaan volgen maar daarvoor moet ik een Sport Medisch Advies keuring hebben. wat moet je allemaal kunnen om die te krijgen? dan weet ik dat ik er in ieder geval genoeg doe.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2014, 09:26
Martiño
Martiño is offline
Een SMA kun je krijgen van een sportarts.
Het is geen toets of examen, het gaat niet om wat je kunt, maar hoe je lichaam er voor staat. Er worden een aantal medische onderzoeken gedaan dat te beoordelen (er wordt gekeken naar zaken als conditie, gewicht, bewegingsstelsel, hartfunctie, zicht, gehoor, of je chronische ziektes hebt, etc.). Alle resultaten samen worden meegenomen in een advies of je fysiek geschikt bent voor Defensie.

Je conditie moet dus op orde zijn, je moet geen overgewicht hebben. Daar zou je iets aan kunnen doen, maar waarschijnlijk zijn je conditie en gewicht al in orde als je je voor Defensie wil aanmelden (en anders heb je nog maar kort de tijd hier iets aan te doen), maar aan andere dingen kun je maar weinig doen, en dat is ook niet de bedoeling van die keuring.

Zorg gewoon dat je fit bent op de dag van de keuring, en maak je er niet al te druk om.
Oud 19-04-2014, 14:05
Skirmisher101
Skirmisher101 is offline
ok
Met citaat reageren
Oud 19-04-2014, 20:34
BueBerry
BueBerry is offline
Ik doe zelf de VeVa opleiding, ik heb de SMA al gehad. Je hoeft er zelf niet veel van te verwachten.
Ze kijken naar de volgende punten:
-Gewrichten
-Medisch dossier
-hartfilmpje (in rust en met inspanning)
-Je ogen
-Urineonderzoek.

O, bijna vergeten. De SMA is pas na je intake gesprek en pas als je zeker weet dat je toegelaten bent.

Regels voor berichten