Hallo,
Ik woon in België en moet binnenkort een beslissende studiekeuze maken naar het hoger toe. De keuze voor mij is extreem moeilijk, ik heb al gedacht aan toerisme, dierenzorg en interieurvormgeving. Uiteindelijk heb ik beslist deze 3 richtingen niet te kiezen.
Het liefst zou ik iets met talen doen, en dan specifiek Scandinavische talen. Maar mijn punten zijn volgens mij echt niet goed genoeg voor een universitaire richting. Ik haal eind de 60, begin de 70 voor zowel Frans, Engels als Duits. Alle talen spreken gaan wel goed, iedereen vertelt steeds dat ik goed accenten kan leggen. Mijn economie is een ander hoofdvak momenteel en dit ligt me echt niet en zou me daar liefst niet meer zo op moeten concentreren volgend jaar, zeker geen boekhouden.
In België kun je van Scandinavische talen zweeds Combineren met Nederlands, Frans, Engels of Duits. Deze richting is dan taal-en letterkunde. Anders is het enkel mogelijk om toegepaste taalkunde te volgens waar je in de HU Brussel de mogelijkheid om vanaf het 3de jaar de keuzevakken: inleiding tot het Zweeds en inleiding tot het Deens te volgen. Daarna kun je een master vertalen of tolken doen waar er een hoofdvak Deens vertalen is en als keuze vakken: Deens 2 en zweeds 2. Deze master kun je ook na de professionele bachelor office management doen (hogeschool niveau), weliswaar met een schakelaar. Dus ik weet het nu echt niet meet, direct beginnen met 1 van die richtingen, eerst office maar dan eigenlijk 3 jaar niet doen wat ik echt wil (maar wel zekerheid) of zoeken naar iets heel anders...
Ik hoop dat jullie mijn lange uitleg even willen lezen hebben. Hopelijk hebben enkelen tips of ervaringen over deze of andere richtingen die jullie zouden aanraden voor mij.
X
Koba
|