![]() |
|
![]() |
Hallo iedereen,
Zoals jullie misschien weten is de overheid bezig om de studiefinanciering om te buigen naar een sociaal leenstelsel. Mensen die nu studeren of komend jaar gaan studeren krijgen gewoon studiefinanciering (€ 100 thuiswonend en € 279 uitwonend). Vanaf 2015/2016 is dit wanneer alles doorgaat verleden tijd. Hierdoor moet jij (of je ouders) alles zelf gaan betalen. Voor mij reden om te kijken of jullie hierdoor nog steeds gaan studeren...of juist niet. Zijn jullie b.v. van plan meer te gaan werken? Om dit te kunnen onderzoeken heb ik een korte enquête (2-3 minuten) opgesteld. Deze enquête is bedoeld voor mensen uit HAVO 4/5 en VWO 5/6 De enquête kun je vinden via: http://www.thesistools.com/web/?id=411370 Omdat er natuurlijk ook iets tegenover moet staan, worden er 10 bioscoopkaarten verloot (5x2). Mochten jullie meer willen weten over de enquête of andere vragen hebben over het leenstelsel, reageer dan hieronder. Alvast bedankt voor jullie hulp ! ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh, er is een duidelijke correlatie (niet noodzakelijk causaliteit) tussen relatieve aantallen hoogopgeleiden en de welvaart in een land, ik ben daarom wel voorstander van studeren stimuleren en zo min mogelijk barrières opwerpen. Dus je hoeft mij niet te overtuigen. Maar dat laat onverlet dat ik benieuwd ben naar de precieze gevolgen.
Overigens heb ik zelf in mijn studententijd erg veel gewerkt, ik vind het altijd vreemd dat mensen beweren dat ze zonder vadertje staat nooit zouden hebben kunnen studeren. In het ergste geval doe je wat langer over je studie omdat je tijd in werk moet steken om alles te kunnen betalen. Zoals in mijn eerste alinea staat, ben ik daar niet per se een voorstander van, maar dat laat onverlet dat het gewoon een mogelijkheid is en dat het vreemd is om te doen alsof de enige optie criminaliteit of metaalbewerking zou zijn. |
![]() |
|
ik had naast school 2 partime baantjes (4 totaal 2 per keer) maar mijn relatieve levensonderhoud was vrij duur ten opzichte van iemand die steun geniet van de ouders, dat kwam ook doordat in het jaar daarvoor o.a mijn vader was overleden en gevolgen daarvan, ik heb dat echter wel kunnen doen, echter het probleem was dat ik niet kon bijlenen zo lang die aanvullende beurs in behandeling was maar die was telkens maar in behandeling omdat mijn moeder leeft maar al sind ik 4 ben uit beeld is, dat betekende erg kleine marges te klein vaak om o.a. de boeken te betalen of om problemen met collegegeld of verplichte uitjes te veroorzaken.
Het moet gewoon goed georganiseerd zijn, ik vind niet dat de studiefinancieringsbedragen perse te veel of te weinig zijn ik hoop alleen dat ze wat minder uitgaan van gezinnen als ze dan op een volledige lening overstappen, en hopelijk schelden ze bij slagen nog steeds een deel kwijt das toch een soort mentaal extratje w.m.b.
Laatst gewijzigd op 14-05-2014 om 19:52. |
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor jullie reacties.
Vandaag ga ik waarschijnlijk over de 1000 enquêtes heen. Ver boven verwachting! Ik wil diegene die via dit forum naar de enquête zijn gegaan erg bedanken. Alle resultaten die binnenkomen t/m zaterdag worden nog meegenomen in de resultaten, dus mocht je de enquête nog niet ingevuld hebben, gelieve dan even 3 minuten hiervoor te nemen. Thanks! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|