Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2014, 11:31
Verwijderd
Beste forumleden,

Ik heb een probleem, ik heb sinds vorig jaar Oktober tot dit jaar Januari in de psychiatrie gezeten. Ik ben vervroegd eruit met RM en de afspraak om iedere 3 weken terug te komen voor een gesprek met mijn behandelaar. Niks verkeerds aan zou je zo zeggen, maar ik moet iedere maand 150 euro aan ziektekosten betalen. Om dit te kunnen betalen moet er geld binnenkomen en dus ben ik gaan werken op oproepbasis en heb iedere week mijn beschikbaarheid kunnen invullen, dus kon ik ook gewoon naar mijn behandelaar gaan. Er kwam te weinig geld binnen en dus heb ik bijstand aangevraagd bij het UWV, met de sollicitatieplicht dat ik elke baan moet aannemen. Nu is er een fulltime vacature vrijgekomen voor 40 uur/ week van 8 tot 5 en ik wil deze aannemen omdat er dan geen geldzorgen meer zijn en ik niet afhankelijk hoef te zijn van het UWV, maar ik kan dan wel niet meer naar mijn behandelaar gaan of een intakegesprek van de studie die ik dit jaar wil gaan volgen.
Ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Heeft iemand hetzelfde al eens meegemaakt.

Met vriendelijke groet,

Laatst gewijzigd op 16-05-2014 om 16:31.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2014, 12:00
Verwijderd
Ook bij 8 tot 5 banen kun je gewoon af en toe vrij nemen. Denk je dat andere mensen nooit naar bijvoorbeeld de tandarts moeten? Nu snap ik heus wel dat jouw voorbeeld wat vaker is dan dat mensen naar de tandarts gaan, maar toch. Geef het anders eens eerlijk aan op je potentiële werk, wellicht willen ze wel meewerken aan een oplossing die voor iedereen handig is. En overleg met je behandelaar of daar iets mogelijk is? Ik noem maar iets, in de weken dat dit speelt werk je van 8 tot 18 uur op vier dagen van de week, en de vijfde dag werk je maar een halve dag zodat je per saldo je 40 uur haalt en je toch naar je behandelaar kan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2014, 16:29
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Waarommoet je 150 e per maand betalen?
Oud 12-05-2014, 19:31
Pluis
Pluis is offline
Je hebt gewoon recht op verlof voor medische behandelingen. En eens in de 3 weken een middagje weg zijn lijkt me ook geen drama. Ik heb zelf ook een hele tijd bij een psycholoog gelopen en ik plande het dan gewoon aan het einde van de middag. Ik moest dan ietsje eerder weg van m'n werk, maar verder maakte dat niks uit.
Oud 18-05-2014, 23:27
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Je moet bij je behandelaar vragen/eisen voor maatschappelijk hulpverlener, om passend werk te vinden.
Baantje voor 40 uur per week, vanuit een RM-4maanden psychiatrie, is een doom-scenario.
Klein beginnen en in stapjes opbouwen.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2014, 11:39
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Nee esclepios, iemand vertellen dat hij dat niet kan, dát is herstelondermijning. Als hij zich daar goed bij voelt moet hij dat doen. Maar hij moet het niet doen omdat het zou moeten als hij denkt dat t niet kan.
Reageren

Regels voor berichten