Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2014, 23:39
Anoniempjexx
Anoniempjexx is offline
Heey ik ben een meisje van 13 bij mijn vader werkt een jongen en ik vind hem heel knap en leuk en lief enz. Haha maar het probleem is dat hij iets van 17, 18 ofzo is dus best wel een groot leeftijdsverschil! Hoe denken jullie hier over??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-05-2014, 00:37
Skizzz
Skizzz is offline
leeftijdsverschil zegt niets, lijkt alleen veel omdat jij nog zojong bent,

maar het valt wel mee hoor
(het is handig als je precies weet hoe oud hij is )
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 08:58
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Leeftijdsverschil is lastig omdat mensen in andere fases van hun leven kunnen zitten, wat het soms lastig maakt. Waar de ene nog een week schoolvakantie heeft maar de andere gewone 40 uur werkweek draait is vervelend. Als 1 om middernacht thuis moet zijn, maar de ander mag tot 4 uur op stap. De ene moet een bijbaan, de ander krijgt nog alles betaald.

Met een groter leeftijdsverschil krijg je veel van zulke dingen; die een relatie bemoeilijken.
Maar afgezien van dat, kan het prima. Ga na dat heel veel vroeger er vrijwel geen leeftijd was; mensen hielden het gewoon niet zo goed bij. De natuur checked niet hoevaak je om de zon bent heen gegaan. Ik zie leeftijdsverschillen van 10 jaar (soms zelfs nog wat meer) en dan heb ik het over 17 - 27 en niet over 90 en 80 (hoewel die wellicht ook ooit als 17 en 27 zijn begonnen).

Het kan soms lastig zijn om een wat diepere relatie op te bouwen. Maar ik heb meisjes ontmoet die best wel wat jonger waren dan ik en dat geen van ons tweeen er moeite mee had.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2014, 14:20
Volk
Volk is offline
Het hangt heel erg van de personen af. De en 17/18-jarige is de andere niet. Op mijn 18de had ik een eigen woning, studeerde ik, had ik werk en reisde ik de wereld rond. Dan heb je niks aan iemand van 13 die net de basisschool heeft verlaten, die stond zo ver van mijn levensfase af en kon er nog onmogelijk in meedraaien.

Aan de andere kant ken ik een stel dat dit jaar 10 jaar samen is en ze gaan dit jaar ook trouwen, ze zijn nu 23 en 27. Maar hij was dus nog echt een jochie op zijn 17de en had ook niet in mijn leven gepast toen ik die leeftijd had. Levensfases zeggen meer dan leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 09:07
XLDVX
XLDVX is offline
Leeftijdsverschil zegt inderdaad niks. Ik ben zelf nu 15, maar heb een vriend gehad van 20 waarmee ik gewoon in dezelfde levensfase zat. Terwijl ik met mijn andere ex maar 2 jaar verschil had, en daar merkte je toch wel echt een verschil.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2014, 15:00
Verwijderd
Het hangt inderdaad meer van de levensfase dan van het leeftijdsverschil af. De ene is op zijn 18de volwassener dan de ander. Daarom zou iemand die op zijn 18de wel heel volwassen is, niet passen bij iemand die14/15 is en nog kinderachtig is. Zelf heb ik een vriendje van 20 en ben ik 17, en wij merken niets van het leefijdsverschil.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten