Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2014, 11:20
Demithy
Demithy is offline
Hey! Ik zit dus met een 'probleem'. Het is niet zomaar iets maar er zijn meerder meisjes die dit vast ook hebben. Niet weten of je op vrouwen of mannen valt..ik ben zelf een meisje (puber). De laatste maanden ben ik dus echt niet meer geïntresseerd in mannen en dus wel echt op vrouwen (meisjes..hoe je het maar wilt noemen) ik kan er niks aan doen. Voornamelijk zijn het dan wel vrouwen; dan heb je z'n moment van 'wow zij is mooi'.

Maar nu dus mijn probleem..het kan wezen dat ik in een fase zit. Wat veel pubers hebben. Of ik ben toch wel homosexueel. Ik ben niet bang om uit de kast te komen maar ben wel bang dat als ik uit de kast kom ik later weer op mannen val. Wat dus het probleem is is dat als je uit de kast komt je een bepaalde 'reputatie' hebt en mensen je zo gaan zien en accepteren.

Daarnaast wil ik er wel met iemand over praten die dit heeft meegemaakt (ik ken iemand) alleen ik denk niet dat het zo veel helpt aangezien je alleen zelf kunt ontdekken op wat je valt. Waar ik ook bang voor ben..ik voel iets voor die gene. Ik kan wel 50 situaties opnoemen waarvan ik denk dat ze sowieso ook over mij fantaseerd. Dit ga ik niet doen aangezien het ook privé is. Waar het allemaal op slaat is dat ze heel open is over haar leven kwa homoseksualiteit en ze vaak naar me kijkt als ze denkt dat ik niet kijk. Heb ik dat door kijkt ze snel weg. Allemaal zulke dingetjes. Wat natuurlijk niet kan want ze is ouder.

Ik zit dus wel met iets..ik weet me gewoon geen raad. Zou ik m'n moed verzamelen en naar haar toe gaan om te praten of wachten totdat ik klaar ben met puberen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2014, 11:36
Elin3
Elin3 is offline
Het is me niet helemaal duidelijk wat je met deze andere persoon wil bespreken/ met welk doel je met haar wil praten...

Maar wat jij zegt over het mooi-vinden van andere vrouwen, dat is niet een teken dat je op vrouwen valt. Mooi vinden kan gewoon algemeen en zelfs iemand van hetzelfde geslacht aantrekkelijk vinden kan prima als hetero. Pas wanneer je echt gevoelens (verliefdheid, verlangen) gaat ontwikkelen voor iemand van zelfde geslacht is het aannemelijk dat je bi- of homoseksueel bent.
Oud 18-05-2014, 11:51
Demithy
Demithy is offline
Ik heb heel lang zitten praten met een jongen hierover. Hij is zeer betrouwbaar en al 20. Zijn mening was dat je het best bij haar aan kan kloppen aangezien ze mij kan helpen en tips geven..wat de gevolgen zijn & noem maar op. Zelf was ik dit niet van plan maar misschien was het wel een goed idee? Wat vind jij van dit idee dan?

Daarnaast voel ik me wel aangetrokken tot vrouwen de laatste tijd. Ga ze meer benadrukken op uiterlijk en ga dan ook denken wow met haar wil ik wel iets. Zulke kleine dingetjes.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 17:23
Verwijderd
Je hoeft ook niet uit de kast te komen, hoor. Je kunt toch gewoon weleens laten vallen dat je een langslopend meisje mooi vindt, bijvoorbeeld, en als iemand op een gegeven moment vraagt of je op vrouwen valt, zeg je gewoon 'weet ik nog niet, misschien'?
Met citaat reageren
Oud 18-05-2014, 17:29
Verwijderd
Oh, en verder klinkt dat meisje wel geschikt, ja.

Juist ook omdat je haar leuk vindt - dan is 't handig als ze weet dat je misschien ook wel op vrouwen valt. Daar hoef je verder niet voor uit de kast te komen, je kan gewoon eens vragen naar haar ervaringen en dan zeggen dat je zelf ook weleens twijfelt. Mocht ze je ook leuk vinden dan leidt dat vanzelf naar meer, en zo niet dan blijft het bij advies. Ook niet verkeerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten