Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2014, 13:30
murtun
Beste iedereen,

Mijn zus is met een opdracht voor school bezig. Voor deze opdracht heeft ze een grafiek nodig over de bevolkingsgroei van China tussen 1950 en 2010. Ze kan deze grafiek helaas nergens vinden, ze heeft al een paar uur op internet gezocht maar het wil haar maar niet lukken.

Ze kan zich herinneren dat ze vroeger een site gebruikte waarop je land,tijd en andere criteria invoerde. De site kwam dan vervolgens met de grafiek die je wilde hebben, deze site kan ze helaas ook niet meer vinden.

Mijn vraag is dus:

Weet iemand waar ik deze grafiek of deze website kan vinden?

Ik en (vooral) mijn zus zouden je dan erg dankbaar zijn!

Bvd,

Maarten Knoops
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2014, 13:32
Tochjo
Tochjo is offline
Gegevens staan hier en een kant-en-klare grafiek vind je hier. Of je maakt zelf met de gegevens en met Excel iets mooiers.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2014, 13:52
Fem112
Super bedankt, hij was echt bruikbaar. Maar een vraag: Hoe kom je op die site?
Ik kon het natuurlijk wel vinden omdat je de link gestuurd had maar ik zag dat het via wikipedia was en ik vroeg me af hoe je dat gevonden hebt?
Want hoe ik ook zoek op wikipedia, ik kom nergens op demografische gegevens van China terecht. Alleen op informatie over China. Is handig om te weten als ik een volgende keer zoiets nodig heb.
Alvast bedankt!
Groetjes Femke
(de zus van maarten)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2014, 16:16
Tochjo
Tochjo is offline
De Engelstalige Wikipedia is vaak uitgebreider. Het helpt dus daar ook eens te kijken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2014, 23:57
Scirocco
Scirocco is offline
Over het algemeen kun je ook veel beter de Engelstalige Wikpedia gebruiken.
De teksten zijn vaak beter geschreven, hebben minder fouten, er wordt beter gecontroleerd enzovoort. Ook zijn er gewoon meer artikelen.
Echter blijft Wikipedia riskant om te gebruiken in grotere onderzoeken, je kunt dan beter kijken weer naar de bron waar de informatie uit Wikipedia vandaan komt.
Reageren

Regels voor berichten