Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Afvallen is ook niet iets wat je zomaar doet en niet iedereen kan even snel/gemakkelijk afvallen. ot: Tenzij je een drastisch overgewicht hebt zou ik me helemaal negens zorgen om maken! Er zijn genoeg mensen met een paar kilo meer. En daarbij zeggen ze dat jongens over het algemeen helemaal niet van een botjesfiguur houden, liever iets te dik dan iets te dun ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarbij vindt ik dat er echt ontzettend raar gereageerd wordt op deze post. De ts geeft aan dat ze al heeft geprobeerd af te vallen maar dat dat niet lukt. Reacties als gewoon afvallen lijken me dan ook niet echt gepast. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Misschien moet ze wat beter haar best doen of beter geïnformeerd raken. Zo moeilijk is afvallen niet. Als haar probleem is dat ze zichzelf te dik vindt, is afvallen de oplossing. Ik snap niet wat daar niet aan gepast is. Probeer een aantal kleine dingen in je eetpatroon aan te passen (geen suikerhoudende dranken maar ook geen light/diet dranken meer bijvoorbeeld) en zoek een sport die je leuk vindt.
Daarnaast is ze zo te lezen veel te veel bezig met wat andere mensen misschien eventueel over haar denken. Leer relativeren. Deze twee adviezen/oplossingen bijten elkaar niet, ze zijn niet tegenstrijdig of zo. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb geen idee hoe 'dik' jij bent. Dit 'dik' zijn kan ergens in je hoofd zitten. Bijvoorbeeld: "Bijna niemand vind je dik (uitgezonderd een paar freaks), maar jij vindt dit wel van jezelf". Dan zit dit 'Dik' zijn eerder in je hoofd, dan dat jij werkelijk ook dik bent. Je kan natuurlijk ook 150 kg ofzo wegen. Dan ben je (objectief bezien) wel dik ja. Hierbij moet echter ook gekeken worden naar je lichaamsbouw (lengte, postuur, etc)... Dik' zijn ligt alvast heel gevoelig (zeker bij vrouwen). Ieder mens kijkt er ook wat anders naar. Ik vind dat een beetje 'Dik' zijn, helemaal niet erg is. Ergens een klein vetrolletje of een dik achterwerk. Wist je dat in Afrika, de negerinnen zoveel mogelijk een groot (dik) achterwerk proberen te verkrijgen Daar staat dat (= status symbool). Omdat het een dik achterwerk ergens duidt op vruchtbaarheid (= een groot bekken). Bij ons (in het westen) spelen er andere schoonheidsidealen. Vaak op het ziekelijke (anorexia, etc) af. Een beetje vet is niet altijd slecht. Dit vet kan zich bv ook in de borsten zetten. En veel mannen vinden dat wel leuk. Zo een maatje meer. Maar kleine borstjes zijn even mooi. Is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak. Als ik zelf mag kiezen (als man). Heb ik liever een iets dikker meisje met een aangenaam karakter. Dan een dunner (en daarin uiterlijk mooier) meisje met een bitch karakter. Dan vind ik de eerste vrouw (ondanks haar maatje meer) heel mooi. En die ander, ondanks haar "perfect" badpak model maatje, zeer lelijk. Op een mooie vrouw, ben je na een paar uur (of seconden) snel uitgekeken. Ik snap hierin je onzekerheid. Als die onzekerheid je echt belemmert, kun je proberen daar zelf wat aan te doen. Door een klein beetje af te vallen (bijvoorbeeld). Maar overdrijf hier dan ook weer niet in, wil je. Ieder mens heeft zo een beetje zijn eigen NATUURLIJK gewicht. Bij de één is dat een maatje meer, bij de ander een maatje minder. Dat hangt van je inwendige verbranding af. Sommige mensen mogen van alles eten, komen nauwelijks bij. Anderen wordt al dikker van enkel water te drinken. Met sporten (door vet en andere calorieën te verbranden) kun je je gewicht laten zakken. Bv fitness, lopen, zo al die dingen. Dit is niet alleen handig om te vermageren, maar kan daarbij ook nog eens leuk zijn. Het maakt namelijk endorfines (gelukshormonen) in je lichaam wakker. Als je sport, doe het dan, omdat je dit zelf ook leuk vindt (als activiteit). Niet enkel omdat je wilt vermageren. Daarnaast kun je ook diëten. Minder calorieën in je opnemen. Daar zijn boeken over geschreven. Zelf kan ik daar niet zo heel veel van. Ieder zijn specialiteit ![]() Ben je iets met dit antwoord ? Dat mensen allemaal zo sterk naar elkaar zitten te kijken en zich met elkaar zitten te vergelijken, dat is vaak een vervelende MENSEN TREK (en mensen kwaal). Maar bon, we zitten daarmee nu eenmaal wat opgescheept. Probeer daar zelf het beste van te maken. Wat voor jou helpt, bij je past. Succes! Groetjes, JustTalk Laatst gewijzigd op 03-06-2014 om 11:59. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Hoe raak ik mijn onzekerheid weer kwijt? Magaline | 5 | 20-06-2010 12:39 | |
Psychologie |
onzekerheid die uit de hand loopt. meisje-xx | 3 | 08-09-2008 21:08 | |
Seksualiteit |
ik ben onzeker carpediem | 52 | 14-07-2007 21:52 | |
Psychologie |
Vaak onzeker Paulusma P | 4 | 16-02-2006 23:31 | |
Psychologie |
Dromen waarin je onzekerheden naar voren komen? Alistar | 4 | 03-08-2005 11:29 | |
Psychologie |
Beautiful - onzekerheid lso | 8 | 20-05-2004 18:41 |