Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2014, 21:27
WeAreOne
WeAreOne is offline
Hallo allemaal!
Ik ben zo iemand die best wel vaak onzeker is. Dit kan best liggen aan mijn uiterlijk. Ik heb namelijk overgewicht. Heb al van alles uitgeprobeerd hoor. Maar mijn probleem is dat ik bang ben voor reacties van andere mensen. Ik let er veel te veel op. Eigenlijk zou ik er schijt aan moeten hebben wat andere mensen over mij denken, maarja zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar.
Mijn grootst probleem is eigenlijk dat ik met vriendinnen eind juli op vakantie ga naar Barcelona. En het grootste probleem is het strand. Dit woord alleen al maakt me onzeker. Ik hield vroeger altijd zo van het strand maar sinds de laatste jaren durf ik bijna niet meer rond te lopen in badkleding ofzo.
Ik ben gewoon bang dat mensen gaan oordelen over mij en dat ik daardoor geen leuke jongeren vakantie zal hebben.
Wat is jullie mening. Moet ik er schijt aan hebben?
Ik had het idee om een stapje verder te gaan met afvallen, maar dat lukt me gewoon niet. Mijn moeder bijvoorbeeld zegt dat ik mooi ben op mijn eigen manier. En dat een rondingen juist mooi zijn.
Graag een mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2014, 21:47
Pluis
Pluis is offline
Ik verplaats je topic even naar psychologie. Daar hebben ze wat meer ervaring met onzekerheid.
Het is vrij onmogelijk om tussen nu en je vakantie ineens superslank te zijn, en zelfs daar word je niet gelukkig van.
Van jezelf houden ligt namelijk niet aan je gewicht, dat zit tussen je oren.
Oud 21-05-2014, 22:13
WeAreOne
WeAreOne is offline
Bedankt! Nu weet ik tenminste dat het onzeker zijn vooral tussen mijn oren zit. Heeft iemand een idee hoe ik me beter in mijn vel zal voelen?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 22:37
Verwijderd
Citaat:
Bedankt! Nu weet ik tenminste dat het onzeker zijn vooral tussen mijn oren zit. Heeft iemand een idee hoe ik me beter in mijn vel zal voelen?
Tóch proberen te leren "er schijt aan te hebben"! Je gaat voor jezef op vakantie om een leuke tijd te hebben en niet voor mensen die eventueel een mening over zouden kunnen hebben. Je hebt altijd van die mensen die negatief/lullig doen. Maar dat zijn vaak zelf de meest onzekere mensen.

Wat misschien ook een goed idee is om eens tegen een van je beste vriendinnen te zeggen dat je "er best wel tegenop ziet om naar het strand te gaan" Ik weet zeker dat ze je dan zal opbeuren en steunen.

Eventueel, maar dat is alleen nodig als je het zelf prettig vind: er zijn zat leuke accessoires te koop die je over je badkleding kan dragen, in lekker felle kleuren. Maak je nog de blits ook. (eh "de blits" kan ik dat nog zeggen anno 2014?? Lol.)

Gewoon lekker voor gaan. En lekker genieten van de zon, zee en... misschien jongens die juist vallen op dames met curves.

Go girl!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 23:06
Klikding
Klikding is offline
Als ik mensen op het strand zie die wat dikker zijn denk ik er helemaal niks over. Mensen oordelen daarover amper.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2014, 23:23
Elin3
Elin3 is offline
Werk aan je zelfvertrouwen! Een goede uitstraling maakt je mooier. En dan maakt het niet eens zoveel uit dat je een maatje meer hebt.
Oud 22-05-2014, 06:47
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Als je overgewicht hebt, waarom val je dan niet gewoon wat af?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2014, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Als je overgewicht hebt, waarom val je dan niet gewoon wat af?
Ze heeft in eerdere posts al gezegd dat dat niet zomaar lukt.
Afvallen is ook niet iets wat je zomaar doet en niet iedereen kan even snel/gemakkelijk afvallen.

ot:
Tenzij je een drastisch overgewicht hebt zou ik me helemaal negens zorgen om maken! Er zijn genoeg mensen met een paar kilo meer.
En daarbij zeggen ze dat jongens over het algemeen helemaal niet van een botjesfiguur houden, liever iets te dik dan iets te dun
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 00:00
Verwijderd
Afvallen en skeit hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2014, 13:38
Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Niet zo moeilijk doen, of ga afvallen of wordt plus-size model.
Oud 24-05-2014, 13:46
Champs-Élysées
Champs-Élysées is offline
Citaat:
Van jezelf houden ligt namelijk niet aan je gewicht, dat zit tussen je oren.
Sinds wanneer bepaal jij dat?
Oud 26-05-2014, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Sinds wanneer bepaal jij dat?
Kijk jij een klein beetje uit dat je je hand niet overspeelt... ik wil niet stoken, maar als je een aantal van jouw reacties op het forum onder de loep neemt, solliciteer je wel erg naar bepaalde maatregelen.. Ik ben verder van mening dat Pluis over het algemeen vrij wijze dingen zegt..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 22:09
ESCLEPIOS
ESCLEPIOS is offline
Je psychische gezondheid is altijd belangrijker dan welk lichaamsgewicht dan ook. Een gelukkige, dikke vrouw, kan alles krijgen wat ze wil. Een magere, maar ongelukkige vrouw alleen een vluchtig en oppervlakkig moment mannelijke aandacht.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2014, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Ik ben verder van mening dat Pluis over het algemeen vrij wijze dingen zegt..
Ik ook.

Daarbij vindt ik dat er echt ontzettend raar gereageerd wordt op deze post. De ts geeft aan dat ze al heeft geprobeerd af te vallen maar dat dat niet lukt.
Reacties als gewoon afvallen lijken me dan ook niet echt gepast.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 07:31
Verwijderd
Misschien moet ze wat beter haar best doen of beter geïnformeerd raken. Zo moeilijk is afvallen niet. Als haar probleem is dat ze zichzelf te dik vindt, is afvallen de oplossing. Ik snap niet wat daar niet aan gepast is. Probeer een aantal kleine dingen in je eetpatroon aan te passen (geen suikerhoudende dranken maar ook geen light/diet dranken meer bijvoorbeeld) en zoek een sport die je leuk vindt.

Daarnaast is ze zo te lezen veel te veel bezig met wat andere mensen misschien eventueel over haar denken. Leer relativeren.

Deze twee adviezen/oplossingen bijten elkaar niet, ze zijn niet tegenstrijdig of zo.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2014, 11:11
JustTalk
JustTalk is offline
Citaat:
Hallo allemaal!
Ik ben zo iemand die best wel vaak onzeker is. Dit kan best liggen aan mijn uiterlijk. Ik heb namelijk overgewicht. Heb al van alles uitgeprobeerd hoor. Maar mijn probleem is dat ik bang ben voor reacties van andere mensen. Ik let er veel te veel op. Eigenlijk zou ik er schijt aan moeten hebben wat andere mensen over mij denken, maarja zo zit ik nou eenmaal niet in elkaar.
Mijn grootst probleem is eigenlijk dat ik met vriendinnen eind juli op vakantie ga naar Barcelona. En het grootste probleem is het strand. Dit woord alleen al maakt me onzeker. Ik hield vroeger altijd zo van het strand maar sinds de laatste jaren durf ik bijna niet meer rond te lopen in badkleding ofzo.
Ik ben gewoon bang dat mensen gaan oordelen over mij en dat ik daardoor geen leuke jongeren vakantie zal hebben.
Wat is jullie mening. Moet ik er schijt aan hebben?
Ik had het idee om een stapje verder te gaan met afvallen, maar dat lukt me gewoon niet. Mijn moeder bijvoorbeeld zegt dat ik mooi ben op mijn eigen manier. En dat een rondingen juist mooi zijn.
Graag een mening?
Beste WeAreOne,

Ik heb geen idee hoe 'dik' jij bent. Dit 'dik' zijn kan ergens in je hoofd zitten. Bijvoorbeeld: "Bijna niemand vind je dik (uitgezonderd een paar freaks), maar jij vindt dit wel van jezelf". Dan zit dit 'Dik' zijn eerder in je hoofd, dan dat jij werkelijk ook dik bent.

Je kan natuurlijk ook 150 kg ofzo wegen. Dan ben je (objectief bezien) wel dik ja. Hierbij moet echter ook gekeken worden naar je lichaamsbouw (lengte, postuur, etc)...

Dik' zijn ligt alvast heel gevoelig (zeker bij vrouwen).

Ieder mens kijkt er ook wat anders naar. Ik vind dat een beetje 'Dik' zijn, helemaal niet erg is. Ergens een klein vetrolletje of een dik achterwerk. Wist je dat in Afrika, de negerinnen zoveel mogelijk een groot (dik) achterwerk proberen te verkrijgen Daar staat dat (= status symbool). Omdat het een dik achterwerk ergens duidt op vruchtbaarheid (= een groot bekken).

Bij ons (in het westen) spelen er andere schoonheidsidealen. Vaak op het ziekelijke (anorexia, etc) af. Een beetje vet is niet altijd slecht. Dit vet kan zich bv ook in de borsten zetten. En veel mannen vinden dat wel leuk. Zo een maatje meer. Maar kleine borstjes zijn even mooi. Is allemaal een kwestie van persoonlijke smaak.

Als ik zelf mag kiezen (als man). Heb ik liever een iets dikker meisje met een aangenaam karakter. Dan een dunner (en daarin uiterlijk mooier) meisje met een bitch karakter. Dan vind ik de eerste vrouw (ondanks haar maatje meer) heel mooi. En die ander, ondanks haar "perfect" badpak model maatje, zeer lelijk.

Op een mooie vrouw, ben je na een paar uur (of seconden) snel uitgekeken. Ik snap hierin je onzekerheid. Als die onzekerheid je echt belemmert, kun je proberen daar zelf wat aan te doen. Door een klein beetje af te vallen (bijvoorbeeld). Maar overdrijf hier dan ook weer niet in, wil je.

Ieder mens heeft zo een beetje zijn eigen NATUURLIJK gewicht. Bij de één is dat een maatje meer, bij de ander een maatje minder. Dat hangt van je inwendige verbranding af. Sommige mensen mogen van alles eten, komen nauwelijks bij. Anderen wordt al dikker van enkel water te drinken.

Met sporten (door vet en andere calorieën te verbranden) kun je je gewicht laten zakken. Bv fitness, lopen, zo al die dingen. Dit is niet alleen handig om te vermageren, maar kan daarbij ook nog eens leuk zijn. Het maakt namelijk endorfines (gelukshormonen) in je lichaam wakker. Als je sport, doe het dan, omdat je dit zelf ook leuk vindt (als activiteit). Niet enkel omdat je wilt vermageren.

Daarnaast kun je ook diëten. Minder calorieën in je opnemen. Daar zijn boeken over geschreven. Zelf kan ik daar niet zo heel veel van. Ieder zijn specialiteit

Ben je iets met dit antwoord ?

Dat mensen allemaal zo sterk naar elkaar zitten te kijken en zich met elkaar zitten te vergelijken, dat is vaak een vervelende MENSEN TREK (en mensen kwaal). Maar bon, we zitten daarmee nu eenmaal wat opgescheept.

Probeer daar zelf het beste van te maken.
Wat voor jou helpt, bij je past.

Succes!

Groetjes,
JustTalk

Laatst gewijzigd op 03-06-2014 om 11:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten