Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2014, 13:55
wjfolkers
wjfolkers is offline
Hallo allemaal,

Gister sprak ik een vriendin, die had een gesprek gehad met een vriend van ons. Hij zei dat hij homo was, en dat hij verliefd is op iemand die een syndroom had waarmee je beide geslachten bent zegmaar (naam vergeten). Een half uur later zei hij dat het een grap was.
Gisteravond zei hij alles ook tegen mij en ik geloofde hem ook bijna. Ergens geloof ik wel dat hij homo is, maar aan de andere kant zegt hij dat het een grap is. Ik kon gister echt niet slapen vanwege die grap. Echt misselijkmakend gewoon. zoiets doe je toch niet?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Durft hij dingen niet te zeggen, of was het echt een grap?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2014, 13:56
Verwijderd
Wat maakt het uit wat hij zegt. Laat hem lekker praten en zeg eventueel dat er niets grappigs aan is als het je echt zo stoort.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 13:59
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Wat maakt het uit wat hij zegt. Laat hem lekker praten en zeg eventueel dat er niets grappigs aan is als het je echt zo stoort.
Ja het probleem is dat hij nu al twee dagen echt heel raar doet. Ook als wij zeggen dat hij niet zo raar moet doen reageert hij zoals hij nooit doet..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 14:15
Verwijderd
Wat is precies het punt als hij homo is? Waarom lig je er wakker van, jij hoeft toch niet met hem te zoenen?

Misschien is hij homo, en maakt hij er grapjes over om te kijken hoe jullie erop reageren, zodat hij eventueel uit de kast kan komen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 14:18
wjfolkers
wjfolkers is offline
Citaat:
Wat is precies het punt als hij homo is? Waarom lig je er wakker van, jij hoeft toch niet met hem te zoenen?

Misschien is hij homo, en maakt hij er grapjes over om te kijken hoe jullie erop reageren, zodat hij eventueel uit de kast kan komen.
Nee er is geen probleem mee dat hij homo is. Het is meer de manier waarop hij nu tegen mij en een vriendin van mij reageert. Het zou kunnen dat hij dat inderdaad daarom doet. Maar ik kan er niet zo goed tegen dat je over een coming out grapjes maakt. Ken genoeg mensen die er problemen mee hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2014, 14:48
Lins100
Lins100 is offline
Misschien vindt ie het zelf toch nog ongemakkelijk om het te vertellen, maar had hij ineens een spontane ingeving om het toch te vertellen, waar hij later weer spijt van had.

De enige manier om er achter te komen is om hem een directe vraag hierover te stellen. Voor ons is het toch maar gissen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2014, 07:01
Verwijderd
Tja, er zijn twee mogelijkheden:
- hij is homo, maar vindt het eng om dat te vertellen, daarom krabbelt hij terug door te zeggen dat het een grap is. omdat hij dit bij zowel jou als die vriendin heeft gedaan, en verder ook raar doet de afgelopen dagen, vind ik dit het meest waarschijnlijk.
- hij is geen homo en vindt het leuk om reacties uit te lokken of probeert te testen wat jullie wel en niet van hem accepteren. Dat zou wel erg flauw zijn.

Ik zou iets tegen hem zeggen als: "het is prima als je homo bent, maar iets zeggen dat niet waar is vind ik niet grappig. Je hoeft niet nu te zeggen of het zo is of niet, maar dan weet je dat vast". En dan wat anders gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 02:50
Verwijderd
Citaat:
Tja, er zijn twee mogelijkheden:
- hij is homo, maar vindt het eng om dat te vertellen, daarom krabbelt hij terug door te zeggen dat het een grap is. omdat hij dit bij zowel jou als die vriendin heeft gedaan, en verder ook raar doet de afgelopen dagen, vind ik dit het meest waarschijnlijk.
- hij is geen homo en vindt het leuk om reacties uit te lokken of probeert te testen wat jullie wel en niet van hem accepteren. Dat zou wel erg flauw zijn.

Ik zou iets tegen hem zeggen als: "het is prima als je homo bent, maar iets zeggen dat niet waar is vind ik niet grappig. Je hoeft niet nu te zeggen of het zo is of niet, maar dan weet je dat vast". En dan wat anders gaan doen.
Super reactie!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 11:42
AceofSpades
AceofSpades is offline
Misschien durft hij er niet voor uit te komen en zegt hij daarom steeds dat hij homo is en na een tijdje dat het een grapje is. Misschien moet je gewoon maar eens een keer zeggen dat je er geen probleem mee hebt als hij homo is en dat je nog gewoon zijn vriend wil zijn. Misschien komt hij dan wel uit de kast en zegt hij dan dat het geen grapje is.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2014, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Maar ik kan er niet zo goed tegen dat je over een coming out grapjes maakt. Ken genoeg mensen die er problemen mee hebben gehad.
Ik kan het juist erg waarderen als mensen grapjes maken over dingen waar ik het moeilijk mee heb gehad. Relativeren is altijd gezond

Als je het vervelende grapjes vindt, dan moet je dat tegen hem zeggen hè. Of hij wel of niet homo is, weten wij ook niet. Wellicht kun je er meteen bijzeggen dat het je geen klap uitmaakt of hij homo is of niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten