Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2014, 20:47
xxlaura14xx
xxlaura14xx is offline
Hoi allemaal,
Elke keer als ik in het water ben geweest (zwembad, douchen) heb ik jeuk op mijn benen. Ik heb dan ook rode plekken op mijn benen. Weet iemand wat het kan zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2014, 09:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Misschien ben je allergisch voor water (dat gaat meestal om het kalk in het water). Ik heb dit ook, maar dan zonder rode plekken (wel met dodelijke jeuk) en iemand anders die ik ken heeft precies wat jij hebt, maar dan overal behalve de benen. Je zou eens naar je huisarts kunnen gaan en een balletje opgooien.

Tips die ik van mijn huisarts kreeg, waren kouder douchen, wisselen van zeep (zeepvrije zeep), jezelf droog deppen ipv wrijven, zo min mogelijk zeep/water over je benen laten lopen, dat soort dingen. Misschien helpt dat bij jou al, anders zou je eens kunnen vragen naar allergiepillen, die slik ik ook voor ik ga douchen en werken prima.
Oud 08-06-2014, 12:10
BueBerry
BueBerry is offline
Ik heb het zelfde, was blijbaar allergisch voor een stofje in het zeep. Dus nu zeep zonder kunstmatige dingen erin
Oud 08-06-2014, 16:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja, ik zou sowieso eerst eens van zeep wisselen naar iets van Neutral of whatever (iets zonder zeep in ieder geval), kouder proberen te douchen en dat soort dingen, voor je bij de huisarts om pillen gaat vragen en van het ergste uit gaat
Oud 09-06-2014, 21:41
Elin3
Elin3 is offline
Ik heb ook een tijd een onwijs gevoelige huid gehad. Toen kreeg ik super vette crème van de huisarts. Dat was eigenlijk voor dagelijks gebruik, maar daar vond ik het te vies en plakkerig voor (dan had je na het douchen gelijk weer een ik-wil-douchen-gevoel). Het was wel ideaal om je mee in te vetten voor het zwemmen. Vet sluit je huid een beetje af en dan komen alle chemicaliën in het zwembadwater amper op je huid. Dat hielp voor mij wel goed
Oud 11-06-2014, 18:02
Martiño
Martiño is offline
Het klinkt gek, maar contact met water droogt de huid uit. Rode plekken en jeuk zijn daar een teken van, zeker als je net uit het water komt.

Je voorkomt een droge huid door de hoeveelheid water te minderen en de tijd dat je met het water in contact komt te beperken. Dus korter/minder douchen (was jezelf 's ochtends vaker alleen met een washandje), geen lang bad nemen en na het nat worden direct goed afdrogen zodat er geen water op je huid over blijft. Probeer ook niet te heet te douchen en niet te veel zeep te gebruiken (en al helemaal geen zeep met parfum etc.), daardoor verdwijnt het beschermende vetlaagje op je huid. Na het afdrogen kun je je eventueel insmeren met een vette crème (kijk wel dat je een crème zonder parfumstoffen etc. gebruikt).

Als de problemen ook dan blijven aanhouden, de jeuk verergert of ondraagbaar wordt, ga dan eens langs je huisarts, dan zou je inderdaad eens kunnen kijken of er sprake is van dingen zoals een waterallergie of eczeem.

Regels voor berichten