Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2014, 16:31
Barca1
Barca1 is offline
Heb aan het begin van dit jaar een studiegids van m'n school gehad. Als je slaagt in 2014/2015 (geldt voor mij), dan mag je 2 onvoldoendes hebben. Voor de vakken, Nederlands, Engels of Rekenen. Het moet dan wel minimaal een 5 zijn.

Heb zelf een 5 voor Nederlands gehaald (de 1e onvoldoende), maar voor al m'n andere belangrijke vakken heb ik wel een voldoende gehaald. Nederland kan/ga ik nog herkansen, maar stel dat het bij die 5 zou blijven, dan zou ik gewoon door naar het examenjaar gaan toch?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2014, 17:51
Verwijderd
Ja, als het er staat zoals jij het zegt, ga je met een 5 gewoon over. Alsnog is het beter om te herkansen natuurlijk, zeker als het ook voor je SE telt.

Wat is je probleem bij Nederlands? Het eindexamen is helemaal tekstverklaren en samenvatten. Dat kun je niet erin stampen maar je kunt er aan wennen wat voor antwoorden en samenvattingen ze van je verwachten door het veel te oefenen, na te kijken, en bij het nakijken goed nadenken waarom het goede antwoord nou het goede antwoord was. Een examenbundel kan je daarmee helpen!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2014, 18:01
Barca1
Barca1 is offline
Citaat:
Ja, als het er staat zoals jij het zegt, ga je met een 5 gewoon over. Alsnog is het beter om te herkansen natuurlijk, zeker als het ook voor je SE telt.

Wat is je probleem bij Nederlands? Het eindexamen is helemaal tekstverklaren en samenvatten. Dat kun je niet erin stampen maar je kunt er aan wennen wat voor antwoorden en samenvattingen ze van je verwachten door het veel te oefenen, na te kijken, en bij het nakijken goed nadenken waarom het goede antwoord nou het goede antwoord was. Een examenbundel kan je daarmee helpen!
Ik doe zelf een Mbo-4 opleiding, daarvoor leg ik meerdere examens af. Taalverzorging, gesprekken voeren, spreken, luisteren, lezen en schrijven. Ik ben zelf nooit echt een held geweest in Nederlands. Had een taalverzorgingstoets, maar haalde daarvoor een 5. Je moest 80% goed hebben van die toets.

Wat het probleem precies is, weet ik niet zeker. Heb sowieso moeite met begrijpend lezen, alhoewel ik die makkelijk op 2F haalde. Het grootste probleem is denk ik dat je nooit duidelijk word ingelicht over wat te leren. Ik leerde dingen die in de les behandeld waren, maar daar kwam niet heel veel van terug. Volgens mij helemaal niks. Alhoewel ik ingestroomd ben in deze klas, want hun hadden dat onderdeel waar alle vragen over gesteld worden al gehad. Was voor mij voornamelijk gokken, op een paar dingen na.

Dus ik denk dat ik gewoon hard moet leren, volgend jaar (als ik door mag) en er voor zorgen dat ik nergens anders een onvoldoende voor haal, mocht ik de herkansing niet halen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten