Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2011, 14:15
gangbang
gangbang is offline
zo als het onderwerp is:
vallen nu meer op gespierde jongens of maakt dat gewoon niks uit?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2011, 14:25
gangbang
gangbang is offline
ja ok tis mischien een beetje een domme vraag

het heeft ook te maken met mijn eertse topic:"help!!!" wat die zogezegde beste vriend is namelijk veel gespierder en groter als ik. nu ook niet zoveel ongeveer een kopje groter
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 14:28
Catch
Catch is offline
Ik vind spieren zeker wel aantrekkelijk, maar echt niet teveel. Ik vind dikke jongens ook aantrekkelijk in combinatie met spieren (huhu). En ik geloof dat elk meisje wel weer op andere dingen kickt/valt. Maar dat is puur lichamelijk. Er zijn nog zoveel dingen die bijdragen aan een aantrekkelijk uiterlijk: je haar, ogen, kleding, houding/uitstraling. En als je er goed uitziet maar absoluut niet kunt communiceren kom je ook niet ver. Ik wil maar zeggen dat je je niet zo druk moet maken. Als je lekker in je vel zit straal je dat uit en dat is sexy. Onzekerheid uitstralen is helaas niet zo aantrekkelijk.

Dit hangt trouwens ook af van je leeftijd. Als je nog in de groei bent moet je je nog niet zo druk maken, wie weet hoe je lijf zich gaat ontwikkelen. Als je al ouder bent moet je misschien eens nadenken over je onzekerheid. Maar goed, ik weet niet hoe oud je bent natuurlijk (:.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 14:39
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Het ligt aan het meisje, maar meestal vinden ze het wel goed als een jongen er wel wat aan doet. Dan meer van de sport spieren dan van de fitness spieren denk ik zo.Van die spieren waar diegene nooit wat mee heeft gedaan is niet veel aan, maar je kunt natuurlijk ook trainen op de manier waarop het er niet zo uit ziet.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 15:07
Verwijderd
Gespierde jongens zijn wel aantrekkelijker, maar heel overdreven gespierd zijn vind ik niet zo mooi.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 15:52
Em.
Em. is offline
Ja, natuurlijk vallen meisjes op gespierde jongens. Niet elk meisje evenveel, maar ze doen het wel.

Alleen zie jij het totaal verkeerd. Jouw beste vriend is ook verliefd op dat meisje, right? En vervolgens open je een topic of meisjes verliefd worden op gespierde jongens. Maar het gaat niet om "meisjes", het gaat om DAT meisje. En het gaat niet om "gespierde jongens", het gaat om die ene specifieke jongen (en een beetje over jou).

Om het anders te stellen, vallen meisjes op jongens met blauwe ogen?
Antwoord: natuurlijk doen ze dat.

Volgende vraag: vallen meisjes op deze jongen:

En wat denk jij?

Het gaat niet om iets als 'oogkleur' of 'spiermassa'. Het uiterlijk alléén al bestaat uit nog veel meer factoren, om nog maar random wat algemeens te noemen: gezichtsvorm, lengte, huidverzoring, huidtype, huidkleur, vorm van de neus, structuur va het haar, verhouding tussen onder- en bovenbeen, vorm van de oren, gevoeligheid voor bepaalde uitslag, roos, bouw van de schouders, enzovoort. Spieren alléén is maar een superklein deel van het hele uiterlijk.

En dan heb je het alleen nog over uiterlijk... met een beetje verzorgd uiterlijk telt (als je mensen goed kent) voor het allergrootste deel voornamelijk innerlijk. Extreem mooie mensen en extreem lelijke mensen hebben het misschien wat minder, maar eigenlijk werkt het sowieso niet als het innerlijk niet klopt. En het uiterlijk doet er dan veel minder toe. En zeker een zeer klein deel van het uiterlijk doet er geen zak meer toe, uiteindelijk niet meer - zoals spiermassa. En al helemáál als het om een specifiek jongen (jouw vriend) en een specifiek meisje (dat meisje) gaat die wij helemaal niet kennen.

Dus nu weet je dat meisjes op jongens met spiermassa vallen. En dat er meisjes zijn die er wat minder mee hebben. Maar je weet nog geen zak omdat je a. niet weet wat voor haar geldt en b. het eigenlijk niets uitmaakt.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 16:23
honkballertje
honkballertje is offline
Je foto doet het niet

Voor de rest moet ik me (als ik de verhalen die ik van meisjes hoor kan geloven) aansluiten bij Em.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:28
AnneElise
AnneElise is offline
Zolang het maar niet zo is

http://www.google.nl/imgres?imgurl=h...t:429,r:20,s:0

Een beetje spieren is okay. Blokjesbuik vinden dames wel leuk!
Wat dames vaak niet aantrekkelijk vinden is zo'n nerdybody. Van die superdunnige armpjes.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 17:56
Edelweiss
Edelweiss is offline
een beetje, niet zo'n papzak ofzo, je moet wel sterk genoeg zijn om zware spullen te duwen/tillen/trekken
maar het hoeft niet overdreven hoor, het gaat er mij meer om dat je ook echt een sport doet
gewoon normaal/een beetje dun, SCHOUDERS NAAR ACHTEREN, je houding maakt wel indruk, of je nou groot of klein bent, sta op z'n minst een beetje rechtop (lijk je ook groter door)

enn.. hoe lang ben je? als die 'vriend' een kop groter is? zelf houd ik meer van grotere jongens dan ik, en volgens mij is dat bij de meesten wel zo
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:00
gangbang
gangbang is offline
ik ben 1m52
13j en de kleinste vn mijn klas
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:03
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
ik ben 1m52
13j en de kleinste vn mijn klas
mar geen dikke papzak toch?

en het gaat trouwens meer om innerlijk
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:05
gangbang
gangbang is offline
ne gaan papzak
Met citaat reageren
gangbang
gangbang is offline
ow sry
geen papzak*
Met citaat reageren
Verwijderd
Simpel gezegd:

Gemiddeld gezien, ja, vrouwen vallen op mannelijke mannen, wat wil zeggen lang, brede schouders, smalle heupen, redelijk wat spiermassa, hoekige kaak, sterk, stoer, de hele rambambam. Maar voor iedere vrouw is de definitie van 'gespierd' of 'stoer' of 'lang' natuurlijk verschillend, en niet iedere vrouw valt op al die eigenschappen - of vindt andere dingen belangrijker, zoals of iemand intelligent is, van dezelfde muziek houdt, graag samen wil skaten, lief voor kinderen is, etcetera. Daarbij is te gespierd nooit goed: Arnold Schwarzenegger in zijn jonge jaren was niet voor niets een idool voor mánnen, niet voor vrouwen.

Wat mij betreft: ik val wel op gespierd, maar ik vind het dan weer niks als een jongen vier keer per week in de fitnesszaal zich staat uit te sloven. Dus dan is het een afweging en houd ik het liever bij spieren die komen van hard werken en sporten die mij liggen als klimmen of roeien (en die dus nooit zo gespierd worden als de fitnessers, want die trainen doelbewust hun spieren om er een optisch mooi plaatje van te maken). Een vriendin van mij houdt juist totaal niet van brede jongens; zij valt op mager en klein en vindt het leuk als ze de jongen in kwestie kan optillen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
een beetje, niet zo'n papzak ofzo, je moet wel sterk genoeg zijn om zware spullen te duwen/tillen/trekken
Bijvoorbeel tassen van winkels
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 19:57
gangbang
gangbang is offline
ok bedankt!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 21:42
mattie1995
mattie1995 is offline
Spieren zijn in het algemeen volgens veel vrouwen / meisjes wel aantrekkelijk. <-- eigen ervaring, ik ben geen meisje
Ikzelf ben niet ongespierd, maar ook niet abnormaal gespierd en heb wel redelijk vaak gehad dat ik opeens te horen kreeg dat ik er wel erg leuk uittzag ofzo.]

ik zie er ouder uit, ongeveer 2-3 jaar ouder en ben ook redelijk lang, maar ik merk soms dat dit in mijn voordeel werkt, als ik zou willen tenminste.. Echter, ik vind persoonlijk dat het toch gaat om je innerlijk, je beste vriend mag dan wel gespierder zijn en dergelijke, maar uiteindelijk gaat het niet om spieren maar om hoe je bent en of je je aanpast is voor sommigen ook erg belangrijk..
Met citaat reageren
Oud 07-04-2011, 22:36
Volk
Volk is offline
Ik houd niet echt van gespierd. Een sixpackje vind ik dan ook maar niks.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 07:35
Verwijderd
Citaat:
Ik houd niet echt van gespierd. Een sixpackje vind ik dan ook maar niks.
Dit. Ik vind het ook niks als een jongen de hele tijd met zijn lichaam bezig is. In de zin van, veel naar de sportschool gaan voor een beter lichaam.

En verder ben ik het eens met Em. Er zijn nog veel meer factoren die een jongen aantrekkelijk maken. Verder vind ik ook dat het vooral gaat om het innerlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2011, 21:06
L-ianne84
L-ianne84 is offline
Ik heb helemaal niks met gespierde jongens. mijn vriendje heeft wel redelijk brede schouders en een beetje brede rug, maar voor rest ziet hij er niet echt gespierd uit. En dat hoeft voor mij ook helemaal niet want ik vind hem zo leuk. Hij heeft opzich wel een mooie lichaamsvorm, dat vond ik altijd wel belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 18:45
Edelweiss
Edelweiss is offline
Citaat:
Bijvoorbeel tassen van winkels
nee hoor, dat bedoelde ik niet, ik bedoelde meer met werken ofzo of een kastje opzij schuiven

(ik houd niet eens van winkelen, al zal ik dan wel een van de weinige meisjes zijn die daar niet van houd XD )
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 20:48
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
zo als het onderwerp is:
vallen nu meer op gespierde jongens of maakt dat gewoon niks uit?
Tuurlijk is er een verschil tussen iemand die gespierd is en iemand die echt dik is. Dikheid is gewoon niet aantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemiddeld dan denk ik dat veel meisjes het wel aantrekkelijk vinden. Daarentegen wijzen ze echt niet een jongen af omdat hij normaal gebouwd is, en niet gespierd.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2011, 20:59
Batave
Batave is offline
Citaat:
Tuurlijk is er een verschil tussen iemand die gespierd is en iemand die echt dik is. Dikheid is gewoon niet aantrekkelijk, maar als je kijkt naar gemiddeld dan denk ik dat veel meisjes het wel aantrekkelijk vinden. Daarentegen wijzen ze echt niet een jongen af omdat hij normaal gebouwd is, en niet gespierd.
Er zijn mensen die op dik vallen dus dat is niet per se waar.

Feit is gewoon, als het gaat om aantrekkelijkheid, dat ieder meisje en iedere jongen anders zijn en dus dat smaken verschillen. De één vind gespierd knap, de ander helemaal niet. Ik vind dat je hier dan ook geen algemeenheden over kan maken.
Oud 09-04-2011, 21:07
Rysair
Rysair is offline
Citaat:

Feit is gewoon, als het gaat om aantrekkelijkheid, dat ieder meisje en iedere jongen anders zijn en dus dat smaken verschillen. De één vind gespierd knap, de ander helemaal niet. Ik vind dat je hier dan ook geen algemeenheden over kan maken.
Op dikheid vallen komt nauwelijks tot nooit voor denk ik. Dus als TS wil opvallen bij de meisjes dan moet hij dat vooral doen door NIET te dik te zijn.

En dat tweede, daar heb je natuurlijk gelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 04:22
Batave
Batave is offline
http://en.wikipedia.org/wiki/Fat_fetishism
Oud 10-04-2011, 07:31
Lychee
Lychee is offline
Een beetje gespierd is wel heel mooi
Op zich maakt het me niet eens zo heel veel uit, maar het is wel een pluspuntje...
Dat je een mooi gezicht hebt en vooral een mooie persoonlijkheid is belangrijker.
Oud 10-04-2011, 07:32
gwn-ikke
gwn-ikke is offline
het zijn (bij mij dan) niet bepaald te spieren, maar een echt mannelijk figuur.. brede schouders, iets langer dan het meisje etcetc
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 10:02
DAH
DAH is offline
Wat ik als jongen weet van vrouwen (wellicht zit ik dus echt algeheel fout!), is dat gespierd zijn wel goed is, zolang het dus inderdaad geen bodybuilder is. Atletisch is beter. Zoals voetballers....
Oud 10-04-2011, 11:35
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Wat ik als jongen weet van vrouwen (wellicht zit ik dus echt algeheel fout!), is dat gespierd zijn wel goed is, zolang het dus inderdaad geen bodybuilder is. Atletisch is beter. Zoals voetballers....
1 ding wat ik zeker weet is dat het lichaam dat je krijgt van voetballen geen brede schouders bevat
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 11:36
DAH
DAH is offline
Citaat:
1 ding wat ik zeker weet is dat het lichaam dat je krijgt van voetballen geen brede schouders bevat
Dus dan moet je ook een beetje gaan zwemmen!
Oud 10-04-2011, 15:30
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Nee dat licht òf aan je bouw, òf je doet aan fitness (2x per week ofzo?). Dat is niet raar toch, fitnessen. Het is niet zo dat je elke dag ermee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2011, 17:38
arPos
arPos is offline
lijkt me voor vrouwen en mannen een kwestie van 'goed geproportioneerd + nogwat"
en wat dat dan precies is verschild dan per mens.

Overigens wordt je zonder 'hulp' niet zo gespierd als een bodybuilder, je dijt wat uit maar wordt vooral sterker binnen je eigen bouw.
Oud 10-04-2011, 22:30
Verwijderd
Citaat:

Ja mannen vallen ook niet op vrouwen met een zandloperfiguur.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2011, 21:49
arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja mannen vallen ook niet op vrouwen met een zandloperfiguur.
Mwoa de meeste vrouwen stellen de eisen aan zichzelf hoger dan dat de mannen de eisen aan vrouwen stellen.

is ook logisch, er wordt wat dat betreft ook meer van vrouwen verwacht, maar om antwoord te geven op je vraag niet persé; persoonlijk hou ik van bescheiden borsten, een zacht doch niet overdreven dik buikje en een flinke heup en bilpartij.

dat wordt toch meer de peervorm dan
Oud 12-04-2011, 07:46
Verwijderd
Citaat:
Mwoa de meeste vrouwen stellen de eisen aan zichzelf hoger dan dat de mannen de eisen aan vrouwen stellen.

is ook logisch, er wordt wat dat betreft ook meer van vrouwen verwacht, maar om antwoord te geven op je vraag niet persé; persoonlijk hou ik van bescheiden borsten, een zacht doch niet overdreven dik buikje en een flinke heup en bilpartij.

dat wordt toch meer de peervorm dan
Zal nog steeds de heup/tailleverhouding van 70% inhouden waar ik op doelde (idd bovenste zandloperdeel is niet vereist maar ik bedoel gewoon zichtbare borsten, smallere taille, bredere heupen/kont).

Ik bedoel maar te zeggen, er is heus wel een bepaalde standaard die de meeste mensen aantrekkelijk vinden qua lichaam, en bij mannen houdt dat wel in verhouding smallere heupen, bredere schouders, en meer spiermassa dan de gemiddelde vrouw in.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 19:00
Verwijderd
Een klein beetje is leuk maar niet meer dan dat.
Bij te veel word hij eng + dat maakt me zo kwetsbaar (ja dat laatste vind ik abnormaal erg).
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 20:31
Diamera
Diamera is offline
Ik wel, ik vind het heel aantrekkelijk. Als het niet extreem is natuurlijk, en het hangt er ook van af hoe hij voor de rest is, maar in het algemeen wel.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2011, 21:41
TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb een programma gezien waarin ze onderzochten waar men op valt. Een groep singles werd op allerlei manieren gemeten en geanalyseerd door een hoop verschillende onderzoekers. Vervolgens gingen ze speeddaten, en werden de uitkomsten geanalyseerd, maar er kwam weinig significants uit. Vrouwen vallen doorgaans op lange mannen. Mannen vallen doorgaans op vrouwen met een 'goede' waist to hip ratio.

Verder valt er dus niet echt een pijl op te trekken en verschilt het voor iedereen.
Oud 30-04-2011, 17:19
Verwijderd
gaat wel zolang er veel humor inzit vind ik het goed
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 15:30
Limbi
Limbi is offline
Het maakt mij helemaal niks uit of een jongen gespierd is of er knap uitziet, voor mij is het het allerbelangrijkste dat hij gewoon zichzelf is tegen me en gewoon aardig is.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2014, 19:36
marcel90
marcel90 is offline
Uiterlijk maakt mij - als aseksueel ingesteld - weinig uit. Ik weet dat ikzelf niet de meest gespierde ben, dus als bepaalde vrouwen zouden zeggen dat ze alleen iemand met spieren willen, dan zijn die bepaalde vrouwen simpelweg niet goed genoeg voor mij.

Ik heb al genoeg meegemaakt om te weten dat de echte schoonheid van binnen zit. Wat heb je trouwens aan een felle chick, of een gespierde adonis als hij of zij een rotkarakter heeft. Zo lopen er ook veel rond.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Uiterlijk maakt mij - als aseksueel ingesteld - weinig uit.
Uiterlijk heeft toch niet alleen met seks te maken? Alvast excuus voor de scheve vergelijking. Ik ga geen seks hebben met mijn schoenen. Toch heb ik graag schoenen die ik er goed uit vind zien.

Zo snap ik ook best dat uiterlijk niet het belangrijkste is, net zoals schoenen die pijn doen aan mijn voeten er nog zo goed uit kunnen zien, ik hoef ze alsnog niet. Allereerste voorwaarde is dat ze goed zitten. Maar hoe ze uitzien vind ik toch ook wel belangrijk.

Ik kan me best voorstellen dat uiterlijk je niets uitmaakt - er zijn mensen die het niet interesseert hoe hun schoenen uitzien. Maar ik ben wel benieuwd of aseksualiteit daar echt zo veel mee te maken heeft...

Laatst gewijzigd op 19-06-2014 om 09:02. Reden: Aseksulateit. Dat is weer nieuw.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 09:22
Qimm
Qimm is offline
Ik kan me ook niet voorstellen dat je uiterlijke schoonheid helemaal niet meer onderscheidt. Ik kijk graag naar mooie dingen. Als ik iets aan de muur wil hebben wil ik wel graag dat ik het mooi vind om naar te kijken ondanks dat kunst me geen hol interesseert
Oud 19-06-2014, 11:13
Verwijderd
Gaat die dude nou in elk topic aankondigen dat hij aseksueel is.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 17:52
marcel90
marcel90 is offline
Het uiterlijk interesseert me niet. Wat de rest daarvan denkt, ook niet.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 18:13
marcel90
marcel90 is offline
Aseksualiteit is een ruim begrip. Sommigen kunnen wel degelijk nog op een uiterlijk vallen, maar het innerlijke is doorgaans van grotere, primerend belang. Uiterlijk is dan eerder ondergeschikt. Bij mij is het zo dat uiterlijk me geen zak uitmaakt. En zo zijn er nog aseksuelen waarbij uiterlijk in het geheel niets uitmaakt. Dat jullie dat niet begrijpen, dat zo’n mensen bestaan, dat is eerder jullie probleem dan het mijne.
We hadden het over ‘vallen op uiterlijke kenmerken’, en ik antwoord door te zeggen dat er mensen bestaan – waaronder dus veel aseksuelen – voor wie dat niet uitmaakt.
Als ik die lijn van ‘vallen op uiterlijk’ doortrek naar mezelf als uiterlijk persoon. En vrouwen eisen een tegengesteld uiterlijk dan het mijne om op te vallen, dan moeten zij dat weten (wat overigens hun goed recht is) en dan zijn zij simpelweg niet goed genoeg voor mij.
Verder vind ik het persoonlijk nogal laag bij de grond om menselijk uiterlijk te gaan vergelijken met materieel uiterlijk. Nogal grof, maar dat zal wel weer iets typisch Hollands zijn
@Reverend: als de topic het toelaat, wil ik daar graag mijn mening in geven, als die mening niet de uwe is, is dat uw zaak. Als je het niet aankan, lees het dan gewoonweg niet. En spreek me liever niet aan met dude, dat is me iets te puberaal.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 18:44
Qimm
Qimm is offline
Zo zo je weet 2 weken dat je aseksueel bent en je bent meteen een elitaire betweter die oprechte vragen afschiet en het laag bij de grond noemt. Way to go
Oud 19-06-2014, 18:47
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Zo zo je weet 2 weken dat je aseksueel bent en je bent meteen een elitaire betweter die oprechte vragen afschiet en het laag bij de grond noemt. Way to go
Ik schiet niets af, heb me gewoon goed geïnformeerd en mijn mening gegeven. Als je dat niet aankan, is dat jouw zaak. Toch?
En ik ben absoluut niet elitair. Verre van. Maar als men zich aanvallend naar mij uitlaat, mag ik me toch verdedigen?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 18:49
marcel90
marcel90 is offline
Citaat:
Moet ik nu overigens zwijgen omdat ik dat nog maar twee weken weet? Waar slaat dat eigenlijk op?
Met citaat reageren
Oud 19-06-2014, 21:53
Qimm
Qimm is offline
Zowel ertur als ik vroegen ons oprecht wat af, jij reageert vervolgens heel snibbig met een sneer naar ons.
Want wij begrijpen het niet, en dat is ons probleem
Want het uiterlijk van een persoon vergelijken met het uiterlijk van materieel is laag bij de grond en mogelijk hollands, whatever that means
Geen fatsoenlijk gesprek met jou te voeren op die manier. Ik ben er dan dus ook klaar mee.

Verder zeg ik nergens dat je moet zwijgen, ik spreek je hooguit aan op je communicatievermogen.
Reageren

Regels voor berichten