Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2014, 20:57
beta_ieks
beta_ieks is offline
Hey allemaal,

Eindelijk heb ik mijn VWO diploma dan! Ik heb me ingeschreven voor biomedische wetenschappen in Leiden, ik kijk er ontzettend naar uit en vind het erg spannend. Nu had ik hier wel een aantal vragen over (de opleiding zelf), die zijn namelijk:

- Is het moeilijk om na je master een promotieplek te vinden? Want dit is toch wat een onderzoeker kan kenmerken

- Zit er veel wiskunde in de opleiding?

- Hoeveel uur per week is er college in het eerste half jaar?

En ik heb gehoord via een ander forum dat de opleiding echt vol met mensen zit die uitgeloot zijn voor geneeskunde...en dat lijkt me dus ook weer niet leuk...met allemaal mensen zitten die niet kunnen wachten om weer mee te loten voor geneeskunde in de hoop nu wel een plaats te bemachtigen.

Aan degenen die de opleiding al (een redelijke tijd) doen:

- Wat vind je van de moeilijkheidsgraad tot nu toe?

Ik hoop dat m'n vragen een beetje duidelijk zijn
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2014, 07:32
Verwijderd
Wat maakt jou het uit wat de motivatie van anderen is? Bij rechten zitten alleen maar mensen die niet wisten wat ze wilden gaan studeren, bij psychologie mensen met persoonlijke problemen die hopen die via hun studie op te lossen, en zo kan ik er nog wel wat vooroordelen uitgooien.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met de zin "want dit is toch wat een onderzoeker kan kenmerken".
Met citaat reageren
Oud 02-07-2014, 15:51
beta_ieks
beta_ieks is offline
Citaat:
Wat maakt jou het uit wat de motivatie van anderen is? Bij rechten zitten alleen maar mensen die niet wisten wat ze wilden gaan studeren, bij psychologie mensen met persoonlijke problemen die hopen die via hun studie op te lossen, en zo kan ik er nog wel wat vooroordelen uitgooien.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met de zin "want dit is toch wat een onderzoeker kan kenmerken".
Wauw, echt bedankt voor deze waardevolle bijdrage, ik ben nu zoveel wijzer

Ik ben van mening dat het er wel degelijk toe doet (voor de studiesfeer althans) met wat voor mensen je zit op een opleiding. Verder heeft een goede promotieplaats natuurlijk invloed op je positie in de arbeidsmarkt gok ik zo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten