Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2014, 11:16
Savannah96
Savannah96 is offline
Ik ben dit jaar helaas gedruipt in havo 5 vanwege de nieuwe 5.5 cse gemiddelde regel. Ik had gemiddeld een 5.21. Voor veel vakken heb ik wel vrijstelling (ANW, asw, cav, Engels en ook kunstvak). Ik had verwacht dat ik ook voor Nederlands vrijstelling zou krijgen aangezien mijn eindcijfer gemiddelde een 7 was. Ik heb voor mijn SE gemiddelde een 7.4 en voor mijn cse heb ik een 5.8 gehaald. Ik heb begrepen dat ik geen vrijstelling krijg voor dit vak omdat ik geen 6.0 heb gekregen op mijn cse. Dit vind ik namelijk heel kut omdat ik mijn se's zo goed heb gemaakt.

Mijn vraag is of ik alleen het cse zou kunnen volgen en opnieuw doen, of dat ik iets kan doen hierover zodat ik niet al mijn se's weer opnieuw moet doen voor 0.2 op een toets die niet echt iets te maken heeft gehad met mijn schoolexamen cijfers.. Ik vind het zo lastig. Is het nou mogelijk om iets hieraan te doen? Of is het echt pech voor mij?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2014, 20:10
Hippocratos
Hippocratos is offline
Dat is aan de school om te beslissen. Overleg het dus met je mentor bijvoorbeeld.
Over het algemeen is bij mij bekend dat je pas vrijstelling krijgt als je op je SE een 7,5 of hoger hebt gehaald. Wat betreft je CE cijfer lijkt het me niet aan te raden dat je daarvoor vrijstelling krijgt, aangezien dat 'slechts' een 6 gemiddeld is. Dat is op het randje van slagen en zakken. Het feit dat je gezakt bent helpt ook niet echt bevorderend mee in deze zaak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten